Noob vraagt noob dingen: hoe heet deze kastvorm?

Wijze horloge liefhebbers,

Langzamerhand begin je dingen te beseffen, en na 24 flipperacties op HF binnen 9 maanden is het dan ook nu tijd voor de vraag: what the &@%$@ wil je nou Cihanski?!

Nou, veel… heel veel, veels te veel… Zucht…

Maar goed, de winst van al dat geflipper is wel dat je echt veel binnen krijgt thuis en kan reflecteren (nadat je eerst bij alles roept dat deze echt nooit meer weg gaat!!).

Dan komen we bij mijn vraag: gaat over de kastvorm die voor mij echt het meest aantrekkelijk is. Niet geheel ontoevallig ontdekt door m’n nieuwste verkering:

Die kastvorm, waarbij de dial en bezel dus eigenlijk óp de kast liggen ipv de kast vormen, dat heb ik ergens anders ook gezien, kijk maar:

En ook onze mod-vrienden snappen dat dit leuk is:

Heel goed, heel leuk en ook heel aardig… Maar hoe heten die krengen/kasten? Dan wordt het ook makkelijker om eens lekker te gluren op het www welke merken er leuke dingen mee hebben gemaakt :upside_down_face:

Dank alvast, en enneh die CW gaat nooit weg hé!!

4 likes

Een gok: cushion case? Maar is ook niet helemaal wat je bedoelt denk ik.

Edit: Drebin kan beter gokken.
Edit 2: oh wacht, toch niet.
Edit 3: dit loopt uit de hand.

2 likes

Super Compressor

Edit: oh wacht, je bedoelt die CW niet. Denk ik
Edit2: Als je die Seiko’s bedoelt. Dat zijn de 62MAS (en hommage aan) kasten.

2 likes

https://www.tourneau.com/watch-education/watch-anatomy.html

Gewoon rond dus. Maar ik denk dat je meer wil weten, dus… https://blog.crownandcaliber.com/watch-anatomy-the-different-types-of-lugs/

Rond met cushion lugs, geeft dat het juiste antwoord?

nog nooit van gehoord en denk niet dat dat je enige zoek resultaten op zal leveren bij een zoektocht. Het heeft voor zo ver ik weet geen echte naam die gebruikt wordt.

1 like

Het staat op meerdere plekken als je erop zoekt. Ik kan er niet meer van maken. :man_shrugging:t3:

Maar een ronde case met cushion lugs, wordt ook wel cushion case genoemd. Nu blij? :slight_smile:

Edit; zie dat @brodie net al aanvult. :wink:

1 like

Word ik niet direct wijzer van, ging zelfs veel dieper de Matrix in:

Je weet nu dat cushion lugs bestaan. Je bent dus wijzer.

1 like

Shit Brodie, met wijsheid komt ook verantwoordelijkheid… dat was niet de bedoeling

2 likes

Je bent officieel geen noob meer.
Stel je even voor… een familiefeest … het valt stil… jij heeft het glas en zegt zonder aarzelen:

‘CUSHION LUGS’

Mijn god hoe cool is dat.

7 likes

Shit Brodie, ik zag het serieus visueel voor me. Waar is dat feestje???

2 likes

En wat als die irritante aangetrouwde idioot nou “tonneau!!!” roept? Wat doe ik dan Brodie?

2 likes

Slaan :innocent:

2 likes

Direct erachteraan.:

‘Much… but I know I love youhoeoeoeoeoeoeoeooe… ‘

Ik ben een boomer… maar Aaron nog iets en nog iemand zingen het … beer van een vent die zingt als een castraatzanger.

1 like

Een cushion case is een heel andere vorm dan TS bedoelt. Je ziet de term cushion lug in een paar artikels genoemd worden maar het gaat je niet helpen bij de zoektocht naar een horloge omdat het een term is die je nooit voorbij ziet komen in omschrijvingen van horloges.

Voordat jullie zomaar mijn familieleden in elkaar gaan meppen (mooi geframed hé)…

Even serieus hoor hieronder twee voorbeelden en dan mijn vraag opnieuw.

Voorbeeld 1 (Bulova Oceanographer) heeft volgens mij een cushion case, maar dan wel één waarbij de boven- en onderzijde rond is, zie de matching bracelet!

Watch_Template_-_2020-11-19T114445.204_480x480

Dan komen we bij voorbeeld 2 (Pantor) en dat is nu waar ik het over wil hebben. Zijkanten rond en boven- en onderzijde vlak, waardoor juist een straight end bracelet mooier past

Watch_Template_-_2020-11-19T114656.371_480x480

Snappen we het nog? Ik mag het hopen anders degraderen jullie samen met mij naar de noobie-league hoor :joy:

2 likes

Beide cushioncase.

1 like

Ha hier gaat m’n aangetrouwde idiote familielid echt geen genoegen mee nemen hoor, ik wil 'm meppen met kennis hé

2 likes

Ik weet niet hoe jouw kussens er uit zien :innocent: