Heb er eentje van nu 10 jaar oud. Omega raadt onderhoud eens per 5 jaar aan. Hij loopt echter nog prima, wel inmiddels 5 seconden boven COSC normen.
Is onderhoud nu noodzaak? Wat kan er gebeuren als je het niet doet.
Heb er eentje van nu 10 jaar oud. Omega raadt onderhoud eens per 5 jaar aan. Hij loopt echter nog prima, wel inmiddels 5 seconden boven COSC normen.
Is onderhoud nu noodzaak? Wat kan er gebeuren als je het niet doet.
m.i. helemaal niets Robert.
Mijn Omega seamaster heeft het 30 jaar gedaan zonder service (niet continue:) )
p.s.
Die 5 seconden poets je misschien wel weg door het klokje s avonds verticaal op te bergen met de kroon omhoog
Beste Robert;
ik heb mijn eerste Omega Seamaster na 15 jaar een beurt moeten laten geven.(is een automaat maar viel stil)
Daar moesten nieuwe wijzers op, en het opwindveer en opwind-omkeerrad werden vernieuwd.
Kosten vielen na 15 jaar nog mee.(405 euro).
Waar ik altijd naar toe ga voor mijn Omegas is stukken goedkoper als de reguliere dealer.
Terwijl deze ook Omega gecertificeerd is.
Dus als je het bekijkt voor dat geld en weer een perfect lopend horloge.
Is mij dat zeker waard.
Groet omegas.
Beste Robert;
ik heb mijn eerste Omega Seamaster na 15 jaar een
beurt moeten laten geven.(is een automaat maar
viel stil)
Daar moesten nieuwe wijzers op, en het opwindveer
en opwind-omkeerrad werden vernieuwd.
Kosten vielen na 15 jaar nog mee.(405 euro).
Waar ik altijd naar toe ga voor mijn Omegas is
stukken goedkoper als de reguliere dealer.
Terwijl deze ook Omega gecertificeerd is.
Dus als je het bekijkt voor dat geld en weer een
perfect lopend horloge.
Is mij dat zeker waard.
Groet omegas.
Hoi, kan je via pb misschien even laten waar je gaat? Heb een Speedmaster van 2012 dus heb wel nog even tijd maar toch! Een gecertificeerde horlogemaker die goedkoper is dan de gewone weg is zeer handig!
m.i. helemaal niets Robert.
Mijn Omega seamaster heeft het 30 jaar gedaan
zonder service (niet continue:) )p.s.
Die 5 seconden poets je misschien wel weg door het
klokje s avonds verticaal op te bergen met de
kroon omhoog
Dank voor de tip! Ga ik zeker proberen.
Verder nog even nadenken of ik het 400 euro waard vind een complete onderhoudsbeurt. Overigens is niemand gecertificeerd voor Omega coaxiaal, buiten Omega zelf.
Heb mijn eerste Longines 11 jaar lang 24/7 gedragen (ja ik slaap met een horloge om). Toen begon ze 2 minuten per dag achter te lopen. De service bij Longines heeft me 185€ gekost. Zoals ze in het scooterwereldje zeggen is mijn mening “if it ain’t broken don’t open/fix it!”
Is al veel over geschreven, onlangs nog hier op HF.
Ik hoor van verschillende horlogemakers dat eigen horloges pas geserviced worden als ze problemen vertonen, niet eerder. Maar olie en vet kan opdrogen met als gevolg minder goede smering en dus meer slijtage…en als je de kroon veel gebruikt kan “excessive wear” zoals in het WUSartikel voorkomen.
Tja…wat is wijsheid?
Fijn alle tips en hulp hier welkom. Neig inmiddels naar niet …
Ik kan weinig aan dit topic toevoegen, alleen met een verzoek voor een mooi plaatje
(Of Internetlinkje)
Bepaalde Railmasters vind ik echter Chameleonmasters…
Bij deze :~
ah… prachtig… de chameleonmaster…
Belangrijk te weten of horloge nog constant loopt… want als het de ene dag 5s zijn en de dag erop weer 10 en de dag daarop maar 3… dan zou ik over een beurt nadenken…
Maar zolang de afwijking constant is, is alles prima!