Nooit verwacht een LED horloge te willen hebben

Maar deze is toch wel bijzonder gaaf;



G. Gerlach Kosmonauta. Meer info is er helaas nog niet.

Deze zou zomaar in mijn horlogekist kunnen belanden als ze beschikbaar komen.

2 likes

Sowieso leuk merk!
Maar deze LED spreekt me dan weer niet zo aan.

Dat kan ik begrijpen! Krijg er ook een warm nostalgisch gevoel bij.

Sinds ik er hier op het forum aan herinnerd werd dat die er zijn wil ik er eentje.
Dit is een mooi exemplaar.

Heel leuk inderdaad. Jammer dat er op hun site nog geen prijs staat.

Mooi, alleen jammer dat deze staalband er niet op komt, maar deze…

Doet gelijk afbreuk aan het stukje nostalgie vind ik.

Nostaligisch gehalte meteen wel weg ja. Onderstaande Omega staat nog altijd op mijn verlanglijstje.
Maar wie weet, en zal de Gerlach toch met de “vintage” band verkrijgbaar zijn.

Dat zou wel zonde zijn. Die band past er absoluut niet bij.

Het commentaar van G.gerlach op wus is overigens:

[quote] Not bad at all. Bracelet need one more correction, but this can be made in serial production already - October is just ahead!
[/quote]
Gezien er over serie productie wordt gepraat wellicht toch wel de juiste band?

Leuk maar ik zou hem nooit kopen. De led module die er in ziet heeft niets te maken met de oude uit de jaren zeventig zoals ik ze als kind had. Deze is te modern.Zo een uurwerkje kost helemaal niets en kun je voor onder de 10 euro scoren op ebay.Probeer dan een echte vintage te krijgen.

1 like

Een paar jaar geleden ook al eens gezwicht voor zoiets uit China. De liefde duurde kort, ik wil een 24 uurs klok, deze was niet om te zetten: alleen am/pm.

Inmiddels “restlos glücklich” met een vintage Casio MRG… Ja, ik weet LED en LCD is verschillend, maar eerst een knopje indrukken voor de tijd? Het is geen mobieltje! :smile:

https://lh3.googleusercontent.com/-u1X1AENvl10/VEI7ML8RGBI/AAAAAAAAD6s/_R2z2jn5SJM/s680-Ic42/CASIO-G-SHOCK-MR-G-100-Stainless_Steel-5.jpg

24 uurs klok? Dan kan je een leuke rus kopen natuurlijk :smile:


(garantie tot aan de deur natuurlijk)

Heb je echt wat centen te besteden voor iets nieuws dan kan je hier ook voor gaan:

http://www.newdwf.com/viewtopic.php?f=59&t=7586

Erg leuk zo’n led horloge, zouden er ook horloges zijn waarbij ze constant oplichten of zijn hiervoor geen geschikte batterijen. Misschien worden ze ooit zo gemaakt dat je ze kunt opladen via usb of mobieloplader.

Nee, LED horloges zuipen batterijen, daarom waren ze in de jaren '70 ook heel vlot uit de mode toen LCD horloges betaalbaar werden. Eigenlijk is het een heel onhandige techniek. Steeds op een knopje moeten drukken, batterijen snel leeg, niet te zien in het zonlicht.

Het ziet er leuk uit, maar als de meeste tijd het scherm op zwart staat is jammer.