Normale communicatie?

@Malus65

topicje aangemaakt in offtopic, zal me benieuwen wat voor verhalen er vrijkomen :smiley:

hij heeft wel gelijk :slight_smile:

toontje66 Schreef:

gebeurd overal zelfs hier

krijg soms nog geen fatsoenlijke reacktie terug na
netjs geantwoord te hebben

gewoon laten gaan

gr Tonny

+1

Ik ben het helemaal met deze verkoper eens! Al die foto kijkers…

stef Schreef:

Ik ben het helemaal met deze verkoper eens! Al die
foto kijkers…

Ja precies. Onderschat niet hoe lang je bezig bent met goede plaatjes schieten, ze op je pc te zetten en dan online te plaatsen. Tegen de tijd dat je alle spullen bij elkaar hebt om een mooie foto te maken, ben je zo ook weer een kwartier tot een half uur verder.

Ik begrijp de reactie van de verkoper wel hoor. Doe je als verkoper moeite om plaatjes te schieten en daarna krijg je te horen dat je geen interesse meer hebt. Dat had je idd wel van tevoren kunnen uitzoeken lijkt me.

GJB2010 Schreef:

Dat vindt ik weer wat overdreven. Heb al veel via
marktplaats gekocht(ook diverse horloges bij
,normale mensen".

Dan heb je hoogstwaarschijnlijk niet de ervaringen gehad die ik achter de rug heb met marktplaats.

:wink:

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Ik begin zo langzamerhand de moed ook een beetje te verliezen op Marktplaats. Behalve dat je voor een horlogeadvertentie behoorlijk moet betalen (pas weer verhoogd) krijg je inderdaad steeds meer ‘Willempies’ die reageren.

Volgens mij is dat te verklaren door het feit dat iedereen die een muis vast kan houden nu ook op Marktplaats een koopje denkt te gaan scoren. En als dat telkens maar niet lukt, steeds groffer en onbeschofter worden, helaas.

De laatste tijd al vaak biedingen gehad die redelijk waren, afspraak gemaakt en vervolgens hoor je niks meer, of afspraak wordt telkens verzet, etc. Het hele scala al gehad. En dan heb ik het nog niet eens over de goudzoekers die een echte Breitling in nieuwstaat willen voor de prijs van een Big Mac (dat lijkt ook een beetje hun belevingswereld te zijn).

Ik kijk het nog even aan, en zie wel hoe verder. Ik verwonder me in elk geval nergens meer over.

Het is helemaal niet raar om extra foto’s te vragen. Liever dat, dan dat je langskomt om het te bekijken en dat het dan tegenvalt (dat kost beide partijen meer tijd). Die verkoper is gewoon een zeur :). Je bent sowieso al netjes dat je nog wat van je laat horen. Ik zou mij verder niet druk maken om dat soort mensen.

Ik had laatst iemand die letterlijk iets van 20 vragen stelde (in verschillende mailtjes), nog meer foto’s wilde (terwijl ik er al 8 had) en toen hij zei dat hij het product wel wilde met een aardige korting, niets meer van zich liet horen (ook niet op het mailtje om even te laten weten of hij hem nu wel of niet wilde). Is dat nou te veel gevraagd in deze tijd van mobiel internet e.d.? Ik doe ook enorm veel moeite voor hem.
Uiteindelijk het product maar weer van gereserveerd gehaald en gelukkig snel verkocht aan iemand die dezelfde dag nog langs wilde komen :).

Extra foto’s vragen vind ik ook geen probleem (alles binnen het redelijke natuurlijk). Maar niet eerst tig foto’s opvragen, en dan met een belachelijk voorstel komen.

Toch wel. Lieden die niet op komen dagen, niet reageren op mails, als ze wel komen dan toch weer willen afdingen op de afgesproken prijs,fake biedingen,bieden ver onder de bieden vanaf prijs enz. Tegenwoordig reageer ik alleen op biedingen per mail aan de adverteerder of tel. Hiermee gaat het al een stuk beter. verder kun je diverse fake bieders al herkennen aan de merkwaardige namen.Ben nu al zover dat ik de fake bieders herken aan hun namen.
Ondanks het bovenstaande toch meer goede ervaringen dan slechte.
(ik koop en verkoop antieke radio’s,horloges enz.)

Popma Schreef:

fatsoenlijke communicatie is tegenwoordig een
drama.
ik doe nog weleens iets met bijv. marktplaats en
reacties per mail zijn vaak érg kort.

als voorbeeld:
ik krijg zelden een aanhef, een normale afsluiter
als “vr. groet,” of weet ik veel kan er ook zelden
vanaf

meestal gewoon een kort antwoord en daar word ik
weleens sch**tziek van!

mensen worden makkelijk, té makkelijk en zulke
figuren laat ik dan ook vrolijk gaan…dan maar
geen handel!

Ik denk dat het ook komt door zaken als smartphones. Door chat, sms en whatsapp (heb dat zoveel mogelijk proberen te vermijden, maar toch gezwicht) schrijven velen steeds ‘compacter’. Begrijpelijk, maar een e-mailtje of brief stel ik wel netjes op. Misschien na een tijdje dat 't pas korter wordt, maar niet bij eerste contact.

wat een geklaag hier pfffff, je moest eens weten wat je hier allemaal per pb krijg…

schmeink Schreef:

wat een geklaag hier pfffff, je moest eens weten
wat je hier allemaal per pb krijg…

Laat horen, laat horen :)o

Ik heb vast een bak koffie en pepernoten gepakt…:smiley:

Ik heb het gevoel dat de wereld wat communicatie betreft aardig aan het veranderen is. Ik zit zelf in de commercie en hoe vaak je mensen probeert te bellen, VM inspreekt of een mail stuurt waar je vervolgens niets meer van hoort. Ook nadat je als profesional tijd hebt geinvesteerd in een offerte, Daar baal ik van. Het kan best eens niet door gaan geef dan, net als Jorrit even een reactie. Dat de verkoper zo reageert is in mijn ogen ronduit belachelijk.

Helaas kom je anno 2012 steeds vaker mensen tegen die vinden dat botte communicatie ook communicatie is. Jammer

Geen nette reactie inderdaad, maar de verkrijgbaarheid van onderdelen was wel zeker iets wat je eerder had kunnen bedenken. Ik weet niet hoe de verdere communicatie is gelopen, maar de verkoper zal ook veel van de hiergenoemde irritante reacties krijgen en misschien daarom zo reageren.

Overigens ook helemaal eens met de opmerkingen over de stijlvormen: ik gebruik in eerste instantie altijd een aanhef en een groet en mijn naam, maar dit lijkt inderdaad helaas eerder uitzondering dan regel.

GJB2010 Schreef:

Toch wel. Lieden die niet op komen dagen, niet
reageren op mails, als ze wel komen dan toch weer
willen afdingen op de afgesproken prijs,fake
biedingen,bieden ver onder de bieden vanaf prijs
enz. Tegenwoordig reageer ik alleen op biedingen
per mail aan de adverteerder of tel. Hiermee gaat
het al een stuk beter. verder kun je diverse fake
bieders al herkennen aan de merkwaardige namen.Ben
nu al zover dat ik de fake bieders herken aan hun
namen.
Ondanks het bovenstaande toch meer goede
ervaringen dan slechte.
(ik koop en verkoop antieke radio’s,horloges enz.)

Pas een redelijk prijzig horloge verkocht via Marktplaats aan een bieder met onduidelijke naam, wiens eerste bod erg laag was maar die wel op bleef bieden tot een uiteindelijk voor mij acceptabel bedrag. Bleek een uiterst vriendelijke forummer te zijn.

Ook via MP leuk contact gehad met een gerespecteerd forumlid met een (in mijn ogen) merkwaardige naam.

Mijn ervaring met rare namen en lage biedingen: het zegt niet alles!

Paddy Schreef:

schmeink Schreef:


wat een geklaag hier pfffff, je moest eens
weten
wat je hier allemaal per pb krijg…
Laat horen, laat horen :)o

Mij valt op dat er mensen zijn die zich registreren alleen om een aankoop te doen. Dat is niet erg in theorie, maar heb al van dat soort leden “aan de PB” gehad waar ik een heel erg sterk marktplaats gevoel bij kreeg: onzinnige biedingen, vage verhalen en smoesjes. Ze reageren verder ook niet op verdere forumitems, dus dan heb ik zoiets van: jammer. Wil graag dingen verkopen hoor, maar wel op een nette en fatsoenlijke manier :slight_smile:

Verkoop veel liever aan een actief forumlid als je het mij vraagt…

Eddy C. Schreef:

Geen nette reactie inderdaad, maar de
verkrijgbaarheid van onderdelen was wel zeker iets
wat je eerder had kunnen bedenken. Ik weet niet
hoe de verdere communicatie is gelopen, maar de
verkoper zal ook veel van de hiergenoemde
irritante reacties krijgen en misschien daarom zo
reageren.

Overigens ook helemaal eens met de opmerkingen
over de stijlvormen: ik gebruik in eerste
instantie altijd een aanhef en een groet en mijn
naam, maar dit lijkt inderdaad helaas eerder
uitzondering dan regel.

GJB2010 Schreef:


Toch wel. Lieden die niet op komen dagen, niet
reageren op mails, als ze wel komen dan toch
weer
willen afdingen op de afgesproken prijs,fake
biedingen,bieden ver onder de bieden vanaf
prijs
enz. Tegenwoordig reageer ik alleen op
biedingen
per mail aan de adverteerder of tel. Hiermee
gaat
het al een stuk beter. verder kun je diverse
fake
bieders al herkennen aan de merkwaardige
namen.Ben
nu al zover dat ik de fake bieders herken aan
hun
namen.
Ondanks het bovenstaande toch meer goede
ervaringen dan slechte.
(ik koop en verkoop antieke radio’s,horloges
enz.)

Pas een redelijk prijzig horloge verkocht via
Marktplaats aan een bieder met onduidelijke naam,
wiens eerste bod erg laag was maar die wel op
bleef bieden tot een uiteindelijk voor mij
acceptabel bedrag. Bleek een uiterst vriendelijke
forummer te zijn.

Ook via MP leuk contact gehad met een
gerespecteerd forumlid met een (in mijn ogen)
merkwaardige naam.

Mijn ervaring met rare namen en lage biedingen:
het zegt niet alles!

Precies, zg. rare namen zeggen niets.
Gebruik zelf regelmatig andere namen, om te voorkomen dat collega-bieders (uit het glascircuit) mij herkennen.

Vind het ook vreemd om op bieders die netjes via de voordeur bieden, niet te reageren. Niemand laat graag direct het achterste van zijn tong zien, ook de bieder aan de voordeur niet. Het bedrag kan met zo’n bieder nog best oplopen.
Maar ja, als er alleen maar aan de achterdeur wordt geboden, loopt het niet op en krijgt de “nette” bieder de slechte naam…

Onder kopers, maar zeker ook onder verkopers zit vreemd volk.:wink:

Brutus Schreef:

Vind het ook vreemd om op bieders die netjes via
de voordeur bieden, niet te reageren.

Heb ik ooit meegemaakt, iemand belde op. Wat het hoogste bod ook zou zijn (ik verkocht via MP een houten schouwombouw) hij zou er een 10tje bovenop doen.
Ik heb hem verteld dat hij best meer mag bieden, via MP. Hij wilde gewoon zelf niet meebieden om zo een hoge prijs te voorkomen.
Met alle plezier aan een stel verkocht dat er heel blij mee was, jammer van dat tientje, maar ik gunde hem het ook niet meer. Gewoon met open vizier bieden.

Traveller69 Schreef:

Brutus Schreef:


Vind het ook vreemd om op bieders die netjes
via
de voordeur bieden, niet te reageren.

Heb ik ooit meegemaakt, iemand belde op. Wat het
hoogste bod ook zou zijn (ik verkocht via MP een
houten schouwombouw) hij zou er een 10tje bovenop
doen.
Ik heb hem verteld dat hij best meer mag bieden,
via MP. Hij wilde gewoon zelf niet meebieden om zo
een hoge prijs te voorkomen.
Met alle plezier aan een stel verkocht dat er heel
blij mee was, jammer van dat tientje, maar ik
gunde hem het ook niet meer. Gewoon met open
vizier bieden.

Alle lof Traveller69!!!
Zo heb ik vaak de trein gemist doordat ik alleen straight wil handelen en niet via allerlei achterdeurtjes.