Normale communicatie?

Beste medeverzamelaars.
Elke dag zoek ik wel even op diverse sites opzoek naar een interessant omega horloge.
indien er een is waar ik interesse voor heb vraag ik altijd even foto’s van op om zo goed te kunnen kijken en in te zoemen.
Zo ook gisteren.

Het horloge is niet functionerend en na wat speurwerk kwam ik er achter dat een nieuw uurwerk en onderdelen lastig te vinden zijn.

vandaag netjes een mail gestuurd dat ik bedankte voor de foto’s en afzie van verdere aankoop.

Krijg ik de volgende mail terug:
Goedemorgen,
Had u dat niet beter van te voren kunnen bedenken?,dan had u niet mijn tijd hoeven te verspillen. Tip voor de toekomst;bezint eer ge begint!!

Sorry…??

Ik vroeg nog of hij vannacht slecht geslapen had.

Het zal wel aan mij liggen maar, is dit een normale communicatie? want dan zal ik me toch moeten aanpassen.
(ik vermoed dat het iemand is die ook op dit forum voorkomt)

groetjes Jorrit

Klein vraagje.

Toevallig via marktplaats?

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Klopt!

Mvg Jorrit

let go… let go…

ik ken het hele verhaal niet, maar ik vind dat jij in dit geval netjes reageert. Ik ben (op MP) ook al zo vaak erg “raar” behandeld… Ik stop dan gewoon de communicatie… tja…

Normaal is het niet; het komt sporadisch voor - helaas. Maar goed, als iemand zo met zijn potentiële klanten omgaat hoef je er ook geen spijt van te hebben dat je je geld niet aan hem overmaakt!

Menno

En dan denk ik, het is tegenwoordig zo eenvoudig om even snel een foto te maken en te mailen. Als ik zelf iets te koop aanbied probeer ik zo compleet mogelijk te zijn, maar mocht een potentiële koper aanvullende foto’s of info willen dan is dat altijd in een handomdraai geregeld. Daar moet je als verkoper rekening mee houden.

Jorrit Schreef:

Klopt!

Mvg Jorrit

Dag Jorrit.

Via marktplaats ben ik regelmatig erg raar volk tegen het lijf gelopen in real life en via mail.

Dus ik zou het lekker laten voor wat het is.

En even een tip wat betreft horloges zou ik marktplaats mijden als de pest.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

fatsoenlijke communicatie is tegenwoordig een drama.
ik doe nog weleens iets met bijv. marktplaats en reacties per mail zijn vaak érg kort.

als voorbeeld:
ik krijg zelden een aanhef, een normale afsluiter als “vr. groet,” of weet ik veel kan er ook zelden vanaf

meestal gewoon een kort antwoord en daar word ik weleens sch**tziek van!

mensen worden makkelijk, té makkelijk en zulke figuren laat ik dan ook vrolijk gaan…dan maar geen handel!

Dat vindt ik weer wat overdreven. Heb al veel via marktplaats gekocht(ook diverse horloges bij ,normale mensen".

Ik kreeg laatst ook van iemand op MP een soortgelijke reactie, heel vervelend dat men niet normaal kan reageren… gelukkig was het bij mij de 1e keer dat zoiets is voorgekomen.

gebeurd overal zelfs hier

krijg soms nog geen fatsoenlijke reacktie terug na netjs geantwoord te hebben

gewoon laten gaan

gr Tonny

Vooral mensen die naast hun ongenoegen ook nog een ‘tip voor de volgende keer’ meegeven.
Dat zijn de ergste…
Wat mij betreft is alle communicatie t/m een definitief akkoord geheel vrijblijvend.
Goed fatsoen is tegenwoordig nogal veelgevraagd naar het schijnt.

Ik heb via MP al eens bedreigingen otvangen, omdat ik mijn spullen niet voor de helft van de prijs wilde verkopen. Hij zou mij wel ff opzoeken, ik wacht nog steeds:D Om die reden zet ik nooit mijn telefoon nummer bij de advertenties.
Ik zou zeggen: laat gaan, laat gaan. En hou de eer mooi aan jezelf!!!

Mvgr, Wouter

kunnen we geen MP topic aanmaken met MP verhalen?! :smiley:
zou weleens een geinig topic kunnen worden :wink:

maar bedreigingen ontvangen omdat je niet voor de helft wou verkopen?
dát heb ik nog nooit meegemaakt…wél dat ik valse kunst aanbood (werken waren aantoonbaar echt, maar goed)

ik ben overigens wel een beetje klaar met MP, je ziet steeds vaker een stuk onfatsoen, hoge prijzen en té lage biedingen en veel zeikerds!

zo heb ik een érg goed werk van Heyboer op MP, staat bij dat 't in de hogere prijsklasse valt (maar geen bedrag erbij)…krijg ik een bod van 100 euro.
die gast een reactie gestuurd dat een serieus bod wenselijk is, word er 750 eypo geboden…krijg me daar toch een verhaal dat 750 euro het maximale is wat ik er voor kan krijgen, dat het een geweldig bod is en zou ik er niet op ingaan “ik het maar moet uitzoeken”.

ben best bereid om wat te onderhandelen, maar als 't op die manier moet…
(niemand interesse in een goede Heyboer, goeie ruildeal ofzo :wink: )

Ik ben gestopt om via Marktplaats te verkopen. Het is een vergaarbak van, laat ik het mild zeggen, vreemde mensen. Heel soms zit er een serieuze klant tussen. Maar dan moet je een dikke huid en geduld hebben. Mensen maken je voor vanalles uit. Blijkbaar kan dat allemaal maar.

Mocht je hier toegang hebben tot de verkooprubriek is mijn advies, laat het daar lekker bij. Blijven onze zeldzame horloges bij de echte liefhebbers.

groet,

Jeffrey

Ik probeer nog steeds koopjes te scoren op MP, Niet alleen horloges, laatst nog een mooie set velgen voor de auto gezien, ik mailen en we komen een prijs overeen, en alleen moesten we nog een datum prikken om de velgen op te halen, ik dus mailen wanneer meneer tijd had, mailt ie terug ze zijn net opgehaald, daar kan ik dus niet tegen, we hebben nota bene de prijs al rond, dus je kan me minstens als eerste langs laten komen!

Maar al een paar weken aan het zoeken, en sommige mensen zijn zo raar kortaf! ik mis ook regelmatig mvg groeten en ook vrijwel nooit een naam?? Rare figuren!

Popma Schreef:

(niemand interesse in een goede Heyboer, goeie
ruildeal ofzo :wink: )

Dat niet…maar heb hier nog wel wat andere handel voor je eventueel :D…

Ik vind het ook geen normale communicatie maar ook hier op het forum ben ik het wel eens tegengekomen.

Niet verder aan denken, is allemaal verspiklde tijd…

allen

bedankt voor jullie snelle reacties

prettig om te horen dat dit niet tot een normale behoord. Begon aan mijn zelf te twijfelen :wink:

Ik denk ook dat men snel een mailtje / reactie verstuurd met een telefoon waardoor er geen tijd en behoefte is om een reactie netjes te beginnen en te eindigen met vriendelijke groet en naam.

Bij dit soort reacties kan ik het niet laten om even te reageren op iemands gedrag.
(misschien iets wat ik beter niet kan doen)

mvg Jorrit

MP is gewoon een “urban jungle”. Zo’n reactie is niet normaal. Volgens mij zal zo’n verkoper zijn handel niet snel slijten.
Een topic over belevenissen op MP kan inderdaad heel wat lachwekkende verhalen opleveren. Ben laatst nog voor een luttel bedrag opgelicht… maar ik heb ook wel een paar keer een perfecte koop gesloten:)