Vandaag, op uitnodiging van juwelier Van Koningsbruggen, het merk Norqain mogen beleven.
Leuk georganiseerd, met alle modellen om te passen en een vertegenwoordiger uit Zwitserland voor de uitleg.
Leuk om ze te zien en proberen.
Over het merk;
Jong, maar ambitieus, met mooie uurwerken.
Een combinatie van Kenissi, Sellita en ETA voor de chrono’s.
Prijzig, dat wel. Recht in lijn met de Tudors, Breitlings en Omegas, dus dat gaat het ze wel lastig maken verwacht ik.
Al met al een leuke middag.
De GMT met witte wijzerplaat was mijn favoriet.
Nog nooit van gehoord, de onderste foto is nog wel aardig maar naast Breitling, Omega en Tudor, poeh dat wordt inderdaad lastig. Wel even de naam Van Koningsbruggen goed neer pennen
Aangepast, bedankt. Ja heel eerlijk; Ook ik had nog nooit naar dit merk gekeken. Maar foto’s doen ze geen recht. In het echt zie en voel je wel dat het meer is dan de gemiddelde Oris of iets dergelijks. Desalniettemin inderdaad een zwaar bevochten prijsklasse…
Ja, dat was precies mijn idee. Die GMT met witte plaat vind ik in het echt oprecht mooi. Maar… Niet € 3.800,- mooi. Dan zijn er zo veel alternatieven. Voor ±2k zou ik hem echt overwegen, maar nu…
Toevallig was ik een paar maanden geleden met mijn dochter in de Westfield mall. Toen eens Van Koningsbruggen binnengewandeld om even rond te kijken. Aanvankelijk werd er weinig aandacht aan mij besteed, toen de verkoper mijn Rolex zag werd zijn interesse toch wel gewekt en kwam hij snel op mij af. Op dat moment probeerde hij mij te interesseren voor een Norqain horloge. Ik had op dat moment nog nooit van dat merk gehoord terwijl ik het horlogenieuws wel redelijk volg.
Uit pure nieuwsgierigheid een paar modellen bekeken en gepast. Er zat een two-tone GMT met groene plaat bij die ik best leuk vond. Maar voor de prijzen die ze ervoor vragen zou mijn keuze eerder naar bijvoorbeeld een Tudor gaan, of iets bijleggen en dan heb je al een Omega, Zenith of Grand Seiko o.i.d.
Ik kreeg zelf het idee dat deze Norqain horloges - alhoewel ze zeker niet slecht zijn - niet erg goed verkopen. Ik denk dat het in dit prijssegment ook erg lastig is om iets nieuws neer te zetten omdat men voor dergelijke bedragen toch vaak voor iets herkenbaars en vertrouwds kiest.
Ja dat is precies mijn idee ook. Het zijn echt wel mooie horloges en je voelt en ziet ook wel dat het kwaliteit is. Alleen… Voor die prijzen zou ik ook voor één van de bekende merken gaan.
Zojuist even de site van Norqain bezocht.
Maar naar mijn mening zijn ze behoorlijk aan de prijs, en ben benieuwd hoe ze het gaan doen in de toekomst. En denk dat ze het ook wel lastig gaan krijgen om tussen Tudor/Omega/Breitling/Etc… te komen.