Dat is een goede vraag, die hier ook al eerder is besproken volgens mij. Maar het blijft actueel, omdat het begrip NOS niet altijd, lang niet altijd, juist wordt gehanteerd.
NOS kan alleen maar zijn wat de term exact zegt. Oude voorraad, maar dan nog nieuw. Dus niet gedragen en compleet met alles erbij, zoals je het destijds ook van de juwelier zou hebben mee gekregen bij aankoop. Dat is wat het is. Op NOS kunnen wel winkelsporen aanwezig zijn, omdat het horloge denkelijk verschillende keren is uitgestald in etalage of vitrine. Ook bandjes kunnen verkleurd zijn door lichtinvloed en hetzelfde geldt voor de dozen; die kunnen ook sporen hebben opgelopen. Vaak hebben NOS horloges ook een servicebeurt nodig, omdat ze bijvoorbeeld al heel lang bij de juwelier hebben gelegen. Je bent er dus niet per definitie goedkoop mee uit…

Maar NOS blijft NOS en is niet gedragen en compleet. 
Ik heb verschillende van die horloges kunnen kopen door de jaren heen.
PS: de term ‘NOS- staat’ wordt ook wel gebruikt door sommige mensen. Dan is er meestal iets niet compleet en/of toch wel eens een enkele keer gedragen.
Helaas kan ik jou nu geen NOS laten zien, want ik draag al mijn horloges redelijk regelmatig, dus ook wat ik NOS ooit heb gekocht.