NOS Junghans quartz jaren 70

Dat is dan nog een nieuwstaat te noemen toch :wink:. Veel draagplezier!

1 like

gefeliciteerd , altijd leuk

1 like

Super cool. En Junghans heeft op quartz gebied een reputatie hoog te houden, dus dat hij zo begon te lopen verbaast me niet. :+1:

1 like

Van harte, super aanwinst … leuk horloge en mooie band ook :+1::+1:
Veel plezier ermee

1 like

Ik heb van deze periode 1 paar quartz horloges en eerlijk gezegd is deze Junghans een stuk kleiner dan zijn Zwitserse concurrenten.

Dankjewel hij past perfect om mijn kleine pols

Merci zoals we in het zuiden zeggen. De band is inderdaad mooi maar de sluiting nog specialer.

Deze moet over het lipje

1 like

Ik had het meer over de kwaliteit. Maar dat het horloge klein is kan ik me voorstellen, de Duitse advertentie die je opgesnord had suggereert dat het dameshorloges zijn.

image

Prima als unisex te gebruiken, staat je verder goed hoor.

Een vrij veel voorkomende sluiting in de jaren 70, 80 en 90 toch? Zeker op wat dunnere stalen bandjes. Ik was blij om te zien dat Serica op z’n 5303 een riff op zo’n zelfde sluiting heeft gedaan, want klein en comfortabel. En m’n Seiko is uit 1981 en heeft een vergelijkbare clip:

Leuk hoor, die vintage sluitingen. En makkelijk verstelbaar.

1 like

Ja qua sluiting wel maar de werking is precies andersom. Normaal hang je het lipje in een pal en sluit dan de deksel, bij deze moet het lipje over de deksel.

Makkelijk te verstellen zijn ze inderdaad. Ik heb ondanks veel van mijn vintage horloges op z’n bandje gezet omdat het zo lekker zit.
Mooie Seiko trouwens :ok_hand:

1 like

Dank je. :slight_smile: Zit overigens ook heerlijk. Kleiner is beter, merk ik steeds meer.

1 like

Dat heb ik zowiezo met een 17 cm pols. Wat de meeste moeten laten liggen past mij perfect :+1:

Geweldig mooi horloge zeg! Gefeliciteerd :heart_eyes:

1 like

Dankjewel hij zit behoorlijk lekker met dit zonnige weer.