NOS Omega Seamasters gevonden, toeslaan of niet?

Ik heb een juwelier gevonden die een drietal NOS Omega Seamasters heeft liggen. Het gaat hier om de 50th Years special edition GMT:

De Omega Seamaster 2064.50

En de Omega Seamaster chrono met goud en titanium

Ze vragen er de nieuwprijzen (volgens mij) van destijds voor, dus respectievelijk (op volgorde van plaatjes) €2250, €1500, en €4500. Ik denk dat ik ze voor een stuk minder mee kan krijgen, vooral de chrono. €2500 hiervoor is te doen volgens mij.

Is dit een grote kans? Wat denken jullie? Tweedehands gaan ze voor iets minder, maar ja, deze zijn NOS, en niet tien jaar lang gedragen…

Toeslaan!

Waarbij ik de goedkoopste (middelste) ook nog het mooiste vind.

als ze al 10 - 15 jaar stilliggen reken je wel even een servicebeurt mee ? , alle olieen zijn inmiddels afgebroken en deels ingedroogt

of gaat dat nog onder de garantie ?

Toeslaan!(tu)

Op de 2064.50 na, nos of niet ik heb de automaat destijds voor 1550 gekocht.

Dus voor de 2064.50 zou ik persoonlijk aardig wat van de prijs af willen.

En voor de rest zou je ook een goede deal kunnen bespreken dat zijn automaten en hebben idd een aardige tijd stilgestaan zoals ReneJK al zegt.

Groeten,

Noel.

Die middelste quartz vind ik ook aan de prijzigee kant. De andere 2 zouden met wat korting best leuk kunnen zijn.

Prijzen zijn hoog. Als je een bod doet op de 3 samen zullen ze wellicht een leuke prijs maken. Maar het zijn nou niet de meest aantrekkelijke modellen mijn inziens.

Ik ga kijken of ik de chrono voor rond de 1800 - 2000 mee mag nemen. De rest laat ik aan me voorbij gaan.

Die chrono vind ik zelf erg mooi. Houdt inderdaad rekening met een beurt, want als ze echt zo lang stil gelegen hebben dan zullen ze niet zo soepel lopen.

De middelste (quartz) vind ik persoonlijk de mooiste van de drie, sowieso 1 van de mooiste ontwerpen van Omega (2064 en 2054). Goedkoop zijn ze echter geen van drieën.

De GMT struikel je over op de internationale fora en de chrono moet maar net je smaak zijn.

Ik laat ze allemaal aan me voorbij gaan. De juwelier is een ongelofelijke hork, die nog even tussendoor 30% op zijn vraagprijs plaatste, vanwege de koersontwikkelingen van de CHF. Rot op. Daarnaast bleek vooral de chrono vol deuken en krassen te zitten, en werd mij verteld dat ik geen verstand van zaken had. Maakt immers totaal niet uit of het horloge 15 jaar heeft stilgestaan, en servicebeurt is totaal niet nodig.

Mocht iemand anders, ondanks 1 van mijn slechtste ervaringen van juweliers ooit, toch interesse hebben in de juwelier waar ze liggen: juwelier Plessen, te Leiden. Pas alleen op dat je niet wordt opgelicht waar je bij staat.

1 like

Duidelijk een winkelier die moeilijk afstand doet van zijn
spulletjes, ik zou het over 15 jaar nog eens proberen :smiley:

JTrapman Schreef:

Ik laat ze allemaal aan me voorbij gaan. De
juwelier is een ongelofelijke hork, die nog even
tussendoor 30% op zijn vraagprijs plaatste,
vanwege de koersontwikkelingen van de CHF. Rot op.
Daarnaast bleek vooral de chrono vol deuken en
krassen te zitten, en werd mij verteld dat ik geen
verstand van zaken had. Maakt immers totaal niet
uit of het horloge 15 jaar heeft stilgestaan, en
servicebeurt is totaal niet nodig.

Mocht iemand anders, ondanks 1 van mijn slechtste
ervaringen van juweliers ooit, toch interesse
hebben in de juwelier waar ze liggen: juwelier
Plessen, te Leiden. Pas alleen op dat je niet
wordt opgelicht waar je bij staat.

Ach dan zoekt hij het toch lekker uit?
Voor die prijzen liggen ze er over 30 jaar nog…

Leetje Schreef:

Ach dan zoekt hij het toch lekker uit?
Voor die prijzen liggen ze er over 30 jaar nog…

Precies mijn idee. Wens hem veel succes (maar eigenlijk ook niet echt, haha).

De eerste vind ik 't mooist, eenvoudig en sjiek
Maar hoe loopt het mechaniek?
Dus bepaal je doel
En volg je gevoel

Eerst een beurt in onderhoud
kijken wat je overhoud
Op kosten van de juwelier
Lees alles maar eens hier

Dan een weekje op proef en is er dan een klik
Aarzel niet en pak je kick
an heb je waarde voor je poen
Als je voldoende met de prijs kunt doen

JTrapman Schreef:

Ik laat ze allemaal aan me voorbij gaan. De
juwelier is een ongelofelijke hork, die nog even
tussendoor 30% op zijn vraagprijs plaatste,
vanwege de koersontwikkelingen van de CHF. Rot op.
Daarnaast bleek vooral de chrono vol deuken en
krassen te zitten, en werd mij verteld dat ik geen
verstand van zaken had. Maakt immers totaal niet
uit of het horloge 15 jaar heeft stilgestaan, en
servicebeurt is totaal niet nodig.

Mocht iemand anders, ondanks 1 van mijn slechtste
ervaringen van juweliers ooit, toch interesse
hebben in de juwelier waar ze liggen: juwelier
Plessen, te Leiden. Pas alleen op dat je niet
wordt opgelicht waar je bij staat.

Wat een mafkees deze grapjas!

Ik zou er er idd ook bij weglopen.

Groeten,

Noel.

Ja, met zo’n houding zijn het niet enkel winkeldochters, maar zullen ze als grafgiften hem begeleiden op zijn laatst reis.

Niet getreurd. Kan ik ten minste eerlijk zeggen dat ik de chrono een kermishorloge vind. In z’n tijd was het mode, dus de originele kopers zij verexcuseerd, maar om dat nu te kopen >X>X>X

Je bent onstnapt aan een faux pas :wink:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Koers van CHF is vandaag pas omhoog gegaan, hij heeft ze 10jr geleden gekocht? Wat een prutser.

SuperC Schreef:

Jij weet er ook echt niets van he, Jeroen? :stuck_out_tongue:

Ben onwijs blij dat hij me erop heeft geattendeerd. Valse kennis doet niemand goed. Nu kan ik me eindelijk eens echt verdiepen in horloges.

Lullige is dat ik van drie verschillende mensen toestemming had gekregen een combideal te regelen voor alle 3 de modellen, en nog van 2 anderen die mogelijk interesse hadden in een combideal voor 2 horloges.

Stuk voor stuk hebben ze besloten het nu dankzij mijn ervaring niet te doen. Toch jammer voor meneer Plessen, als hij het goed had gespeeld had hij nu 3 horloges verkocht die al 10-15 jaar niet verkocht zijn. Maar goed, verhoog de prijs vooral met 30%, wie weet verkopen ze dan wel he. Kwestie van vraag en aanbod, wist hij mij te vertellen… vent zou cabaretier moeten worden.