NOS Oris pointer date op marktplaats

Beste lezers, hierbij is mijn oog gevallen op een NOS Oris uit de 40er jaren. Dit is toch wel uitzonderlijk zeldzaam, of heb ik het mis? Is dit ook een beetje een redelijke prijs (€950) voor zo iets ? Niet te geloven dat dit een goeie 80 jaar ergens in een kast heeft gelegen. Jammer dat hij toch bij een wat minder capabele ‘horloge maker’ over de tafel is geweest, want de wijzer plaat zit wel erg opvallend scheef.

Ligt het aan mij of zit die wijzerplaat er scheef in?

Volgens mij ook ja…

Als je je hoofd een beetje schuin houdt, staat de wijzerplaat recht hoor… :joy:

NOS : Nu Ook Scheef

13 likes

Het zou best de real deal kunnen zijn, maar ik zou het niet aandurven. Vintage Oris is een mijnenveld van redials en Indiase frankenwatches. Daarnaast lijkt de kast me eerder ijverig gepolijst dan NOS.

Doosje en de tag zitten er nog bij, of valt dat ook te fabriceren?

Ja dat valt wel te fabriceren

Tja als je een heel horloge kan namaken moet een doosje en tag ook wel lukken lijkt me.

2 likes

Ja zeker, maar voor Oris heb je dan toch wel een stuk kleinere omzet en winst marge

1 like

Of je koopt het los

Eens. Maar als ze op Aliexpress zelfs kloon Casio’s verkopen die je al voor €15 origineel kan kopen… :upside_down_face:

Het horloge is dan behoorlijk in waarde gestegen… in minder dan een jaar tijd.

4 likes

Niet alleen de wijzerplaat zit scheef, maar het gehele uurwerk.
De 12, het centrum en de as van de secondenwijzer liggen in een lijn.

Deze gaat steeds van eigenaar naar eigenaar, net of er iets mee scheelt… zie ze al zo’n twee jaar steeds te koop door anderen…

2 likes

Ik heb die gehad, overgenomen van @royke74, en ondertussen weer geflipperd. Zat in Luxemburg nu in Nederland? Maar als het echt om dezelfde gaat, dan is er iets serieus misgegaan met dat Orisje…
Mocht hij echt NOS zijn, dan zou ik er niet meer dan 450 tot 550 voor betalen.

1 like

Hebben we het dan niet over het tegenovergestelde van NOS?
“Nooit gedragen” zegt de advertentie…
En vertrouw je iemand die deze als NOS aanbiedt terwijl nu al duidelijk is dat dit niet het geval is?

Als het om dezelfde gaat is hij al lang niet meer NOS…
Doosje en tag zaten er toen bij ja, ook toen ik hem doorverkocht.
Maar gaat het om dezelfde?

Hij is ook plots 10 jaar ouder geworden! En dat op nog geen 6 maanden tijd…

:rofl:

2 likes

Ik heb deze Oris destijds van een antiek handelaar annex horloge handelaar Angelini Watches uit Zierikzee overgenomen (apart dat deze mp aanbieder ook uit Zierikzee komt :yum:). Deze had er diverse in NOS staat.
Ik geloofde het ook niet en heb destijds de foto’s van het horloge incl uurwerk naar Oris gemaild en kreeg daar als antwoord op dat dit inderdaad een origineel Oris horloge was.
Toen het ding gekocht van deze handelaar (en nog enkele stuks).
Ik denk dat deze op MP dus ook wel ok zal zijn, op de rare wijzerplaat positie na dan.
Dat dit hetzelfde exemplaar is zou toevallig zijn omdat er meerdere van deze aanwezig waren.

Wat vraagt deze Marktplaats-koopman €950 mwuahaha veel succes :crazy_face:

1 like

En toen zag hij er inderdaad behoorlijk NOS uit, toen ik hem van Roy overnam. Nietjes met de Tag om de ongedragen band.

1 like