NOS Oris pointer date op marktplaats

Bedankt Koen! Erg gaaf verhaal. Lijkt me echt een schat om zo’n voorraad New Old Stock te vinden.

@Otter Ik kan je bevestigen dat degene die je mij verkocht hebt nog steeds veilig in Luxemburg ligt! :wink: Ik draag hem nog steeds met veel plezier, maar voor 950 € mag je hem meteen weer overnemen! :crazy_face: :rofl:

Dit is de mijne:

Degene die hier te koop staat is een andere. De Oris die je mij verkocht hebt is beter uitgelijnd en ziet er iets minder “NOS” uit (gelukkig maar…). Het verhaal van @koen plaatst één en ander in een duidelijk perspectief. Bedankt voor de informatie.

Groeten

Frederick

7 likes

Alleen als je de wijzerplaat, even corrigeert en hem er scheef in zet, zoals het hoort… :upside_down_face:

1 like

Als hij nog een NOS pointer date heeft, mag ie mij altijd contacteren :grimacing:

Hupsa

1 like

Zit hier eigenlijk een penanker in?

1 like

Ja inderdaad … top grade :sweat_smile:

1 like

Zitten wel leuke exemplaren tussen op zijn site! (Vind Oris wel een leuk merk, dus zo’n echt oudje voor erbij, wie weet :smiley:)

Aardige kerel ook. Denk dat hij best voor een net bod te porren is is mijn ervaring :grinning::+1:

1 like

Ik ken Dani ook persoonlijk is een topkerel en heeft vaak leuk spul te koop

Die kans acht ik zeker aanwezig Roy :wink:
De meeste horloges zonder radium zijn door mijn geserviced. De horloge met radium, zoals de zwarte pointerdates en enkele andere heeft hij bij een andere horlogemaker laten servicen aangezien ik geen horloges met radium aanneem voor reparatie.

1 like

Even een vraagje vanuit nieuwsgierigheid… wat is de service -interval van zo’n oud horloge ?

Koen, dank voor je mooie verhaal en achtergrond! Zojuist met Dani gesproken en deze aangeschaft:

Kerst komt vroeg dit jaar, of misschien eigenlijk Sint. Dan mag ik mezelf nog iets geven met kerst! :partying_face:

11 likes

Hallo allemaal! Dit is mijn eerste post hier op het horlogeforum. Zoals meerdere van jullie heb ook ik bij Angelini een NOS Oris Pointer Date gekocht. Ik zat al wat jaartjes te loeren naar een Oris (65 of moderne Pointer Date) dus ik viel als een blok voor de foto’s van de NOS klokjes. En wat een mooi verhaal! Op dit moment lig ik achter de brievenbus te wachten… :grinning_face_with_smiling_eyes:

@koen @royke74 dank voor de info hierboven, dit vult het verhaal van Dani mooi aan. Ik ben het internet af gaan struinen om meer te weten te komen over de pointer dates door de jaren heen, maar tot nu heb ik niet veel kunnen vinden. Op verschillende veilingsites vind je wel (vrijwel) identieke horloges, die worden gedateerd als 40’s, 50’s of 60’s. De meeste wijzerplaten zijn voorzien van het opschrift ‘anti-shock’ en/of ‘waterproof’, en sommige hebben een 15 jewels uurwerk. Wijzerplaten met alleen de merknaam lijken zeldzamer. Klopt het dat de kasten en uurwerken niet van een serienummer voorzien zijn waarmee ze te dateren zijn?

Als iemand van jullie nog een goede bron heeft met meer info over de historie van dit horloge en de verschillende Pointer Date modellen/kalibers hou ik me aanbevolen!

3 likes

Prachtig!! Toevallig ben ik op zoek naar een mooie dresser, iemand z’n NOS Oris al een beetje zat?

1 like

Benader Angelini watches op social media die heeft er nog zat liggen!

Kan ik er nog 1 bij hem koopen ?

1 like

Stuur mij even een PB ik ken hem persoonlijk

Hi Martijn,

Heb hem inmiddels gesproken, helaas zijn de mooie modellen er al uitgepikt en is er helemaal geen goudkleurige naar mijn smaak over…

2 likes

Er staat er weer eentje op MP, in Belgie, lijkt uit dezelfde serie te komen. Almost NOS dus :grinning_face_with_smiling_eyes: Misschien is dat wat?

1 like