NOS: servicebeurt onder garantie?

Misschien een rare vraag. Veel fabrikanten adviseren elk 5 jaar je horloge te laten service. Ook als ie niet dagelijks gedragen wordt. Om uitgedroogde olie, verouderde pakkingen, etc te voorkomen.

Maar wat als je nu NOS een koopt van meer dan 5 jaar? Mag je dan stellen dat er een gratis servicebeurt bij mag? Ik bedoel na 2 jaar een defect en ze kunnen zeggen dat de garantie voorbij Is en/of dat t horloge niet goed Is onderhouden. Cq niet elke 5 jaar geserveerd Is.

Wat vinden jullie?

2 likes

Dat is een goeie! Ja, ik wil dit ook weten. Ik blijft dit postje volgen

Tja als de garantie niet is ingevuld… Dan zou je hier aanspraak op kunnen maken lijkt mij. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik een horloge wat al 10 jaar in de winkel lag kocht en dat de datum van aankoop er gewoon werd opgezet. Horloge is dus allang uit de collectie maar wel als nieuw aangeschaft in de winkel dus gewoon de normale garantie vanaf aankoopdatum.

2 likes

zo hoort het ook lijkt mij!

Garantie wordt feitelijk verleend door de winkel waar je koopt. Zij kunnen eventueel reclameren bij de fabrikant. Zolang je wat betreft de aankoop van een NOS klokje goede afspraken maakt met jou leverancier kunnen er nooit problemen ontstaan.

Goeie afspraken. Zwart op wit :wink:

Als jullie mochten kiezen, zouden jullie voor een korting gaan of een servicebeurt?

Ben geneigd te kiezen voor een service beurt. Maar dat is wel afhankelijk van de betrouwbaarheid van de verkoper. Een servicebeurt is, in ieder geval voor mij, lastig te controleren. Korting controleren lukt mij meestal wel😀

2 likes

Eigenlijk zouden ze horloges ook gewoon een afleveringsbeurt moeten geven net zoals bij (gebruikte) auto’s :wink:

Ik vraag mij af in hoeverre dat het waar is dat olie en pakkingen uitdrogen wanneer een horloge niet gedragen wordt. Uiteindelijk wel natuurlijk, maar is dat na 5 jaar al een zorg?
Misschien eventueel wanneer het horloge 5 jaar in de vitrine in de zon heeft gelegen, maar anders geloof ik er niet in.
Ik ga dus voor de korting! :wink:

1 like

Beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht. Bij een service voeren ze waarschijnlijk weinig uit, bij problemen servicen ze hem op de garantie.
De korting steek je meteen in je zak en de garantie krijg je er toch bij.
Dus ik zou voor de korting gaan !!!

1 like

Gaan voor korting. Zeker weten.

2 likes

Als je zeker weet dat bij een bepaald uurwerk updates geweest zijn zoals bijvoorbeeld het 2500 caliber van Omega zou ik kiezen voor een service. Zeker omdat je een nieuwe klok gelijk wil dragen en niet na een poos bij problemen een tijd kwijt wilt zijn.
Anders altijd voor de korting gaan.

Deze gekocht bij Poljot24 (Julian Kampmann) als NOS uit de jaren 80.

Niet bepaald een prijspakker, maar door de horlogemaker van Kampmann geserviced en afgeregeld.
Vol jaar garantie ook en deze loopt dan ook met chronometerwaarden!

1 like

Het een sluit het ander niet uit. Ik zou beide proberen.

1 like

Mijn ervaring met de NOS die ik bij juweliers tegen ben gekomen is dat het vaak winkeldochters zijn. Zoals Lencoth aangeeft zou ik dus mikken op een combinatie van korting en servicebeurt.

Daar had ik toevallig net ook met iemand over en die gelooft ook niet dat t zo een vaart loopt.