NOS Squale 1515-005

Na aanschaf mijn Squale HFLE 2012, vintage Melpier by Squale en het zien van de diverse plaatjes op het forum toch maar eens verder gekeken.
Squale heeft, naar het schijnt, nog oude vooraden ui de jaren 80 liggen, deze worden gecontroleerd, voorzien van een nieuw uurwerkje en verkocht.
Dus is het vintage of nieuw? Ik heb gemeend het in dit deel te kunnen plaatsen, het zijn tenslotte NOS jaren 80 horloges.
Anders moet de moderator dit bericht maar verplaatsten :).

Ik heb dus nog een NOS exemplaar kunnen scoren met blauwe wijzerplaat en bezel.
Het betreft een medium size (36 mm) horloge met een quartz Eta uurwerk en een hele mooi diepblauwe wijzerplaat, ja ik verval in herhaling maar hij is echt mooi :D.

Ik heb gelijk de stalen- en rubberband besteld. De banden vallen wat tegen, de rubber band heeft op de gesp een grijs gematteerde afwerking en de stalen band is een folded type (stond ook in de beschrijving) maar komt een beetje goedkoop over. Maar de combi met de stalen band draagt wel prettig. Wat mij ook opvalt is eigenlijk dat een merk als Squale de stalen banden niet uitrust met een duikers extensie, maar dat terzijde.
En tenslotte de onvermijdelijke foto`s :smiley:

Mvrgr,Andre

Mwah…

Nee hoor, ik vind het natuurlijk een prachtig ding. :smiley: Ik vind die stalen band toch ook wel leuk staan, hoewel echte endlinks leuker waren geweest. Dat-ie rammelt, draagt natuurlijk wel bij aan het vintagegevoel. Jammer inderdaad van die gesp aan de rubberband. Ik heb het idee dat Squale soms een beetje pakt wat er voor het grijpen ligt. De mijne heeft bijvoorbeeld wel een gepolijste gesp.

Heel veel plezier van dit leuke horloge!

Ik had zojuist een visioen, ik zag jouw Squale aan een blauwe Isofrane :}

Fraaie aanwinst!

Dat visioen heb ik met die van mij ook gehad, maar dat bleef een visioen: 18 mm. :frowning:

ticothijs82 Schreef:

Ik had zojuist een visioen, ik zag jouw Squale aan
een blauwe Isofrane :}

Fraaie aanwinst!

Ow crap, dat is jammer…

Ik ga dat rustig even bekijken, voor nu is het een leuke combi. Misschien het rubber bandje nog eens proberen.
Kan ook altijd nog op een nato, keuze genoeg B)-.

Mvrgr, Andre

Gaaf ding André! Ik hoop dat er voor mij ook nog ergens eentje beschikbaar is:) Op een nato vind ik zelf het mooist staan. Een blauwe bijvoorbeeld:D

malus65 Schreef:

Gaaf ding André! Ik hoop dat er voor mij ook nog
ergens eentje beschikbaar is:) Op een nato vind ik
zelf het mooist staan. Een blauwe bijvoorbeeld:D

Zie dit ook graag. Zijn ze er ook in een wat grotere maat?

Ik wil inderdaad ook een blauwe nato proberen maarrr, ik was toch in de vintage mood en heb net deze gescoord:

Ik ga deze band proberen op de Squale of de vintage Melpier, daar ben ik nog niet uit.
Eerst maar even afwachten, moet nog opgestuurd worden.

Mvrgr, Andre