hallo allemaal
tijdens het lezen van oudere discussies op dit forum, kom ik regelmatig de afkorting(?) NOS tegen. Kan iemand mij vertellen at dit betekend?
Alvast bedankt
Gr. Koen
hallo allemaal
tijdens het lezen van oudere discussies op dit forum, kom ik regelmatig de afkorting(?) NOS tegen. Kan iemand mij vertellen at dit betekend?
Alvast bedankt
Gr. Koen
volgens mij is dat N-New O-Old S-Stock
Ben heeft gelijk.
Het betreft hier inderdaad oude artikelen welke nog niet gebruikt zijn.
Erik
bedankt, het is mij nu duidelijk wat ermee word bedoeld.
Gr. Koen
Zoals Koen al melde betreft het hier horloges of andere onderdelen zoals wijzerplaten, bandjes e.d…
Vaak komen deze boven water als er b.v een juwelier mee stopt of falliet gaat, en zijn gehele collectie op de markt komt, er zijn altijd artikelen die nooit verkocht zijn en uit diverse laatjes te voorschijn komen, vaak mooie klassiekers die niet meer verkrijgbaar zijn maar nu te koop in nieuwstaat.
Vandaar de term N.O.S of te wel New Old Stock.
Je vraag is al beantwoord zie ik.
Er bestaan hier overigens geen domme vragen, mochten nog andere termen/zaken ontduidelijk zijn die niet te vinden zijn gewoon vragen. Er is altijd wel een hulpvaardig iemand hier.
Term “NOS” wordt nog wel eens lichtvaardig gebruikt, voor extra informatie zie eerdere discussie op dit forum;
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,296178,296178#msg-296178
“Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel!” Is mij altijd verteld, en klopt volgens mij wel.
Bedankt voor het antwoord.
Gr. Koen