Nou daar gaan we

Leuke set. Ga je ze zelf ook dragen of enkel bewaren? :blush: de Tissot vind ik de leukste uit de set.

Dit is niet mijn ding om te dragen. Ik hou het bij de astrons die ik heb. Nog geen idee wat ik met deze vondsten ga doen .

Mooie collectie. Vooral de Tissot vind ik mooi! Ik blijf even volgen, mooi topic zo.

1 like

Leuke set horloges.
Over de Tissot, de Velona (mooi exemplaar) en de Seiko’s is al wat gezegd. De Delbana (gauw dat niet goed passende Seiko bandje er af!) en met name de Angelus automaat zijn mooie horloges uit naar schatting de jaren '70 en waren in die tijd zeker geen goedkope dingetjes.
De Tissot, de Velona, de Delbana en met name de Angelus zijn zeker het opknappen waard. Zorgvuldig poetsen, een nieuw glaasje en een nieuw (leren) bandje doen wonderen.
Hoeft niet allemaal tegelijk, maar als je er de tijd voor neemt bouw je hier een leuke vintage collectie mee op. Omdat ze uit bezit van je ouders komen, is het aannemelijk dat het hier om familiestukjes gaat. Reden te meer om ze te koesteren en er weer een nieuw draagbaar leven aan te geven. Op dit forum vind je genoeg informatie over eventuele (amateur) horlogemakers die je bij het servicen en eventueel repareren kunnen helpen.

Hou je ons op de hoogte wat je er mee gaat doen?
Veel succes en veel plezier met deze mooie vondst uit de doos oude spullen van je ouders!

2 likes

Hallo lexaf dank je, maar ik heb nog nooit een horloge open gehad. Wel leuk om te leren denk ik. Vond trouwens nog een paar die ik er morgen op zal zetten.

2 likes

@Willemseiko PB gestuurd.

1 like


Een candino incabloc

Ook deze kwam ik nog tegen. Ik denk dat ik ze nu wel allemaal heb onderhand.

2 likes

Geinig die Michel Herbelin, even lekker anders!