Nou daar gaan we

Zo als gevraagd de vondsten uit een oude doos van mijn ouders en een paar in de tijd achter gebleven horloges. Benieuwd wat jullie er in zien.


Gegevens tissot visodate seastar automatisch. Geen idee uit welk jaar


Een velona 21 jewel incabloc


Een delbana automatisch 30 jewel incabloc. Grappig is het seiko bandje wat er aan is gezet.


Een seiko automatisch die trouwens niet als de andere gelijk weer gaat lopen.


En nog een incabloc automaat van angels.

En dan nog twee seiko’s waar van ik deze paars blauwe nergens kan vinden op geen site waar dan ook.


Zo heel wat nu ben ik benieuwd of er onder jullie experts er iemand is die me wat kan vertellen over deze klokjes.

9 likes

Gezien de vraag, even in de juiste rubriek geplaatst.

Er zitten leuke horloges tussen.

Ik moet hier nog wegwijs worden sorry.

geinig

Leuke serie. Ben benieuwd wie jou hierbij kan helpen? Ik ben in elk geval nog niet zo ver. Wel interessant om mee te lezen om te kijken wie goede aanvulling kan geven

Leuke vondsten toch?! Velona is het merk van de V&D die vroeger haar horloges liet maken in Zwitserland, voor zover ik begreep.

Geen probleem hoor, en in deze rubriek krijg je waarschijnlijk de antwoorden die je zoekt.

De Tissot dateert uit begin jaren 60. Heeft een waterdichte kast (hadden alle seastar modellen) en is voorzien van een Tissot kaliber 784.

2 likes

Dank u dan zijn we weer wat verder

1 like

Overigens moet je er nu niet meer mee het water in gaan; die waterdichtheid is is allang verleden tijd. Vintage horloges zijn zelden nog waterdicht.

De laatste Seiko is weinig bijzonder. Serienummer begint met een 0, het jaar waarin deze gemaakt is eindigt dan op een 0 dus 1980, 1990, 2000 of 2010. De tweede cijfer is de letter O voor oktober. Als je op eBay zoekt op H249 (dat is de movement) dan vind je er heel veel waar twee of drie tientjes voor gevraagd wordt.

Dat dacht ik al maar de andere is een ander verhaal. Omdat ik het een aparte vind, waarschijnlijk een dames horloge ben ik wel eens aan het google maar wordt niet veel wijzer

Al wat antwoorden gehad, iemand nog meer informatie?

Even een oude catalogus erbij gepakt. Ik vermoed dat de Tissot een ref. 44502 is, onderste van de twee:

Dat nummer staat overigens ook aan de binnenkant van het achterdeksel.

1 like

Dankje wilko

1 like

Dat lijkt een dameshorloge. Op enkele sites kun je Seiko catalogi vinden. Ik denk dat je daar doorheen moet wil je er meer over te weten komen. Volgens serienummer zou deze uit mei 76, 86 of 96 moeten zijn.

Ik ga zoeken dank je.

Hier staat dat het een mannenhorloge is
Seiko Blue Titanium

Het H23 movement dat erin zit was populair in de jaren 80 en 90
tech sheet

En heb ook al wat gezocht in de oude catalogi maar nog niets gevonden. Vooral die band is zeer apart. Denk wel dat het echt een damesmodel is en hooguit als herenmodel aangeprezen wordt om de prijs wat op te schroeven.

Super leuk dat men meezoekt. Zo leren we nog wat