Nouvelle montre; Lip Churchill (Na)

Een nieuw horloge.

Was er niet echt naar op zoek, maar kwam de Lip T18 & T24 een tijd geleden hier en daar tegen op het net. Een horloge wat altijd was blijven hangen in het hoofd.
Uiteraard een nieuw of “re-issue” horloge, waar wat historie aan zit, evenals het merk Lip zelf… Maar dat weten jullie natuurlijk allang! (As je nie weet nie; Google is your friend).

Toen ik van de week langs de Lip website kwam, viel mijn oog op de “sale” afdeling.
Hmmmm, en natuurlijk ook een T18 in de soldes.
Maar niet een reguliere.
Er stond “New” bij, en bij deze is de plaat en zijn de wijzers anders dan van T18’s welke ik tot nu toe gezien had.

Kortom, in het mandje ermee en aanschaffen die hap.
Vandaag binnen gekomen… Ik schrok een beetje van het formaat! Of eerder het gebrek aan.
Nah, het dikke stugge leder bandje eraf getrokken en er een strak Milanese band(je) aangehaakt, en zie; Het apparaat komt al wat meer prominent over op de pols.
Hoe langer ik er naar kijk hoe leuker ik 'm ga vinden. Een soort armband waar je ook de tijd op kan aflezen.
Wat een lief ding, ik ben er content mee!

(klik voor iets meer scherpte).

Aloha.

12 likes

Die ziet er goed uit.Gefeliciteerd ermee.

1 like

Normaliter zijn dit soort horloges niet mijn ding, maar deze is wel karaktervol. Een Frans Churchill horloge, maak dat mee.

1 like

En het jongere maar grotere zusje ook aangeschaft, de T24.

De T18 schuift door naar mijn lieftallige vrouw, maar zo nu en dan “leen” ik 'm stiekem…
Hier nog even 't verschil in formaat.
(let even niet op 't retestrakke bandje op de T24, zit iets te ver op de arm geschoven zeg maar…)

En weer 's wat anders dan “Swiss made”.

3 likes

Mooi hoor! :+1:
Weet precies wat je bedoelt met de schrik van het (gebrek aan) formaat als je zo’n model ziet. Eenmaal om de pols past het opeens!

1 like

Leuk hoor, ook grappig die omgedraaide 2 als 7.
Geniet ervan👍

1 like

Gister bekeek ik voor het eerst de website van Lip. Ze hebben leuke klassieke modellen naar mijn mening. Voor mensen zoals ik met dunne polsen zijn die kleinere diameters juist ideaal.

Veel plezier met je aankoop gewenst!

1 like

Beste @M3NN0 Menno, heb je de Lip T24 nog? En zo ja, nog steeds tevreden?
Ik verzamel nog maar relatief kort en heb pas nu interesse in een tank dresser. Een Cartier zit er niet in maar ik wil ook geen horloge met een te hoog hommage gehalte tenzij het een hommage op een model van het eigen merk is.

Whoops, helemaal gemist!
Ja ik heb de T24 nog steeds, draag 'm eens in de maand en is nog steeds een plaatje om te zien…

1 like