Mijn ÜberTaucher:
Hergestelt aus U-boot stahl.
#1 Blancpain Fifty Fathoms Bathyscaphe
Met stip op 1.
Ik ga nu misschien vloeken, maar notabene als eigenaar van een sub-hommage (Squale Atmos 20 1545 Classic), valt het me op dat ik de niet-sub-looks vaak toffer begin te vinden en een beetje Rolex-moe ben.
Ook omdat ik weinig op heb met de Mercedes wijzers.
Zo’n Oris 65, een Baltic Aquascaphe of Halios Seaforth… ik heb blijkbaar meer met vintage ogende divers.
Zo ook de Yema van Kaan.
Al is de Rolex foto van Trevilian heel stijlvol understated.
Welk model is dit de SEIKO SRPC23K1?
Zal je nieuwe aanwinst gelijk door de modder halen, waarom dit imho geen Nr 1 duiker kan zijn: de wijzers zijn in minder goed zichtbare omstandigheden (onder water, in t donker) niet makkelijk te zien en voor mij ook nog es slecht v elkaar te onderscheiden wanneer ze verder uit elkaar staan.
Dat niet alleen bij jouw Nr. 1 duiker dit voor mij een probleem is, maar ook op mn Seadweller. Hoewel de Mercedes uren wijzer prima af te lezen is, kan ik in t donker geregeld de minutenwijzer niet vinden.
Dan liever ploprof wijzers of die op n Seiko monster. Een lekker lange brede oppervlakte aan lume en op de monster n nog bredere urenwijzer die ook zichtbaar blijft wanneer de minutenwijzer er overheen zit.
Dat gezegd te hebben, proficiat met je bijzondere aanwinst die uurwerktechnisch en kwa afwerking mijn 2 duikhorloges vele malen overtreft.
Heeft deze al n open achterkantje?
Rolex submariner.
Omega Smpc.
En deze duiker… weet alleen het merk en reff nr niet.
De naam is Kirby
Zekers. Is er een met een 8500 uurwerk.
Prachtig. Ik zoek nog een horloge met iets van oranje er in. Dit model komt dan de hele tijd voor ogen.