Velen kennen het kanaal The Urban Gentry op YouTube. Nu heeft de beste man zijn naam gekoppeld aan een horloge. Een kruising van een duiker en pilot, met GMT-functie. De inspiratie voor het model was de Catalina Seaplane, wat in mijn bewoording een watervliegtuig is.
De specificaties van het horloge zijn als volgt;
316L Stainless Steel
40mm x 48mm x 11.5mm w/ 20mm lugs
300m WR
120-click unidirectional bezel
Double-domed sapphire crystal with 2 layers of AR applied internally, for minimal glare
Movement: Miyota cal. 9015 Automatic.
The DLC (diamond-like-carbon) coating on the bezel insert is the highest-grade thickness and given a brushed finish for ultimate defense against signs of wear and tear.
The lume is Superluminova BG W9, which appears white, but glows blue, and is second only to C3 in brightness and longevity. We’ve not lonely lumed all the bezel markings, but also all the minute markers, in addition to the hands and hour markers.
Custom stamped caseback engraving.
De levering van het horloge zal plaatsvinden in oktober (2018), waarbij pre orders aangenomen worden tot 1 juni a.s. De kosten? $650 en bestellen kan via onderstaande link!
Uiteraard is er al door de spreker van het YouTube kanaal over gesproken, waaronder in dit filmpje.
Zelf heb ik eigenlijk al genoeg duikers in mijn collectie, dus zal ik mij in eerste instantie gedeisd houden. Als er een leuke occasion te koop wordt aangeboden, dan zal ik waarschijnlijk lekker impulsief happen .
Wat vinden jullie van het model en de specificaties?
edit: Reden van het topic:
Ik ben altijd wel benieuwd bij nieuwe horloges op de markt (of het nu een microbrand is, of niet) en wat de beweegredenen van mensen/liefhebbers zijn om het model aan te schaffen(/of niet), vandaar dit topic!
Ken het filmpje al. Ben enorm fan van TGV en zijn youtubekanaal. Dit horloge doet mij echter vrij weinig. Specs zijn goed, maar hij lijkt op een doodgewone duiker die vrijwel elke microbrand tegenwoordig gebruikt.
Ik heb een beetje gemixte gevoelens erover. Gezien de formaten van het horloge, vind ik het zelf een erg interessant model. 300 meter waterdichtheid ten opzichte de 200 meter die ik nu heb is niet echt een meerwaarde, want ik ga toch niet dieper dan een meter of 4.
Met het Miyota 9015 uurwerk heb ik geen ervaring, dus daar kan ik ook geen uitspraken over doen. Ik vind het wel tof dat de kroon op 3:00 uur zit en dat er geen gebruik gemaakt is van een kroonbeschermer. Wat mij wat tegen staat is dat de wijzerplaat nogal druk oogt en ik het driehoekje met de 2 puntjes geen meerwaarde vind hebben (is dat echt zo? Of zie ik een functie over het hoofd?).
De lume klinkt erg goed en double domed saffier is natuurlijk altijd tof. Vandaar dat ik waarschijnlijk in een impulsieve bui wel een tweedehandsje score, maar niet de afschrijving voor lief neem wanneer ik een nieuwe aanschaf. Ik heb het gevoel dat ik hem weer snel verder flip.
Ik ben altijd wel benieuwd bij nieuwe horloges op de markt (of het nu een microbrand is, of niet) wat de beweegredenen van mensen/liefhebbers zijn om het model aan te schaffen, vandaar dit topic!
Zijn vorige horloge in samenwerking met Squale vind ik dan beter geslaagd. Niet geheel mijn smaak maar heeft wel een grotere wow-factor vergeleken de NTH.
Toen hij sprak als liefhebber vond ik het een topkanaal. Nu vind ik het kneitercommercieel.
Datgene waar TUG zijn naam aan heeft verbonden doet me dan ook niets. Voor de specs zou ik niet zoveel betalen, voor de merkbeleving ook niet.
Hij begint inderdaad iets meer geslepen en minder oprecht te worden. Bij de presentatie van dit horloge keek ik ineens heel anders tegen zijn ‘liefde’ voor de blauwe nth aan. Was dit echt en oprecht, of hoorde dat bij de deal met nth? Ondanks alles kijk ik nog steeds graag naar zijn kanaal, maar vind het wel jammer dat er tegenwoordig iets minder reviews zijn dan een tijd terug.
Ik hoef deze niet te hebben. Ik vind The Urban Gentry leuk voor video reviews, dat kan hij goed en doet hij leuk. Zijn hele ‘persoontje’ boeit me niet zo, net als al die lifestyle flauwekul over wat ‘ie in zijn tas draagt of hoe hij het leven ziet.
Wat ook qua ontwerp niets meer is dan een hommage aan Tudor.
Ik volg zijn kanaal al jaren, vind het meestal wel aardig aan te zien.
Spúúglelijk is hij niet. Maar de lange indices “duwen” de arabische cijfers naar het midden. De bezel die halfweg duikerbezel en GMT bezel is vind ik ook niet wat. De kast is wél mooi, en met de specs is niets mis. Maar ik zal hem niet kopen.
Goed beschouwd is het een flieger Type A wijzerplaat in een duiker met een halve GMT bezel. “Cross over” en fusion pakt in mijn ogen niet vaak goed uit. Ik ben bijvoorbeeld ook niet gek van de combinatie duiker/chronograaf. Wél geslaagde flieger/duiker combinaties zie je niet zo vaak. Een Sinn 104, Damasko DSub1 vind ik op de een of andere manier wél mooi. Breitling spreekt me minder aan maar de balans flieger/diver (bijvoorbeeld bij de Colt) klopt wel beter.
Dit komt een beetje gezocht over.
Beetje als een Peugeot diesel met spoilers en skirts. Ik weet dat er mensen zijn die pizza “shoarma” eten, en dat er fricandel-speciaal-ijsjes zijn, maar ik eet dat niet. Voor mij is het allemaal slagroomtaart met babi pangang er in. Het wringt ergens.
Ik volg de reviews van TUGC al een poos en vind hem ook goede reviews maken van veel verschillende horloges uit verschillende prijsklassen. Zijn andere onderwerpen zoals; hoe je een beter mens wordt etc, sla ik over. Ik geloof het niet zo dat hij gesponsord wordt, hij ontkent dit ook in meerdere filmpjes …ben dan ook vrij goedgelovig😄
Het NTH horloge vind ik wel een leuk horloge, maar niet meer dan dat. Erg drukke wijzerplaat.
De Squale vind ik daarentegen wel heel gaaf. Erg mooie kleurencombinatie