Nu een oudje

Een Mido, direct time.,

Bovenaan staan de uren, in het midden de minuten en beneden in het rondje tikt de sekondenwijzer.

Het geheel heeft een klapdeksel.

Groet
Marley

Dit is wel een geinig ontwerp. Van origine hoort hier een leren bandje aan?

Gerwin

is dit een horloge uit de 20’er jaren??
Het is zeker een bijzonder ontwerp, maar om heel eerlijk te zijn vind ik persoonlijk horloges in een klassiek ontwerp met wijzers (hoe meer wijzertjes hoe beter!) mooier om te zien!
Paul

Paul, dan vind jij als ‘wijzerfiel’, of mooier: aiguillefiel, de Tor de l’Ile van Vacheron Constantin zeker het einde?!

Gerwin

Niet alleen als “aiguillefiel” :slight_smile: , maar zeker als liefhebber van klassiek mechanische uurwerktechniek vind ik dat echt een super-horloge.
Zoveel techniek in zo’n klein uurwerk, en dan zo mooi verpakt: echt ongelooflijk!

Op de purists website heb ik alle artikelen over “the most complicated watch” van Lord Arran meerdere keren gelezen en me steeds weer verbaasd over het ambachtelijk vakmanschap van de meester-horlogemakers die meerdere jaren daaraan gewerkt hebben; en dan komt VC met een horloge wat al die komplicaties ook heeft en die iedereen “zomaar” in de winkel kunt kopen :smiley:
Paul

Moet rond de jaren 30 of 40 zijn.

Er hebben naast Mido nog vele andere merken dit soort horloges gemaakt.
waaronder bv ook Rolex.

Ik zelf hou ook meer van “normale” horloges met wijzers, wat niet weg neemt dat het toch wel een interessant en in elk geval erg makkelijk afleesbaar oudje is.

Er hoort nog een leren bandje aan natuurlijk.

Een echt collectoritem, een juweeltje, kwijlen zeg :smiley:

Ontbreekt nog in mijn collectie.
Heb in de ’ 70 zoveel mechanische digitalen hersteld en er nooit eentje bijgehouden, wel veel gesloopt, spijtig. Was toen volop mode.