Nu kopen of doorsparen?

De eeuwige twijfel heeft weer toegeslagen.
Help, help, help.
En ik was nog zo van plan om nu eens te gaan voor mijn grail, misschien wel een Deepsea.
Kwam ik afgelopen weekend deze Oris Tubbataha tegen en heb hem ook even om de pols gehad. Stevige jongen met een frisse uitstraling en prachtige blauw/grijze plaat.
Het is een limited edition maar twijfel of deze een beetje waarde behoudt ?
Wat moet ik doen? deze kopen en dan is het varken weer meer dan leeg en van vooraf gaan sparen.
Of negeren en het komende jaar mijzelf verbannen van het forum en niet meer in etalages kijken tot mijn droomklok binnen bereik is gekomen.
Natuurlijk stel ik alle suggesties zeer op prijs.
Al vast bedankt.
Harold

Doorsparen, zeker omdat je aangeeft dat je spaarpot leeg is na aanschaf van deze (fraaie) Oris.
Als je eenmaal je grail hebt, koop je er heus nog wel iets leuks naast “voor erbij” (voor gelegenheden waar je grail niet gepast is / activiteiten waarbij hij zou kunnen beschadigen).

Sterkte in je strijd! :wink:

Groeten,
Rob

Vette klok die Oris, echter gewoon doorsparen. Je komt steeds wel weer iets tegen. Moet je meer dan 2 keer zo hard je best doen om je droom te verwezelijken.

Volg je droom…

Kopen. Na het kopen van je “grail” komt er een nieuwe “grail”.

De Oris is wel heel erg mooi, maar koop je een horloge voor “belegging” of omdat je het mooi vind?
Ik kan net zo gelukkig worden als ik mijn Magrette om de pols heb dan van mijn Sinn, Oris of Breitling…
Koop voor de zekerheid maar wel een paar oudejaarsloten als je besluit door te sparen, misschien komt je grail dan wel veel sneller binnen bereik!

RDK Schreef:

Doorsparen, zeker omdat je aangeeft dat je
spaarpot leeg is na aanschaf van deze (fraaie)
Oris.
Als je eenmaal je grail hebt, koop je er heus nog
wel iets leuks naast “voor erbij” (voor
gelegenheden waar je grail niet gepast is /
activiteiten waarbij hij zou kunnen beschadigen).

Sterkte in je strijd! :wink:

Groeten,
Rob

Mijn beste,

Helemaal mee eens!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

kopen. Je leeft maar 1keer. Morgen kan zomaar over zijn met de euro.

Harold, stel jezelf volgende maand nogmaals deze vraag. Wie weet.

En de groeten van zijn broer.

Ikzelf heb een aantal keer gewoon gekocht en heb nu wel spijt van dat ik niet heb door gespaard.
Ik ben nu wel gewoon aan het sparen voor de Sub No Date.
Dat heb ik al een paar keer geroepen, dus of ik me er echt aan kan houden weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik in 2010 een mooi exemplaar voor een hele goede prijs had kunnen kopen waar ik nu het dubbele kwijt zou zijn.

Toch geniet ik ook van de horloges die ik in die tussentijd gekocht heb, maar ik zou doorsparen.

Als je spaart en in de tussentijd iets leuks wil kopen, schaf dan 2ehands aan. Iets wat je makkelijk en met weinig afschrijving weer verkoopt tegen de tijd dat je spaardoel bijna bereikt is. Een nieuwe Oris zou in ieder geval niet in die categorie vallen…

wat je je grail en hoeveel pecunia moet erbij om deze te kopen?!

ik kan niet in je beurs kijken, weet niet hoeveel je spaart…maar ik zou doorsparen.
(tenzij je grail nog minimaal 6 jaar sparen is, dan zou ik bijv. zo’n oris doen)

Ik zou lekker sparen. Geeft uiteindelijk veel meer voldoening, en het is best een lekker gevoel elke dag je grail om te mogen doen (tu)

Grappig dat jullie reacties zo goed mijn gevoel verwoorden.
Mijn hoofd zegt dat het de hoogste tijd is weer eens iets leuks erbij te kopen.
Mijn hart roept van nee niet doen en volhouden met sparen.
Ik begrijp dat jullie de kans, dat deze Oris limited edition een redelijke waarde behoudt, klein achten.
Misschien dan toch eerst maar een andere feel good aankoop doen die een minder groot gat in de spaarpot slaat?
Zoals wel duidelijk is heb ik een zwak voor grote duikers gekregen, iemand nog een originele suggestie als we de vele hommage modelen buiten beschouwing laten?
Weer bedankt voor de meite en het meedenken.
Groeten, Harold

Ikzelf ben zeer content over Oris. Ik heb een Williams F1 gehad, en dat was werkelijk een prachtig horloge. Mooi in elkaar gezet, prachtige details en een zeer goed automatisch uurwerk.(tu) Maar wat zo leuk is aan dromen is dat er vaak blije gevoelens in je naar boven komen. Als je je droom hebt waar gemaakt dan heb je weer een nieuwe droom nodig. Ikzelf zou de Oris kopen en nog lekker van de Deepsea blijven dromen. Maar dat is mijn mening :wink:

Is dat bij elkaar te sparen een deepsea als je 500 gespaard hebt is hij weer 300 euro duurder geworden, ik zal niet weten wat je het beste kan doen, dat mag je zelf oplossen :slight_smile:

Popma Schreef:

wat je je grail en hoeveel pecunia moet erbij om
deze te kopen?!

ik kan niet in je beurs kijken, weet niet hoeveel
je spaart…maar ik zou doorsparen.
(tenzij je grail nog minimaal 6 jaar sparen is,
dan zou ik bijv. zo’n oris doen)

Hij denkt aan “misschien een deepsea”. Das nog een aardig eindje doorsparen.

Ik weet ook niet hoe hard je spaart. Want wat Floris zegt, voor sommigen is er niet tegenop te sparen.

Ik zou afwegen hoe graag ik die Oris zou willen. Als het een klokje is die ik graag in de verzameling zou willen, dan zou ik em misschien al kopen. Net als een Seamaster en Seadweller. Wil ze allebei. Dan eerst de Seamaster en daarna de Dweller.
Mocht die Oris een opwelling zijn, dan lekker doorsparen.

Ik zou sparen zoals de meeste hier. Als je tussentijds behoefte hebt aan iets anders kies dan voor een goedkoper horloge. Seiko monster of zo…leuke duiker.