Nu maar eens voorstellen

Beste HF-ers,

Na wat jaren rondhangen hier, waarvan de laatste maanden wat actiever, toch maar eens mezelf voorstellen.

Mijn naam is Willem-Jan en ben werkzaam in de waterbouw. Altijd wel een horloge gehad (Seiko quarts, David) maar sinds paar jaar liefhebber; door mensen om me heen wat gaan verdiepen in merken en technieken en dan gaat het snel😌…

Leuk forum dit! Alleen al het rondhangen hier is verslavend​:sweat_smile:. Interessante discussies en leuke weetjes, ook de afkortingen en ‘vaktermen’ zijn vermakelijk. Zo weet ik inmiddels dat mijn ‘5’ hieronder mijn ‘beater’ is…:sunglasses:.

Mijn bescheiden collectie tot nu toe (vlnr op volgorde van aankoop):

  1. De ‘5’, impulsaankoop toe ik eenmaal doorhad dat ik een automaat wilde…
  2. De Archimede Pilot 42, combinatie van twee interesses: wwII en horloges. Bewust zonder merk en datum, zo origineel mogelijk. Deze i.p.v. laco of stowa vanwege de platte kast (10mm).
  3. De SKX ook een impulsaankoop. Ontdekte later op HF dat ik een soort icoon had gekocht😅. Haha, onbewust bekwaam zeggen ze dan… Is nog origineel, uiteindelijk wel domed saffier op de ‘5’ gezet.
  4. De Fortis Spacematic pvd was een klok die me al lang fascineerde. Het merk ook vanwege het eerste automatische horloge. Gekocht op origineel leer, misschien vind ik ooit nog een pvd stalen band…
  5. Ten slotte de klok waarmee het ooit begon; gezien in een film en erdoor gegrepen (door de ‘looks’, het maanverhaal kende ik nog niet eens…). Googelen leidde me naar WUS en daar ging een wereld voor me open… Hier lid geworden en uiteindelijk enkele weken geleden de speedy voor mijn 40e verjaardag ‘gekregen’:yum:.

Er is nog een plekje in de(ze) doos over dus het kriebelt alweer… een (vintage) dresser (witte plaat) misschien, of toch met zwarte plaat (sarb029, niet te vinden!!), of een panda (steinhart daytona hommage omdat een echte of een Autavia er voorlopig niet in zit… Sowieso vind ik oude 70’s bullhead vintage klokken ook erg mooi en heb ik nog niet eens een g-shock🤭… Ben er dus nog (lang) niet uit…

Kort van stof zijn is trouwens niet een van mijn ‘super powers’ zoals jullie zien…

Voor nu, groeten uit Gorinchem,

WJ

45 likes

Welkom. Een mooie collectie.:blush:

1 like

Welkom WJ, leuke collectie met verschillende iconen heb je :+1::+1:.

1 like

Hallo W.J.

Van harte welkom op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses:

Mooie collectie als binnenkomer!:+1:

Heel veel plezier gewenst hier!

Groet,Harry

1 like

Welkom en veel plezier op dit forum!

1 like

Hallo WJ,

Welkom op dit forum, geniet ervan.

1 like

Welkom en veel plezier op HF…nog een afkorting erbij :+1::smiley:

1 like

Welkom op het forum!

1 like

Mooie collectie!!! Welkom.

1 like

Van harte welkom!

1 like

Welkom!
mooie collectie.
Veel plezier hier!

1 like

Welkom. Leuke collectie.

1 like

Welkom :grin:

1 like

Mooie verzameling horloges! En natuurlijk, welkom op het forum :+1:t2:

1 like

Welkom @wilfox!!

Leuke collectie hoor!

Even een praktische vraag; wie was zo vriendelijk om je een speedy voor je verjaardag te geven? Zeer attent!

Zou jij zo vriendelijk willen zijn om aan diegene door te geven dat ik op 25 Oktober jarig ben?

Super bedankt!!

6 likes

Welkom, veel plezier hier :smiley:

1 like

Welcome on board en alvast een paar mooie horloges zo te zien.

1 like

Prachtige verzameling, welkom op het forum!

1 like

Welkom, mooie set al! Dat gaat er hier alleen maar op verbeteren :smiley: veel plezier hier!

2 likes

Welkom met je mooi collectie! Zogaat dat he, beginnen met een 5je dan een skx… pijnlijk zo herkenbaar :slight_smile:

Ik heb een Strapcode black Oyster pvd te koop :wink: 20mm… is al gereserveerd.

1 like