Nu potverdorie toch maar eens echte keuzes maken..!

Degene die mij een beetje kennen weten dat ik een onverbetelijke “flipperaar” ben; in de loop van een jaar of twintig heb ik zeker honderden horloges gehad. Telkens zijn het wel dezelfde merken waar ik geinteresserd in ben, in willekeurige volgorde: Rolex, Omega, AP, Tag Heuer, Zenith, Breitling en Cartier.

Soms had ik er eentje tegelijk, soms zes of zeven. Op dit moment slechts drie, namelijk:

De Breitling SOH II in 44mm. Mooi aan deze vind ik de roségouden bezel, wijzers en indices, maakt hem in mijn ogen net wat chiquer dan de volledig stalen:

Dan de TAG Heuer “Jack Heuer Carrera 80th birthday” calibre 17. Absolute beauty:

En tot slot de TAG Heuer Sea-racer met Regatta functie. Leuke sportieve klok en van die band moet je houden of niet. Ik houd er dus van! En fijn dat deze met zn 42mm net wat forser is dan de anderen uit die tijd, die vaak 39 of 40mm zijn.

Maar toch blijft het “jeuken” en heb ik de laatste weken eens heel goed nagedacht wat nou de horloges zijn waar ik het meeste plezier van heb gehad, en die ik het beste bij me vind passen. De drie horloges die ik nu heb zijn dat eerlijk gezegd niet. Daarom heb ik besloten om ze toch weer van de hand te gaan doen en langzaam maar zeker weer te gaan groeien naar wat dan toch echt mijn definitieve collectie moet gaan worden!

Hieronder foto’s uit mijn eigen archief, want allemaal heb ik ze al eens (of meerdere keren) gehad en ik wil ze dus terug! Daarom ga ik binnenkort mijn eigen drie horloges te koop zetten en/of inruilen op één van onderstaande horloges. Lijkt me een mooie, collectie met van alles wat:

De omega Seamaster, huidige model in de kleur zwart met stalen band:

De Zenith El Primero (40 of 42mm):

Het huidige “large” model van de Cartier Santos met blauwe plaat:

De Tag Heuer Monaco Steve McQueen (met of zonder stalen band):

En tot slot de Breitling Superocean 42mm (overigens liefst met hoogglanzende band):

Mocht iemand interesse hebben in één van mijn horloges of in het bezit zijn van een horloge van mijn wensenlijstje en willen ruilen of verkopen; laat me gerust weten!

26 likes

Dus eigenlijk is dit een gezocht/te koop forum topic?

Succes!

5 likes

Nee. Dan zou ik hem wel in dat topic zetten.

Topic is bedoeld om te laten weten hoe mijn gevoel over mijn huidige en toekomstige collectie is. Mocht daaruit voortvloeiend dat iemand nou net zoiets wil kopen of verkopen dan is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen.

Ik vraag me af wat jouw reactie toevoegt, ik heb gemerkt dat je wel vaker van dit soort zeurderige reacties plaats. Maak je niet zo druk joh.

19 likes

Die Heuer calibre 17 is wel echt schitterend :heart_eyes:

3 likes

De Omega absoluut :ok_hand:t2:

1 like

Nee

2 likes

Oh oke, thanks

Niks :slight_smile:

Ik maak me niet druk hoor. Kun jij beter doen. Veel veranderingen op komst! Succes daar mee!

1 like
5 likes

Deze zou ik persoonlijk proberen (erbij) te houden, ontzettend mooi horloge. Vind ik.

Sluit ik me bij aan. Ik zou trouwens de blauwe eens een keer proberen @anon48385240EV, echt verfrissend anders enne in het echt vele malen draagbaarder dan de meeste foto’s doen voorkomen.

Succes met je zoektocht en je keuze(s).

2 likes

Met een beetje goud…

3 likes

:joy::joy::joy:

3 likes

De topic politie :rotating_light:

3 likes

Die Tag Heuer Calibre 17 vind ik heel gaaf. Ik zou die erin houden en de Breitling laten voor wat het is. De Omega moet zo snel mogelijk erin :wink:

Succes ermee !

1 like

Leuk topic!

Ik heb geen aanbod verder maar

Is er volgens mij niet in 40mm. Wel in 38 en 42mm.

Succes, en hoop binnenkort een NA van je mogen te bewonderen!

:beers:

1 like

Geloof het of niet maar hop eruit met die Carrera!
Die Sea Racer is een gaaf en lekker “noughties” style horloge en die Breitling een coole klatser!

Die Carrera Is heel gaaf, zeker op foto’s!
Dat zal hem ook makkelijk verkoopbaar maken gok ik zo.

Maar kijk even door en dan zitten er een een aantal kanten aan waarvan ik denk :thinking:.

Ze vielen me op toen ik een keer voor een beurt van een van mijn andere horloges bij Schaap en Citroen kwam en mijn oog op dit horloge viel.

Allereerst het uurwerk, een eta 2984-2 wat een eta2892 met een erop geplaatste (piggyback) Dubois Deprez chronomodule is. Lastig te servicen, naar verluid vervangen een hoop merken gewoon het hele uurwerk ipv te servicen als een horloge naar Zwitserland gaat…

Een doorsnede van 41mm, maar een uurwerk dat zoals vrijwel alle massauurwerken is ontwikkeld voor horloges met een doorsnee tussen de 33mm en 36mm. Dit leidt ertoe dat de subcompaxen dicht bij elkaar staan op de wijzerplaat. Het “schele panda syndroom”

https://ih0.redbubble.net/image.558287414.4247/flat,800x800,075,f.u1.jpg

De klassieke carrera kast is slank, plat, ligt mooi op de pols.

Deze is groot en dik.

Maar wel een supergaaf horloge, mooie details, goede afwerking, 500 stuks slechts gemaakt en een klassieke modelnaam binnen dit merk dus denk ik makkelijk verkoopbaar.

En dan gauw die Zenith El Primero! Zou wel een 38mm nemen, anders heb je die subcompaxen weer zo verloren in het midden. Minder opvallend dan bij een bi-compax chrono, maar toch.

5 likes

Kijk, dát is nog eens een onderbouwde reactie!

En nu je het “schele panda syndroom” hebt genoemd kan het niet meer NIET zien… :panda_face::joy:

5 likes

De Omega zou ik zeker in mijn collectie willen.
Echter vind ik de Cartier eerlijk gezegd ook erg tof.
Lastig, lastig…

Je hebt gelijk! Ik heb tweemaal de 42mm versie gehad. En er is idd geen 40mm versie (jammer!), maar zou de 38mm versie weleens willen proberen.

2 likes

Zijn idd beiden geweldig; op termijn (als 't spaarpotje het toelaat) zou ik ze dan ook allebei willen hebben.

De donkere wijzerplaat op de Cartier maakt het af voor mij.
Ik denk dat ik een nieuw horloge heb voor op het verlanglijstje.

1 like