Nu te volgen veiling vintage speedmaster CK 2998

Oh echt? Vreemd - misschien toch niet goed m’n browser refreshed dan (hoewel er op een bepaald moment wel degelijk stond dat de veiling gesloten was).

Dan is her overigens nog steeds een koopje (maar baal ik wel iets minder dat ik niet mee heb geboden…zojuist leefde ik nog in de illusie dat het voor €4800 ex kosten de mijne had kunnen zijn ;-))

Ik geloof je. Toch vind ik dit een vaag gedoe, beroerde veiling. Ik zou het dus nooit doen voor meer.

Yep. De enige manier om nog een echt goede deal te maken (…of juist flink het schip in te gaan).

2 likes

Ach, een opzetje herken ik nog wel, zucht…:sleeping:

deze veiling was idd beroerd omdat noch eigenaar waar we mee gesproken hebben op de kijkdag noch de veiling zelf enige kennis had over het uurwerk. De Omega kwam uit een inboedelverkoop door de dochter van de overledene. Die had ook verschillende oldtimers die eerder al werden verkocht. Mijn vriend is naar de kijkdag geweest en hij kreeg van mij een lijste mee waarop hij diende te kijken, zoals diameter, lengte van de wijzers, de verkleuring van de lume, opgezetten metalen logo, dot on 90, accent op de e van télemetre logo achterop de kast etc etc . Ene dan kwam het goede nieuws hij werkte na een paar keer opwinden liep hij spontaan en zag er beter uit dan op de foto’s. Ik zal straks de foto’s die m’n vriend nam plaatsen. Alleen hebben wij beiden als hard werkende belastingsbetaler met kleine spaargelden toch het risico en niet durven nemen omdat mijn kennis ivm vintage te beperkt is. Had ik hem kunnen openen was het een ander verhaal geweest. Toen ons maximum bod voorbij was heb ik hem hier gedeeld zodat iemand anders er mss wel gelukkig van werd.

1 like

voila zoals beloofd de foto’s

2 likes

Zelfs de kroon nog origineel.

Volledig onverprutste 2998. Zo 20k waard…

Overigens past de dial van een 2998 niet op een 861…

3 likes

koopje van het jaar

Nu maar hopen dat de koper hem toch niet zo mooi vindt :wink:

(Of niet op komt dagen, dagelijkse kost bij veilinghuizen)

Op deze foto’s een mooie 2998. Koopje inderdaad.

helaas had ik the balls noch de centen om mee te bieden.

Ik neem aan dat de chrono loopt op de foto?

Kan ik niet met 100% zekerheid zeggen marijn. Mijn vriend had hem een paar slagen opgewonden en zei dat hij tikte meer weet ik niet.

Ik zat klaar om te bieden maar heb 't niet gedaan. Balen :confused:
Kom je niet elke dag tegen, een volledig originele CK2998 die ergens in Belgie uit een lade getrokken werd. Buitenkansje imho.

Laatste prijs die ik gezien had was inderdaad 6k, inclusief veilingkosten en BTW een 8k in totaal. Koper kan zijn investering in waarde gaan verdubbelen nu.

1 like

Waarom niet?

Zat in de auto toen ik 't zag - eigenlijk niet de tijd gehad om wat te researchen vooraf, is en blijft toch 8k hé… Achteraf blijkt ie inderdaad volledig in orde.

2 likes

Magoed, laat het topic nu maar rustig wegzakken jonges, kunnen we snel vergeven en vergeten :sunglasses:
Gaat mij nog niet om de centen, gewoon een originele 1959 of vroege 60 Speedy… wow…

1 like

Yep, ik ook.

Thanks, dan ben ik bij deze helemaal overtuigd (niet dat ik @marijn niet geloofde hoor, maar 2 man versus mijn slaapoogjes lijkt me duidelijk ;-))

Slim, en heel vriendelijk. Waarvoor dank. Ondanks dat ik niet heb toegeslagen. En daar spijt van heb :wink:

De chrono lijkt wel ‘hour creep’ te hebben (sorry, weet de Nederlandse term niet). Maar goed, dat is meestal relatief eenvoudig te fixen door een competente horlogemaker.

Ach ja, ik troost me maar met de gedachte dat de winnende bieder z’n maximum op €10k had staan of zo.