Ik begrijp daadwerkelijk niet waarom hier mensen zeuren over de Chrono Creep… Nico Rijsman serviced een volledige 321 inclusief nieuwe veer voor €250…
Is nog geen 5% van je potentiële waardevermeerdering…
Ik begrijp daadwerkelijk niet waarom hier mensen zeuren over de Chrono Creep… Nico Rijsman serviced een volledige 321 inclusief nieuwe veer voor €250…
Is nog geen 5% van je potentiële waardevermeerdering…
Niemand zeurt hoor. Gewoon interesse.
Ik had me ook geregistreerd, maar ik durfde 'm niet aan.
Mijn vinger zweefde boven de enter-toets, maar toch te veel twijfel waardoor de laatste seconden wegtikten.
Gewoon even hypothetisch, stel dat er een origineel 321 uurwerk uit een seamaster chrono in zou liggen. Dan is dat toch zeer waarde verminderend? Ik dacht dat bij dit soort horloges het serienummer op het uurwerk moet matchen met de rest van het horloge. Feitelijk heb je dan een Frankenstein te pakken toch?
Klopt ook wel, maar zelfs als dat het geval was, was het alsnog een giga koopje.
Enige manier om dit te checken is overigens om een extract aan te vragen.
Jij was mijn tegenbieder!!!
nadat ik het horloge vond op Engelstalig forum heeft iemand me deze link gegeven.
Ik heb uiteindelijk de klok gekocht.
Hopelijk heb je niet teveel spijt ervan.
Zelf heb ik de klok teweinig nagekeken op de kijkdag, ik wilde geen slapende honden wakker maken, wilde doen alsof die ‘oude rommel’ niets waard was.
Want als je een koopje kon doen was het op deze veiling, zo onprofessioneel en totaal geen research.
Als ze gewoon opzoekwerk hadden gedaan wisten ze dat dit veel kanten uit kon gaan.
Voor mij is dit ook een gok, maar ik heb de de eigenaar opgezocht en die bleek gestorven te zijn 5 jaar geleden,
Na dit afgelopen jaar de vrouw ook stierf kwam het tot een veiling.
Deze man was geen armoedzaaier aan zijn huis en auto’s te zien.
Daarom nam ik de gok. er zit wel een gaatje in de kleine wijzer, ik weet niet of dit een groot probleem is voor de waarde.
Misschien kan iemand me hier helpen op het forum.
Dank
Ik was idd 1 van de tegenbieders. Merk dat je pas lid bent op het forum. Fijn dat een liefhebber hem heft uiteindelijk. Of gooi je hem meteen in de verkoop?
Is gewoon wat lume uit de wijzer, zeker niets aan laten doen, klok 100% origineel laten.
Proficiat trouwens
en natuurlijk heb ik er spijt van. Is zowat het ultieme uurwerk voor een horlogefreak zoals ik. Maar zoals ik schreef I did not have the balls of nodige cashflow om boven een bepaald bedrag te bieden. Zulke gelegenheden doen zich voor op de meest ongepaste momenten.
Nee ben aan het denken een service , nieuwe glaasje erop en een leuke vintage band.
Het was inderdaad de gok waard. Maar zal pas bij het openen van het horloge of hij echt juist is.
Ik wil de klok houden, maar ben nog maar 23 jaar en heb enkele rolexen . En er groeit niets op mijn rug , dus als ik de hoofdprijs kan vangen ga ik er toch over nadenken.
Ik dacht echt dat ik als enige kon bieden aangezien de aanbieder niets bekend maakte, en normaal enkel oude rommel verkoopt. Toch lees ik hier aantal mensen die ook interesse hadden.
Lijkt het gaatje in de kleine wijzer je een probleem? En hoe kan ik dat oplossen
Ok nu lees ik je reactie pas. Dus dit kan niet escaleren en groter gaatje worden of breken?
Maakt niet uit. Originaliteit > alles.
Origineel laten aub. je lijkt helemaal niet de grote kenner te zijn blijkbaar. Wees vooral ook voorzichtig door wie je hem gaat laten servicen. Het blijft ook altijd een risico om zo’n waardevolle klok echt te gaan dragen natuurlijk ene kan me voorstellen dat ze na al die jaren toch eerder wat te fragile zijn om vaak te dragen. Enfin, succes ermee!
Bescheiden zijn wil niet zeggen dat ik geen kenner ben. Imo waren mijn tegenbieders geen kenners anders had ik er meer voor moeten neerleggen…
Ik wist dat dial/hands/kroon/case origineel zijn, maar twijfel of het gaatje in de wijzer eventueel kon escaleren. Ik weet dat er reparaties voor zijn die het verder breken tegenhouden maar vraag altijd op forum second opinion. Omdat dit inderdaad waardevolle klokken zijn wil ik zeker zijn van de juiste behandeling .
Ikzelf ben in de eerste plaats liefhebber
Dat is dan meteen een leuke eerste Speedmaster
Touché (…of het waren kenners zonder voldoende geld en/of lef, zoals in mijn geval)
Heeft u overigens suggesties voor een juiste service?
(Ik heb er enkele in gedachten, maar hoor graag uw ervaringen met vakmannen)
Dank
Hoi Migo, welkom en gefeliciteerd met je aankoop! Ben wel benieuwd naar een eigen goede foto van dit horloge…
Bij veel 2998tjes kan je geen extracten krijgen. Heeft iets te maken met de leveringen van Lemania waar ze geen info van in de archieven hebben.
Beste, bedankt. Na ophaling en nieuwe band zal ik een foto online zetten
In het topic op het Omegaforum heb ik dat toevallig zojuist beantwoord. Mijn persoonlijke tip is Ferrie Schweitzer in Heerlen. Ik ben benieuwd naar tips van anderen.