Nu te volgen veiling vintage speedmaster CK 2998

Prima amplitude, beetje scheeftikken (beat error) en matige nauwkeurigheid… MAAR dat zegt niet alles. Ook een ‘opgedroogd’ uurwerk (smeermiddelen) kan ok waarden vertonen.

Ik zou hem om 2 redenen laten servicen: als je hem zelf draagt heb je niet te veel slijtage en als je hem straks verkoopt verloopt de verkoop ook makkelijker dan met een unknown service historie.

Ja, een service bij Schweitzer* kost je zo’n €475, maar dit horloge is goed onderhoud waard, en bij verkoop heb je nog plenty marge :wink:

Maar hey, tis jouw horloge…

*pb me maar voor alternatieven

1 like

Dit dit dit. De sumiere informatie is enerzijds een pro (bijna niemand komt er op af) en anderzijds een con: je weet bijna niets. Een écht koopman / liefhebber gaat op zoek naar andere bronnen van informatie. Top gehandeld, zowel figuurlijk als letterlijk.

1 like

Grappig, die prijzen gaan rap: $110.000,00 vraagprijs. Gauw kopen als je het geld hebt of anders de hypotheek oversluiten want in dit tempo loop je in een paar jaar binnen.

Ongelooflijk, en dat zonder servicebeurtje de afgelopen 4 jaar.

Ik zeg: massaal inkopen die vintage klokkies, nu het nog kan! (Of is het al te laat?)

Hij gaat die nooit verkopen voor 110k hoor :joy:

“to help pay for the big fish i landed last week”. Ben benieuwd wat dat is dan :joy:

Verkoopknakker is editor van speedmaster101

De lokale ReneJK, maar dan alleen van Speedmasters :grimacing:

huh ?

Denk dat die knakker vorige week de Daytona van Paul Newman heeft gekocht en nu moet gaan lappen :wink:

even verder gelezen op OF. Deze ging voor 175k, dus wie weet :grin:

Ook iemand met veel kennis en tophorloges en die beiden graag deelt. Alleen dan iets minder Breitling gerelateerd en iets meer gefocust op Speedmasters.

1 like

Met dit soort prijzen lijkt de gold rush geopend… binnenkort heeft elke pre-moon een vraagprijs van een ton.

Dat begon toch al toen amsterdam vintage watches op tv. vertelde dat vintage watches een zekere investering was ?

De gekte begint en zal nog wel even voortduren

Als die hem aanbiedt bij Christies verkoopt die hem voor nog wel meer

Even deze onzin in perspectief plaatsen. Voor 110.000 dollar koop je een Porsche 911 uit dezelfde periode en hou je geld over voor een nieuwe Speedy.

https://classiccars.com/listings/view/1033818/1969-porsche-911-for-sale-in-fallbrook-california-92028

1 like

Update: mijn omega 2998 te koop voor 99000 euro.

:joy: