Nu te volgen veiling vintage speedmaster CK 2998

Werd gister door @flowert op dit topic gewezen. Geheel aan mij voorbij gegaan maar gaaf om te lezen

Probleem met dit soort veilingen (waar er weinig tot geen mogelijkheid tot onderzoek is) is dat je in principe gereed moet zijn om een afschrijfpost van 8k te pakken. Win some, lose some. Dat principe.

En @Yoeri40 mag hier best een katertje van hebben. Heel menselijk. Koper gefeliciteerd. Doe er iets slims mee.

4 likes

Zijn regelmatig te koop hier en daarna. Een 861 zoals al gezegd werd.

Klopt, een horloge is niet voor in de bankkluis, maar een 2998 is ook niet voor elke dag te dragen, kan ik hem beter goed bewaren ipv op het nachtkastje, niet?

Dit soort veilingen zijn er 1 op de 1000.
Als het veilinghuis iets professioneler te werk ging deden ze een kleine research.
Als ze ipv ‘omega uurwerk’ - ‘omega 2998’ schreven werd deze ook onmiddelijk gevonden via Google.
Dus mijn gedachte was: ALS er een koopje te doen is online kon het deze wel eens zijn.
Mijn maximum zat inderdaad rond de 10K-11K inclusief kosten, dus de tegenbieder was redelijk dichtbij.
Ik ben er alleszins erg blij mee, ook bedankt voor de feedback iedereen.

Mvg

2 likes

Een afschrijfpost van 8k is natuurlijk onzin he…

Als je een beetje kenner was zag je aan de buitenkant al voor 8k aan onderdelen…

2 likes

allemaal vlug gezegd maar vind er maar een koper voor!

Beste,
Van die afwijkingen op scherm ken ik helemaal niets.
Zijn de cijfers zo slecht? -> Ferrie zei me gewoon dat het nog goed meeviel als ik hem niet dagelijks draag.
Denk je dat hij in geval van maandelijks een keer dragen kapot kan draaien?In dat geval ga ik hem zeker laten servicen, maar onnodig geld uitgeven is ook weer niet de bedoeling.
Thanks! :+1:

Natuurlijk, hands, bezel, dial, kroon: niet in beste conditie maar zeker zijn waarde dus risico was zeer beperkt inderdaad.

1 like

Een 2998 dial, wijzers en de DON bezel ben je binnen een dag kwijt op bepaalde kanalen.

Moet je hem niet aanbieden op marktplaats nee :wink:

2 likes

Het ‘risico’ om te nemen was dat ik niet wist of het een 2998 of een vroege 105002 was. maar in beide gevallen wel geld waard maar als ik het goed heb doet de 2998 iets beter

Haha dat is hetzelfde risico als: Ik zag een briefje op de grond liggen en wist niet of het 10 of 100 euro was maar heb het toch maar gepakt.

Beide opties hadden je hele goede winst opgeleverd :thumbsup:

4 likes

Als je de juiste afzetkanalen hebt idd.
Maar goed, bedoelde het feit dat je bereid moet zijn een (ingecalculeerd) risico te nemen. Als ik het verhaal goed lees had niemand, incl koper de binnenkant gezien.

als ik de binnenkant gezien had was hij iets duurder weggegaan dan nu kan je donder op zeggen-)

1 like

Juist. De binnenkant had ik niet gezien, maar toen heb ik de reden van de veiling opgezocht, naderhand heb ik opgezocht wie de eerste en enige eigenaar was, en na die informatie durf je soms een groter risico te nemen.

Ik zag al dat ik hem moest hebben voordat ik binnen was, de REDEN van de veiling was al genoeg om te durven imo

Heb je @Yoeri40 al een bloemetje gestuurd en een doos bonbons voor zn vrouw? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

ho zou dan toch liever een speedy krijgen al dan niet vintage-)

1 like

Ik zal hem een rodania opsturen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Grapje…

Een glas bier en een leuk gesprek over vintage klokken

mag ik dan ook es om de pols doen?
En van rodania gesproken craco timmert aan de weg!

1 like