Nu toch maar eens voorstellen

Goedemiddag, Ik struin hier al een tijdje rond, lees veel en kijk vooral ook erg graag plaatjes.
Maar eigenlijk is het wel netjes om me even voor te stellen…

Mijn interesse in horloges is eigenlijk vrij recent een beetje aan het ontsporen. Had het altijd keurig onder controle.
In chronologische volgorde schets ik hieronder het verloop van de opbouw van mijn collectie.

Het is ooit allemaal begonnen met een Marathon TSAR (circa 2007). De tritium verlichting trok me over de streep destijds, en inmiddels ben ik al aan mijn tweede exemplaar bezig nadat de eerste samen met mij ooit een forse schuiver heeft gemaakt waardoor de bezel eruit zag alsof er een schuurmachine overheen gegaan was.

Daarna kwam een er nieuwe Sinn UX (2011). Ik schrok me destijds dood van het bedrag dat ik uit gaf aan een horloge, maar als ik zie wat Sinn nu vraagt voor zijn uurwerken, dan moet ik geloof ik niet zeuren.

Na de Sinn heb ik 80 hele euro’s geïnvesteerd in een Casio G-5600 G-SHOCK (dat was na de “schuiver” met mijn eerste TSAR). Die G-Shock draag ik als in zo’n witte/blauw/rood gestreepte VW Touran onderweg ben om te jagen op het schuim der aarde. Dat ding is onverwoestbaar, doet het altijd en is ook 's avonds zonder problemen af te lezen. En eigenlijk ziet hij er ook gewoon nog best wel lekker uit.

Toen ik lucht kreeg van de Aevig Corvid (2014) heb ik ingetekend voor de eerste serie. Ik heb hem nog steeds, kan genieten van de mooie vormgeving, maar ik geloof wel dat dit het eerste horloge is dat eruit zou gaan als ik plaats moet maken.

Tot dan toe was het eigenlijk altijd dus iets waar een batterij in moest.

Afgelopen zomer ben ik ineens besmet geraakt met het één of ander, want uit het niets kreeg ik interesse in automatische uurwerken. Dat resulteerde in de aanschaf van een Revue Thommen Regulateur. Een prachtig vormgegeven horloge, waar ik echt van kan genieten. Hij loopt redelijk netjes op tijd, in aanmerking genomen dat hij nog erg nieuw is (ik win een kleine 20 seconde op 24 uur), en ik verwacht dat hij nog wel wat netter gaat lopen als de boel goed ingelopen is.

En tja, nu heb ik thuis op de kast sinds een week een gloednieuwe Mühle Glashütte Terrasport M1-37-60 Lufthansa edition staan.
Toen ik hem in eerste instantie binnen kreeg vond ik hem wat aan de kleine kant, en daarom heb ik hem te koop gezet waarbij ik een klein verlies op de koop wilde nemen. Maar nu hij daar zo staat begin ik er eigenlijk wel een beetje naar toe te groeien dat ik hem misschien wel wil houden. Als casual dress watch zeg maar.
Om dat uit te proberen heb ik een wat meer casual band voor hem besteld die hopelijk morgen binnen komt.
Dan ga ik er nog eens goed naar kijken en haal ik hem denk ik uit de verkoop en hou ik hem.

En ondertussen ben ik stiekem ook aan het rondneuzen naar een mooie Chronograph. Een Sinn 103 of iets in die koers vind ik vreselijk mooi, zeker in de titanium uitvoering. Niet te druk qua vormgeving en de vormtaal van Sinn spreekt me erg aan. Ik heb uit financiële overwegingen ook al even naar Guinand gekeken, maar daarvan werd ik niet warm (als de tekst Guinand er niet op zou staan zou het enorm schelen, hun logo past totaal niet bij de vormgeving van de klok in mijn opinie).

Het begint dus een klein beetje uit de hand te lopen geloof ik. Tijd voor een praatgroepje en professionele hulp :joy:

10 likes

De collectie:

4 likes

Het twijfelgevalletje:

Welkom in de praatgroep, hier vind je gelijkgestemden, maar zelden genezing :wink:

Groet, Matthijs

1 like

Nou das al een hele collectie. Ik weet niet of rondstruinen op het forum je gaat helpen met het inteugelen van de hobby maar welkom :smile::+1:

1 like

Van harte welkom en complimenten voor je collectie. Ik bespeur hier ook al een virus waarvoor geen genezing bestaat, gewoon maar aan toegeven dan :grinning:

1 like

Mijn beste,

Leuk, weer een enthousiast horloge-passionist er bij!!
Een ruimhartige introductie hoor!!
Van harte welkom dan ook bij dit tijd-vullende forum. :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Welkom!

Echter, acht ik de kans op genezing via dit forum op nul.

1 like

Welkom! Dit is het praatgroepje
En wij bieden professionele hulp :grinning::+1:
Bij ons gegarandeerd een groeiende collectie

1 like

Welkom! Bedankt voor je uitgebreide introductie en foto van jouw, toch best al leuke, collectie.

Grt. Marco

1 like

Van harte welkom hier! Als het al uit de hand loopt voordat je “officieel” lid bent geworden van dit forum, loopt het vanaf nu pas Echt uit de klauwen :relieved:

Gelukkig zijn er veel lotgenoten die graag meeleven met alle nieuwe aankopen. Dit is een uit de hand gelopen praatgroepje waar je je erg snel zult thuisvoelen :joy:. Complimenten voor jouw collectie tot nu toe. De Marathon staat overigens ook op mijn wishlist :heart_eyes:

2 likes

Welkom met deze mooie horloges. Dat twijfelgeval moet je gewoon houden, die valt in de categorie " heeft niet iedereen" :thumbsup:

Oh ja, die G-Shock is natuurlijk een 6900 (keppumsellufook) en niet een 5600, maar dat schreef je expres om te kijken of we hier wel opletten :grinning:

1 like

Haha, eindelijk iemand die oplet ja :wink:
Je hebt volkomen gelijk met die 6900 ipv 5600. Het was rond de 32 graden vanmiddag toen ik op mijn voorstel zat te zwoegen. Daar moet het aan gelegen hebben denk ik.

2 likes

Ik heb de wijze raad van @Harpoen opgevolgd en besloten dat Frau Mühle voorlopig bij mij blijft wonen.
Dat is een volledig rationele keuze, waar mijn verslaving niets mee te maken heeft… En nee, ik zit NIET in de ontkenningsfase. Echt niet.

1 like

Wijs besluit en welkom!

1 like

Welkom. Als dit het begin van je collectie is… :wink:
Veel plezier hier!

1 like

Welkom op het forum!! Eenmaal hier is binnenkort het hek van de dam. Ben ik bang…:wink:

1 like

Welkom hier op HF , leuke collectie heb je al .

1 like

Welkom het praatgroepje gaat wel lukken, niet voor genezing vrees ik. Let op voor het flipper virus dat heerst nogal.

1 like

Welkom, en wat een mooie en gevarieerde collectie heb je. Kan is groot dat ie nog wel wat groter wordt vrees ik :scream:

1 like