Al een anderhalf jaar twijfel ik erover om een Rolex te kopen en dan een Sub, date of nodate wist ik nog niet.
Echter elke keer als ik er 1 om had, was ik teleurgesteld in de kwaliteit die het horloge uitstraalde wat eigenlijk voornamelijk door de band kwam.
Toch bleef ie trekken en een dik half jaar geleden ben ik bij Hans langs geweest om te passen; hij had toen de SND en de SD. Hij had echter ook een Speedmaster en daar was ik meteen verliefd op en heb die toen ook gekocht (in 2 stadia; eerste de plexi en toen de saffieren, maar dat terzijde…)
Toch bleef het trekken en ben ik sindsdien bijna elke avond wel op het net aan het speuren. Nu moest ik afgelopen week voor het werk naar de Caribien. Aangezien er gezegd wordt dat de horolges daar goedkoper zijn en ik naar 3 eilanden moest, dacht ik er wel een mooie te kunnen scren.
Echter, dat viel vies tegen! Ze waren helemaal niet goedkoper en korting kreeg je ook niet op een Rolex (5% op enkele mindere modellen daargelaten).
Maar goed, ze hadden wel de nieuwe Sub met datum en de “oude” SND.
Beide om gehad en toen wist ik het zeker: er komt een SND!!
De nieuwe kast kan me écht niet bekoren en vond ik, in ieder geval om mijn pols niet uitzien.
Maar goed, vanochtend aangekomen op Schiphol en op weg naar de bagage kwamen we langs de Rolex store daar, daar hadden ze nog een SND en die deden ze weg voor € 4.147!!!
Ik dacht, ff de bagage ophalen en dan de SND ophalen, voor zo’n prijs ben ik ze nieuw nog niet tegengekomen!
Helaas, helaas, na het ophalen van de bagage kom je daar niet meer natuurlijk, niet aan gedacht, zal wel door het slaapgebrek komen.
In ieder geval; er komt een SND (Hans waarschuwde me daar 2 jaar geleden al voor toen ik m’n 3e Omega kocht).
En mocht iemand een SND zien voor een goede prijs (liefst (bijna) nieuw) voor rond de € 4.000,00; dan houd ik me aanbevolen!!
geintje, de subnodate is volgens mij 1 van mijn klokken die ik het langste heb gehad dus dan zit het wel goed
alvast veel succes met de zoektocht of ff een korte vlucht boeken
Jawel hoor, wok kwamen van de verste gate en
liepen dus weer langs alle shops…
Zeg niet dat je niet de winkels in kan, maar dat ze je niks kunnen/mogen verkopen omdat je niet op een uitgaande vlucht staat.
Zoals je wellicht herinnert vragen ze je naar je instapkaart als je iets wilt afrekenen. Geen instapkaart, pech.
Joep, iedere Omegaliefhebber komt ooit een keer uit bij Rolex. Daar ben je dus geen uitzondering. Ook ik heb ooit geroepen “dat ik nog niet door gevonden zou willen worden met een Rolex”’ maar ooit word je wijzer en zie je in dat dit gewoon ongecomlpiceerde kwalitatief hogstaande horloges zijn zonder coaxiaal onzin en zo. Overigens zullen er altijd ook Omega’s in mijn horlogedoos te vinden zijn.
Jij sterkte verder met de aanvaarding van je coming out
Ik heb precies dezelfde ervaring.
Twee maand geleden bij S&C de nieuwe SD gezien en moet eerlijk zeggen… ik was helemaal om.
Wat ligt het afwerkingsniveau hoog, en dan de nieuwe verstelbare band, helemaal top!!!
Ik moet alleen nog even wennen aan het prijskaartje, maar verder… hij komt er, dat is zeker, maar wanneer… :z
Wat je zegt over de band van de snd herken ik helemaal. Maar geloof me, daar ben je na een paar dagen aan gewend en wil je niet anders (al is de band van de speedy ook echt top).
Zo oud mogelijk = vintage en dat brengt dus de nodige risico’s met zich mee als je geen echte kenner bent (en daar zijn er niet veel van). daarnaast is “zo oud mogelijk” doorgaans onbetaalbaar.
Een jong exemplaar levert natuurlijk de minste risico’s op maar een Rolex uit 1990 of zo kan ook nog jaren mee (mits onderhouden, maar dat is niet altijd na te gaan). Overigens is het uurwerk dusdanig eenvoudig, maar degelijk, dat een goede horlogemaker heel goed in staat is om er service aan uit te voeren.