Nubuck/suede op goud?

Ik ben voor mijn vader als verjaardagscadeau op zoek naar een nieuwe strap voor dit horloge (van zijn vader). Hij wordt zo goed als niet meer gedragen en volgens hem is dit ook wel omdat de bracelet wat ouderwets is. Ik wil hem dus een nieuw leuk bandje geven maar wel wat anders dan anders (hij heeft bijna enkel zwart (alligator of kalf)). Het is goud en ook niet de makkelijkste kast (C-shape) om echt alle bandjes af te kunnen. Ik was aan het rondkijken en mij leek het leuk om is suede/ nubuck/ epsom uit te proberen en dan vooral de iets lichtere kleuren en iets formelere straps. Hier wat foto’s van molequin bv.

Mijn vraag aan jullie is of dit leuk staat op goud of drop jullie foto’s van suede/nubuck op goude horloges of ander advies?

1 like

Dit kan of licht blauw (zomers luxejacht gevoel). Donkerder kan met goud natuurlijk bordauxrood of paars (door de combinaties van de kerk).

3 likes

Wellicht bruin?

2 likes

:white_check_mark:Goud(verguld)
:white_check_mark:Suede

Kan prima :grinning:

2 likes

4 likes

Waar is het goud :thinking:

2 likes

4 likes

Die kleurencombinatie zal er erg smaakvol uitzien. Verguld gespje erop en klaar.

2 likes

Ik vind zo’n lichtkleurige nubuck veel te modern voor dit horloge.
Probeer eens een zwarte perlon of een andere tint.
( ook verkrijgbaar met goudkleurige gesp )
Die perlon’s dragen lekker comfortabel en je kunt ze traploos vastgespen.
Als bijkomend voordeel maskeren de perlon’s het ‘kijkgat’ van de C-shape
een beetje.
Plus dat perlon uit de tijd van het horloge is, dat was toen heel gebruikelijk.

2 likes

Een Molequin Riviere doet het altijd goed.

6 likes

leuk dat de band toch zo een vintage gevoel behoudt

1 like

begrijp zeker wat je bedoelt. Was ik ook een beetje bang voor, daarom wilde ik graag wat foto’s zien. Moet een beetje een goede balans zoeken tussen formeel en vintage (want als het te onformeel wordt, draagt hij het vanzelf nooit meer)

1 like

Dan zou ik het in leer zoeken, maar dan zonder contrasterend stiksel.
Dat is te sportief.
Tone in tone kan nog wel.
Ik ben benieuwd :+1:

oef, dat ziet er idd wel heel mooi uit.
Molequin is misschien een beetje prijzig, ken je misschien gelijkaardige alternatieven?
Ja, ik lees ook dat Molequin het ook echt waard, mr zelf nooit vastgehad.

1 like

Alle alternatieven die ik ken zijn net zo duur!