Geen topic voor gespot, en toch zo kenmerkend voor een groot deel van menige collectie! En wanneer er een zwarte dial voorbij komt is die al gauw ‘militair’.
Ik kies bewust voor ‘Vintage’ omdat ik daar de meeste bijdragen uit verwacht.
Bij het posten van ‘Centennial’ horloges maar ook die uit de fifties viel mij op dat een fully numbered dial mij steeds meer trekt, ook al omdat er heel vaak kunstige fonts (leuk topic overigens) zijn gebruikt.
Ik gooi er even een paar in ter aanmoediging ![]()
Ik mis wat zesjes hier en daar Martijn, maar zo schiet 't lekker op met jouw eerste bijdrage
. Dat geeft ts in elk geval het gevoel dat hier een lekker breed gedragen topic uit kan groeien ![]()
Thanks!
Verdient een bonuspunt vind ik ![]()
Mooi, meteen de variant tevoorschijn met vol numeriek én markeringen ![]()
Ik had getwijfeld om het ‘vól numeriek’ te dopen maar hoopte dat het wel duidelijk zou zijn wat ik met numeriek only bedoelde
. Helaas…Maar de kleine secondewijzer mét 6 gaat ook voor de bonus! ![]()
Jouw Cyma heeft anders maar 10% 6 hoor ![]()
Bewust niet de perfectionist - daarom houd ik het ook bij vintage, Martijn…
- En die missende/mankerende 6-jes zijn er zo ingesleten dat onze hersenen ze haast als een soort Ai ‘aanvullen’ ![]()
(Overigens, die dials met de cijfers en markers om en om vind ik toch buiten categorie wat mij betreft
)
Aiiii, die linker van de twee zakhorloges is echt zo’n fantastische mix van cijfers binnen en markeringen buiten, man… die zou ik nog wel eens als polshorloge willen scoren ![]()
Ja die wijzerplaat is prachtig ![]()
Leuk topic @domega ![]()
![]()
Gelijk kijken naar of ik zoiets heb maar alleen deze kunnen vinden…sorry voor geen 3 ![]()