Numerieke dial only

Nee, gewoon glas ( plexi)

1 like

9 likes

11 likes

Een van mijn oudere nummerplaatjes :sunglasses:

13 likes

Heel mooi :ok_hand:

1 like

Die eerste Tissot is wel echt een plaatje!

1 like

Opvallend dat er zo weinig met Romeinse cijfers worden getoond hier. Vinden jullie die ook minder mooi? Is voor mij vaak een deal breaker.
Fijn weekend allen :sunglasses:

12 likes

Prachtig! Welke is dit precies?

1 like

Dank je! Longines Spirit 37mm

Een topper hoor. Hoe oud?

1 like

Kan niet ouder zijn dan 2022 zie ik net

Dank je, ja dat is een topper :smiling_face_with_three_hearts:. Dateert uit 1936, model voor de Japanse markt. Kast is vermoedelijk destijds lokaal geproduceerd, zoals in Engeland en de VS ook gebeurde.

15 likes

De combo van een vierkante, bijna tonneau kast met die dials doet 't m echt voor mij.

Knap dat je dit werkje - dat straks bijna 100 j oud is - in deze mooie staat hebt !

2 likes

Staybrite kast en een emaille wijzerplaat zijn natuurlijk wel goede ingrediënten om lang mooi te blijven, maar hij lijkt ook niet veel gebruikt. Echt wel een van de toppers van de collectie.

4 likes

Zeker niet minder mooi m.i., meer zo’n beetje als wat voor wijzertypes er gecombineerd worden met een klassieke dial.
Tja en duikers, tool watches en chronografen zijn hier op het forum behoorlijk in trek, en die zijn gewoon duidelijk minder gekoppeld aan Romeinse nummertjes… Ik kan er ondanks mijn groeiende voorkeur voor sportieve horloges wel van genieten, vooral als ze ‘volledig’ toegepast worden…:hugs:

2 likes

Dank je wel Wilko :pray:

1 like

Nog maar een kleine selectie. Wel weer een paar zonder de 6 :face_with_peeking_eye:

Hier eentje, en alle 12 :muscle::

En verder heb ik er nog wel een stuk of wat liggen van vóór 1900, en die hebben zonder uitzondering Romijnse cijfers…
Oh ja, zijn wel allemaal zakhorloges :innocent:

14 likes

10 likes

Die12 van de twaalf is ook niet mis🤤

2 likes

10 likes