Nutteloos? Seiko Bell-Matic met mechanische wekker

De Poljots maken veel minder lawaai, die slaan met een hamertje op de caseback. Toch zit daar ook wel verschil in. In mijn oudste Poljot zit weer meer lawaai in, dan de nieuwere…
De Seiko’s maken duidelijk een mooier en helderder geluid.

Maar qua stijl vind ik de Poljot nog steeds geniaal. De patina en de kleuren geven het een verweerde, militaire look. En het loopt verrassend goed en heeft ook nog best een luid alarm, dat je zeker wel merkt, als je het horloge om de pols draagt (klinkt dan alsof er een horde vliegen in je horloge zit). De Sekonda is een horloge, dat voor de Europese markt bestemd was. Ziet er ook moderner en cleaner uit.

5 likes

Mooie aanwinst en die alarmcomplicatie lijkt me erg handig. Als je er nog mee kon telefoneren dan was ik om

1 like

Mooi weer brodie! Lekker bezig de laatste tijd :joy: :+1:t2:

1 like

leuk verhaal, leuk horloge

1 like

Leuk hè, was een duur ding destijds. Automaat, quickset, alarm. Ik heb een vroeg jaren zestig model met een iets langere “gong” die wat melodieuzer schijnt te klinken.

1 like

Toffe NA!

1 like

Supermooi horloge en bijzonder geluidje van het belletje rijker.
Groetjes van haar zus!

11 likes

Wat een prachtige horloges! Zat ik me net een beetje te verdiepen in mooie Seiko Pogues met alle risico’s van een frankenwatch, komen deze opeens voorbij! :dizzy_face:‍:dizzy:

1 like

Hier het Quartz schoonbroertje

3 likes

Tof zijn deze! Prachtige kast en band. Deze heb ik van de week ook besteld. In erbarmelijke staat, maar nog wel te redden. Hoop ik👀

2 likes

Nice! Mooie uitvoering

1 like

https://www.schaapcitroen.nl/jaeger-lecoultre/master-control/memovox-278006

Sorry, dit soort opmerkingen triggeren bij mij altijd iets…

5 likes

Je hebt helemaal gelijk. Ik neem mijn woorden terug🙌🏻

1 like

Nergens voor nodig, ik ben trouwens helemaal met je eens dat het een heerlijk achterhaalde complicatie is, en dat maakt het zo fantastisch.

2 likes

Soms. Heel soms… is hij totaal niet achterhaald.
Had de bellmatic om, bij een belangrijke herinnering. Alarm gezet voor de fun. Maar ook een gsm alarm zoals altijd.

Gsm was leeg, geen oplader bij me en in gesprek verzonken (met add verlies ik dan mijn concept van tijd). En warempel, saved by the bellmatic🤣

6 likes

Heb er ook nog 1.

Mooi ding al ligt ie met name in de kist.

Leuk belletje.

7 likes

En ik wil er ook nog 1​:flushed::grin:

1 like

Complicaties

Secondewijzer, Datum

Daar bij Schaap mag ook wel eens een belletje gaan rinkelen :smirk::face_with_hand_over_mouth:
Als je de advertentie aanklikt zie of lees je niets terug over de alarmfunctie :thinking:

2 likes

Leuk horloge en grappige functie die wekker, best wel benieuwd hoe dat klinkt.

1 like

Deze is ook echt prachtig.

2 likes