Nutteloos? Seiko Bell-Matic met mechanische wekker

Die rinkelt idd goed! Mijne ratelend meer dan hij rinkelt. Zoals op het fimpje erboven. Toch maar eens naar gaan kijken.

2 likes

Nieuw hier. Ik heb 2 wekkerhorloges, helaas beide defect.
1: Sandoz met incompleet AS 1931 uurwerk, na poging tot reparatie. Tandwieltjes zoekgeraakt. Zelf nieuw gekocht in 1977. Toen 18 jaar jong, reken maar uit. Erbij een doosje, in de jaren 90 gekocht op een rommelmarkt voor de prijs van één hele gulden. Een rib uit mijn lijf natuurlijk. Ik zou het klokje graag weer werkend hebben maar kan het niet zelf, mijn ogen kunnen dat niet meer aan. Vooral deze zou ik weer werkend willen voor eigen gebruik. Het is niet te koop.
2: Difor automaat, stopte er ineens mee. Voor dagelijks gebruik; een automaat moet je dragen, niet waar? Maar helaas.
Verder een klein reiswekkertje met horloge uurwerk, mogelijk AS 1930. Bedoeld als donor voor de Sandoz, de balans zit in de Sandoz maar is mogelijk niet de juiste.
Ik was op de rikketik beurs en ontdekte op de hele beurs slechts tien wekkerhorloges, meest Jaeger le Coultre of Seiko Bellmatic, geen Difor (of gelijkend) of Sandoz. Ik had al eens gezien dat de Difor ook te koop is geweest met andere merknamen, een soort “badge engineering”? Ik ben niet handig met foto’s plaatsen, sorry.

2 likes

Er zijn er wel meer. Ik heb zelf een Technos wekkerhorloge, met een AS 1475 uurwerk.

6 likes

Ik heb deze Prisma

2 likes

Altijd leuk een wekker in de collectie :grin:

Ik heb deze Buler-alarm maar ik zeg er meteen bij NIET geschikt voor diepslapers !!

2 likes