Nutteloze functie

Hah, dat inderdaad en de maanfase is ook niet echt van belang.

1 like

De mijne is onsterfelijk.

Eigenlijk gewoon nutteloos met uitzondering van de dag/datum/tijd, stopwatch en timer.
Gezien de stevigheid van het hele horloge is mijn arm het eerst kapot, de 80 meter die de dieptemeter registreert zal ik waarschijnlijk nooit halen (de 200 meter volgens iso 6425 al helemaal niet), de thermometer geeft de temperatuur aan van mijn pols, maanstanden en getijdentabelā€¦ Ik kom 2 keer in de buurt van open water en voor het kompas zou nog een uitzondering gemaakt kunnen worden, omdat dat een Ć©Ć©nknops functie is die nog redelijk bruikbaar kan zijn als ik de weg echt kwijt ben.

1 like

Niet van belang maar ook afleidend van de primaire functie van een horloge, het aflezen vaan de tijd. :stuck_out_tongue_winking_eye: Leuk maar wel errug druk.

1 like

Dan hou je precies maximaal 1.273 meter over :smile:

Nutteloos daar.

Voor de Marianentrog kom je echter 13.500 meter tekort.

Dit in het kader van nutteloze info.

3 likes

Mijn horloges geven de tijd aan. Totaal nutteloos, daarvoor gebruik ik mijn mobiel of computerā€¦

Ik woon tegenover een kerk, maar die loopt al twee weken twee minuten achter. Blij dat ik een horloge heb!

2 likes

Je zou hem in het echt moeten zienā€¦ Dan valt de drukte enorm mee.

1 like

Mijn Seamaster heeft een helium ventiel waar je nog geen ballonnetje mee op kan blazen.
James Bond liet er een touw uitschieten. Dat is me nog niet gelukt.

1 like

Zo heb ik het nut van een gangreservemeter nog niet ingezien. Staat hij stil, moet hij opgewonden worden. Loopt hij, dan niet.

Gek genoeg zou ik dat wel gebruiken. Als ik 's morgens zou moeten kiezen en ik zie de SKX op zā€™n laatste loodjes lopen zou ik hem eerder omdoen. Voorkom ik die Seiko swing of hoe dat dan ook heet.

Zoals in een ander topic voorbijkwam. Die Tachymeterā€¦ Wie heeft die ooit gebruikt?!

2 likes

Kijk: en daar zit hem volgens mij juist de charme van het weer tot leven wekken van een mechanisch aangedreven horloge.

1 like

De tachymeter. Wijzerplaat of bezel-vervuiling. Nutteloos. Geen hectometerpaaltjes als je ze nodig hebt bijvoorbeeld.

2 likes

casio g-shock DW-003TL-5V (BPM Gā€™MIX) uit 1996
Daar kan je het aantal bpmā€™s van de muziek mee bepalenā€¦

4 likes