Nuttige toepassingen van een horloge

Een horloge heeft vaak een beperkte functie. Het houdt de tijd (en soms dag en datum) bij, is een sieraad en soms een statussymbool. Daarbij zijn er duikhorloges die de diepte registreert tijdens het duiken.
Maar zijn er ook andere nuttige toepassingen te bedenken?

Ik werk vaak met gevoelige informatie. Mijn werkgever heeft daarom de terminals zodanig ingesteld dat na een zeer korte tijd van inactiviteit de schermbeveiliging aangaat en je je weer moet aanmelden met je gebruikersnaam en wachtwoord. Niet handig als je je werkplek niet verlaat, maar iets anders doet dan de muis bewegen. Hier is een oplossing voor:

Bij het verlaten van de werkplek gaat het horloge mee natuurlijk.

Hebben jullie nog handige toepassingen?

14 likes

Gisteren geleerd hier op het forum. Je richt de urenwijzer op de zon, dan is het zuiden in het midden van de 12 en urenwijzer.

15 likes

Als boksbeugel

image

6 likes

Ik gebruik mijn horloge als statussymbool om mijn ego op te krikken

29 likes

Ik bepaal hartslagen/ademalingen per minuut. Tijdsmarkeringen van tourniquets en golden hours. En ik frot er weleens stiften achter tijdens een behandeling.

7 likes

Ik gebruik hem altijd als Boekenlegger…

3 likes

Niet als afleidingsmanoeuvre mbt je tattoo?

2 likes

Ik gebruik mijn horloge ook wel eens om een appel op te leggen.

18 likes

Cockring.

No pic no proof…

2 likes

:rofl:

“Papa, ik ben bang in het donker…”
“Niet nodig, papa heeft zijn horloge om”
“Ok, trusten”

8 likes

Geweldig :joy::+1:

1 like

M’n Chronograaf gebruik ik als metronoom (ik ben musicus) en het is handig (druk op de knop) om de tijd op te nemen van afzonderlijke stukken muziek om het programma voor concerten te kunnen samenstellen.

4 likes

Heeft je werkgever speciaal maatregelen getroffen, die je met een low tech manier teniet doet :laughing:

Verdere andere nuttige (?) toepassingen? Hartslag meten, slaapritme bijhouden, notificaties aflezen, reageren op berichten, foto’s schieten, video’s opnemen, navigatie, spelletjes spelen, en weet ik wat voor andere apps ze bedenken :wink:

Klopt! Op het noordelijk halfrond…

1 like

Ik gooi hem de maar in…Chick Magnet! Icm met mijn Ferrari natuurlijk😜

3 likes

Ik gebruik mijn horloge om gesprekken af te ronden door het horloge ostentatief te tonen en dan op het glas te tikken. Onmisbaar instrument bij meetings…

9 likes

Ik gebruik mijn horloge om klok te kijken… Oh nee wacht dat doe ik op me telefoon.

Ik gebruik me klok als status symbool en probeer hem zo vaak mogelijk zichtbaar te hebben zodat men hem kan zien. Tot op heden heeft niemand opgemerkt dat ik sowieso een horloge om heb…hate my life…

7 likes

Door het zonlicht op mijn horloge te laten schijnen krijg je een lichtpuntje, die richt ik op de muren en vloer…dit vind mijn kat Jimmy helemaal geweldig :smile:

8 likes