In mijn jonge jaren leerde ik de Breitling Chronomat kennen, de UTC is zo’n klein klokje die zowel aan de horlogekast en de band gemonteerd werd, vond ik schitterend, maar totaal buiten mijn bereik
Nooit meer echt aangedacht, tot ik vorige week aan het struinen was op Chrono.24 je kent het wel zo’n beetje van de hak-op-de-tak.
Zag ik een schitterende Breitling Chronomat, met 24 uurs UTC met gd/st band en gouden bezel van zowel de Chronomat & UTC met beiden een zwarte wijzerplaat, prachtig prachtig prachtig!
En compleet met doos en papieren, die wilde graag hebben! Duitse handelaar, we zijn een prijs overeengekomen (deze oudere gd/st Chronomats complete sets zijn wel stevig aan de prijs, maar ik vond het de ‘oude liefde’ waard😊
Last ik nou na net mijn nw aanwinst binnen te hebben gekregen een mooi aanbod voorbij zien komen van wederom een mooi gd/st Chronomat, blauwe wijzerplaat met leren band en tegelijkertijd aanliep tegen een jongen die zijn gd/st Pilot Band met 12 uurs UTC, met Parelmoeren wijzerplaat aanbood
Dat was wel even vlug schakelen, maar ook die heb ik kunnen bemachtigen!
Ook schitterend, overweeg alleen voor deze Chronomat met blauwe wijzerplaat er een zilver witte, dan wel een geheel witte wijzerplaat te plaatsen om het geheel meer in balans te brengen met de Parelmoeren wijzerplaat van de UTC, jongen wat vinden jullie?
De blauwe laten zitten, of zilverwit, dan wel vervangen voor een geheel witte wijzerplaat?
Breitling heeft imho 2 klassiekers in hun assortiment, de Navitimer (In zijn tig uitvoeringen, ik zie door de bomen het bos niet meer) en de Chronomat (maar ook die heeft zoveel variaties dat hetzelfde opgaat als voor de Navitimer )
Maar desalniettemin zijn het beide zeer fraaie en begerenswaardige modellen en ik heb het geluk van beide uitvoeringen er in mijn collectie te hebben🙂
Had ik vroeger nooit voor mogelijk gehouden, zeker niet met een gd/st band met een UTC😊
Imho steeds meer een klassieker in wording, als ik er ooit weer 1 wil laten gaan voor een andere begeerte dan denk ik dat ik mijn centjes wel weer terug zie😅