Nw Aanwinst - Oude Liefde = (speciale) Breitling Chronomat UTC

In mijn jonge jaren leerde ik de Breitling Chronomat kennen, de UTC is zo’n klein klokje die zowel aan de horlogekast en de band gemonteerd werd, vond ik schitterend, maar totaal buiten mijn bereik

Nooit meer echt aangedacht, tot ik vorige week aan het struinen was op Chrono.24 je kent het wel zo’n beetje van de hak-op-de-tak.

Zag ik een schitterende Breitling Chronomat, met 24 uurs UTC met gd/st band en gouden bezel van zowel de Chronomat & UTC met beiden een zwarte wijzerplaat, prachtig prachtig prachtig!

En compleet met doos en papieren, die wilde graag hebben! Duitse handelaar, we zijn een prijs overeengekomen (deze oudere gd/st Chronomats complete sets zijn wel stevig aan de prijs, maar ik vond het de ‘oude liefde’ waard😊

Last ik nou na net mijn nw aanwinst binnen te hebben gekregen een mooi aanbod voorbij zien komen van wederom een mooi gd/st Chronomat, blauwe wijzerplaat met leren band en tegelijkertijd aanliep tegen een jongen die zijn gd/st Pilot Band met 12 uurs UTC, met Parelmoeren wijzerplaat aanbood

Dat was wel even vlug schakelen, maar ook die heb ik kunnen bemachtigen!

Ook schitterend, overweeg alleen voor deze Chronomat met blauwe wijzerplaat er een zilver witte, dan wel een geheel witte wijzerplaat te plaatsen om het geheel meer in balans te brengen met de Parelmoeren wijzerplaat van de UTC, jongen wat vinden jullie?

De blauwe laten zitten, of zilverwit, dan wel vervangen voor een geheel witte wijzerplaat?

Nu de pics!

35 likes

Dat is niet helemaal goed gegaan met (het uploaden van) de foto’s :sweat_smile:

1 like

Mooi man! Voor mij ook een beetje jeugdsentiment hier :heart_eyes:

Dan zou ik op zoek gaan naar een bijpassende witte wijzerplaat

2 likes

Thanks, ja dacht ik ook, bij voorkeur witte wijzerplaat :slightly_smiling_face:

2 likes

Mooi duo en altijd leuk als het er na zoveel jaren toch nog van komt :+1::+1:

Breitling heeft imho 2 klassiekers in hun assortiment, de Navitimer (In zijn tig uitvoeringen, ik zie door de bomen het bos niet meer) en de Chronomat (maar ook die heeft zoveel variaties dat hetzelfde opgaat als voor de Navitimer :roll_eyes:)

Maar desalniettemin zijn het beide zeer fraaie en begerenswaardige modellen en ik heb het geluk van beide uitvoeringen er in mijn collectie te hebben🙂

1 like

Dit is vet!

Hoewel het gebruikte blauw van Breitling echt wauw is zou ik een witte plaat in doen.
Maakt je setje echt bizar vet!

Gefeliciteerd met dit geweld.

1 like

Ja 2 stuks in 1 week! :grinning:

Had ik vroeger nooit voor mogelijk gehouden, zeker niet met een gd/st band met een UTC😊

Imho steeds meer een klassieker in wording, als ik er ooit weer 1 wil laten gaan voor een andere begeerte dan denk ik dat ik mijn centjes wel weer terug zie😅

1 like

Mooi!!
Ja witte dial :ok_hand:t3::ok_hand:t3:

1 like

Ik ga maar eens een ‘te koop gevraagd’ zoekertje plaatsen in het blauw😄

Gaaf ding hoor! Parelmoer plaat om te matchen met de UTC? Of bestaat deze niet?

1 like

Vrees dat die niet bestaat😅

Wat een mooie set!

My 2ct: Waarom wil je alles in balans brengen? Toch leuk om wat verschillende horloges te kunnen dragen, al is het maar om bij je kleren te matchen?

Ik zou de plaat lekker blauw laten.

1 like

Ik stel voor dat je de UTC aan mij verkoopt (In geval van 22mm) ter vervolmaking van mijn jeugddroom met mijn Crosswind. ……

9 likes

Mooi, mooi, mooi!:slightly_smiling_face:

Volgens mijn research deze morgen is de UTC alleen hemaakt voor se 20mm Chronomat modellen van de jaren 90/begin 00

1 like

Correct, mijn Chronomat met zwarte wijzerplaat is van 1996, de andere weet niet, niet uitgezocht

De oude versie blijft voor mij de mooiste

1 like

Wat is voor jou de ‘oude’ versie?

De versie van Tuur

2 likes