De Steinhart kwam aan toen ik in Thailand zat, maar mijn zoon had hem in ontvangst genomen en er met zijn telefoon enkele foto’s van gemaakt en per Hotmail toegestuurd. Zag er goeduit!
Gisteren thuis gekomen de Steinhart bekeken, … werkelijk de beste nieuwe klok die ik ooit voor het geld heb mogen ontvangen en dat voor slechts € 365 (is incl.verzendkosten). Alles klopt aan deze klok, mooie afwerking, saffierglas, mooie iets geblauwde wijzers, zicht op het Unitas 6497 uurwerk aan de achterkant, de band vind ik helemaal stoer. (is wel wat stug, ‘understatement’;)) Maar geeft het dragen extra ‘çachet’ moet je als horlogeliefhebber er maar bij denken.
Gefeliciteerd! Heb deze ook gehad. Super klok voor het geld. De band is gewoon lekker vet, en word wel wat beter na een periode dragen. Maar hij blijft dik.
Dat was mij ook opgevallen. Ik vind dit de mooiste versie. Kleine seconde, deze kroon, alleen past de 44mm mij beter. Dan krijg je óf een ronde kroon, óf (bij Archimede) een centrale seconde.
Nu is mijn vraag (let op: ik ben een absolute
leek):
Waarom kies je voor bijvoorbeeld Steinhart?
Gr.,
Mike
Omdat alles klopt aandeze klok, kwaliteit qua afwerking, model, balans, Swiss made, schitterend Unitas 6497 uurwerk (zit vlgs mij ook in mijn Alpina Avalanche Extreme Regulateur maar die kost dan wel € 1400).
Dus daarom, een horloge van Swiss made niveau voor deze prijs kan volgens mijn mening eigenlijk niet, ben benieuwd als het merk populair word of dit prijs niveau gehandhaaft zal blijven.
Btw heb deze klok gekocht omdat ik hem heel mooi vind niet alleen omdat hij goedkoop is. Alleen mijn Seiko’s zijn goedkoper maar zijn dan ook Japans.