Nw aanwinst Vagary Aquadiver (quarts)

[URL=http://imageshack.us][/

http://imageshack.us][img]http://img293.imageshack.us/img293/8697/vagaryaquediverbluemy8.jpg[/img

Een eerder topic over Vagary heeft mij op dit merk gezet voor de Aquadiver(de mijne is een blauwe uitvoering) , een echte duiker, die 4 logs mogelijk maakt, met daarop:

-duikdatum

-starttijd

-Maximum diepte

-totale duiktijd.

En met alarm beveiligingen die waarschuwen bij:

-Diepte alarm

-Duiktijd alarm

-alarm bij te snel opstijgen (>18 mtr/min) (geeft acoustisch alarm en display zegt SLW, slow dus)

-alarm bij te snel dalen (>4 mtr/sec) (geeft acoustisch alarm en display zegt ER, Error dus)

Plus alle normale functies die bij een quarts horloge horen. En natuurlijk 200 mtr waterdicht, een toppertje voor zijn centjes voor een pas gestarte hobby duiker. Als ‘kado verpakking’ komt het horloge in een soort tasje/buideltje tesamen met een Vagary ‘Swiss’ amry knive met meer dan 10 handige tooltjes.:slight_smile: Leuk begin bij de aanschaf van een duikpak voor onze nw hobby.B)-

Genesis

Leuk hoor, mooie klok. Is weer eens wat anders dan al die Sub-look-a-likes. :slight_smile:

Vond ik ook, vandaar de ‘ongewone’ blauwe kleur.:smiley:

Genesis

Ik vind het zelf niets, maar als je zelf maar tevreden mee bent is het goed toch :smiley:

veel draagplezier.

genesis Schreef:

-alarm bij te snel opstijgen (>18 mtr/min) (geeft
acoustisch alarm …

Kan je zo’n acoustisch alarm dan echt horen als je onder water zit??
Maakt dat ding dan zóveel kabaal??

grootmokum Schreef:

genesis Schreef:


-alarm bij te snel opstijgen (>18 mtr/min)
(geeft
acoustisch alarm …

Kan je zo’n acoustisch alarm dan echt horen als je
onder water zit??
Maakt dat ding dan zóveel kabaal??

Geluid heeft een 4 keer hogere snelheid in het water dan in lucht. Nooit eens het electronische alarm van een quarts horloge gehoord in het zwembad?! Klinkt heel erg luid dat garandeer ik je. Door de grote draagafstand van geluid in water schijnen walvissen met elkaar te kunnen communiceren op honderden km’s afstand.:wink:

Genesis

Hallo Genenesis,

leuk om te lezen dat we niet allemaal deskdivers zijn!

Heb je ook een onderwatercamera en zo ja, maak eens wat leuke pica’s van je nieuwe aanwinst in actie.

Fijn weekend

Vincent

Zeemeester Schreef:

Hallo Genenesis,

leuk om te lezen dat we niet allemaal deskdivers
zijn!

Heb je ook een onderwatercamera en zo ja, maak
eens wat leuke pica’s van je nieuwe aanwinst in
actie.

Fijn weekend

Vincent
Hey, leuk idee en meteen een nieuwe term! Naast de wristshot en de pocketshot hebben we nu ook de wetwristshot! :smiley:

Ik vind zelf de zwarte mooier maar ik wens je er heel veel plezier van!

ff wachten nog, ben net terug uit Thailand waar ik voor het eerst 2 dagen ben wezen duiken (Paddi Open Water, alsof in je in een heel groot aquarium zwemt). Voel er nix voor om te duiken in dit kouwe kikkerland.

Ga in Mei met mijn zoon ook een week duiken in Thailand, zal dan wel eens foto’s maken en plaatsen.

Genesis

Tuurlijk is de zwarte mooier, maar ik heb al zoveel duikklokken en natuurlijk allemaal in het zwart, behalve mijn Sub gd/st die is blauw. Dus ik wilde bewust wat afwijkends dus voor de blauwe gekozen, is ook niet gekozen vanuit horlogehobby oogpunt, maar vanuit mijn nw hobby duiken.:wink:

Genesis

Grappig, ben ook net begonnen met de *-duiker cursus bij een vereniging. Wat een gedoe met de theorie zeg, Ik haat natuurkunde, maar onder water bewegen bevalt me goed. Heb speciaal een ‘stijlvol’ :0 duikertje aangeschaft bij Monsterwatches. Weet nu alleen al; wel dat een duikcomputer iets anders is… En als ik naar 1220 meter moet afzakken :slight_smile: :slight_smile: dan heb ik altijd de Sea Dweller nog.(Die wel erg klein lijkt naast de Seiko Big Freaking Kinetic Plus :slight_smile:

Duikze!

hans

Kijk, dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Dank! :slight_smile:

hcptdg Schreef:

Grappig, ben ook net begonnen met de *-duiker
cursus bij een vereniging. Wat een gedoe met de
theorie zeg, Ik haat natuurkunde, maar onder water
bewegen bevalt me goed. Heb speciaal een
’stijlvol’ :0 duikertje aangeschaft bij
Monsterwatches. Weet nu alleen al; wel dat een
duikcomputer iets anders is… En als ik naar
1220 meter moet afzakken :slight_smile: :slight_smile: dan heb ik altijd
de Sea Dweller nog.(Die wel erg klein lijkt naast
de Seiko Big Freaking Kinetic Plus :slight_smile:

http://pic20.picturetrail.com/VOL1283/4386397/1874
6005/336519129.jpg

http://pic20.picturetrail.com/VOL1283/4386397/1874
6005/336517193.jpg

Duikze!

hans

haha, heb in Thailand met mijn 'werk’Monster gedoken, maar meer dan de aanvang van de duiktijd met de bezel kan je er niet mee.(td)

Dus ook jij zal denk ik vrij gauw naar zo’n ‘verfoeide’ quarts uitvoering gaan, maar heb je gewoon nodig voor je veiligheid. Omdat deze de voor mij belangrijkste alarmen heeft, te weten stijgalarm (niet meer dan 18 mtr/min) en geeft alarm bij de maximaal ingestelde diepte, dat was voor mij genoeg.

En dat dit horloge ook nog eens 4 logs vastlegt is mooi meegenomen.

Tip overigens, laat die hele duikcurses in Nederland voor wat het is. In Thailand heb ik mijn Paddi Openwater gedaan in 2 dagen (staat 3 voor maar we hebben een beetje gecomprimeerd), had een prive Nederlandse instructeur, 5 duiken gedaan in het mooiste gebied wat er (nog) is in de wereld. Kosten inclusief boot, instructuur, camera dame voor een prive video van een half uur, uitrusting eten, boek, verdere documentatie voor 15000 Baht (ongeveer € 325)

Koop 1 keer geen klokkie en je hebt de duikervaring van je leven. Ga met mijn zoon deze ervaring nog een keer doen, kan niet wachten, budget is het probleem niet alleen de planning van onze bedrijven.

Genesis

Btw gisteren de nw Sea Dweller in mijn handen gehad, wat een gedrocht, verhoudingen kloppen niet, teveel kast en ring, te weinig wijzerplaat. Wel een heel mooi sluiting systeem overigens. De ‘oude’ is heel veel mooier.

Leuk klokje, genesis! (tu)

Hé de tweede Vagary op het forum. :wink: Gefeliciteerd.