Prachtig horloge! Geniet van je NA.
Super gave aanwinst!
Geniet ervan in goede gezondheid!
Prachtige Speedmaster! Ik geniet nog dagelijks van mijn Speedmaster Moonwatch professional.
Wat een kanon wederom! Als ik ooit toch eens… Haha blijven sparen. Heel vet!
Bah wat een smerig mooi horloge. En wat een geweldige foto’s. Dank hiervoor.
Supergaaf!
Prachtig zeg! Maar serieus 56k voor een flatlink!?
Mooie aanwinst, en dank voor de zeer interessante en utgebreide uitleg!
Wat een fantastisch mooi horloge!!
Gefeliciteerd!
Gaaf man heel veel draagplezier
Hartelijk dank voor de leuke reacties!
Ik kwam in mijn “archief” deze foto’s uit 2022 tegen. Deze zijn genomen tijdens het Speedy Tuesday event in Biel. Daar werd de Canopus 321 gepresenteerd. Er is wat overlap in de productie van de Platina 321. Op de foto’s hieronder zie je wat onderdelen van de nieuwe 321 en hoe de PVD coating is gedaan…
…en hoe de wijzerplaat en de lunette wordt gemaakt. Het “stapje” in de wijzerplaat bestaat dus uit twee losse onderdelen en de hele wijzerplaat uit drie delen:
- De basisplaat met de maanmeteoriet; op de foto is dit Onyx van de Canopus 321.
- De Onyx middenring met drie uitsparingen voor de subdials
- De buitenring
Een mooi stukje engineering, wat je ziet geen oneffenheden of spelingen in de overgang
De stapjes voor het maken van de lunette:
En nog een foto voor @drh
Vet dit! Leuk om de samenstelling van moonshine gold te zien zo. Het is goed te zien in de tint dat het meer zilver en minder koper bevat dan bv. Rolex geelgoud. En palladium erbij, dus bleker en minder “geel”. Love moonshine gold
Klopt en door minder koper en het palladium is het meer kleurvast dan regulier geelgoud. Bij niet kleurvast geelgouden kan je soms vlekken krijgen, zoals je bij veel vintage horloges ziet. Of dit Moonshine goud echt goed blijft, dat is voor de volgende generatie.
Foto OF:
Mooi verhaal en prachtig horloge!
Wát een ding! Met de toevoeging van de Dar-al-gani met recht een buitenaards horloge! Veel plezier
Gatverpielekes!
Lekkere foto’s!!
Mooi horloge natuurlijk!
Dank jullie wel!