🚨 NWA! Omega Speedmaster "Speedymoon", een zeldzame referentie

kwijlslabbetje HF

4 likes

Iedereen hartelijk dank voor de leuke reacties!

Op dit moment heb ik mijn drie Speedmaster grails in bezit. Ik heb verder nog geen wensen, wellicht dat dit tijdens een volgende GTG komt of het wordt een ander merk.

Vooral bij vintage is het belangrijk dat alles klopt, want het kan heel prijzig -en vaak heel tijdrovend- zijn om foute onderdelen goed te krijgen. Als bijvoorbeeld de wijzers later vervangen zijn, heb je een andere tritium kleur of zelfs luminova. Dat is heel lastig goed te krijgen want tritium kan op allerlei manieren verkleuren. Ook kan er een service caseback geplaatst zijn etc etc. De meeste Speedymoons kloppen wel maar de staat van velen valt tegen.

3 likes

Weer een prachtige Speedy, geniet ervan!:ok_hand:

1 like

1 woord… WOW!

1 like

Echt prachtig! Gefeliciteerd :partying_face:

Er is wat studie aan vooraf gegaan zo te lezen :grin:

1 like

Heel fraai, kloven wel wat verkleurd. Ik denk wel dat je hem een keer een service moet laten geven, ik vind de achterdekselpakking en ook de halzen van de drukkers er niet helemaal fris meer uitzien.

Zou echt zonde zijn als er meer vocht in komt.

1 like

Zo he, die is zeker mooi :star_struck:

1 like

Manmanman, de meeste komen niet eens verder dan een plaatje als screensaver op pc/telefoon en jij pakt gewoon even een speedymoon en een paar maanden geleden de platinum speedy! Ik weet niet wat er nog meer in de collectie zit, maar dit is al een zeer bijzondere collectie op zich. Geniet ervan en plaats vooral veel plaatjes en verzadig ons door al je speedykennis :ok_hand:t4:

1 like

Hele mooie aanwinst. Genieten hoor!
En erg leuk stukje weer geschreven met prachtige detail foto’s. Leuk!:ok_hand:t2:

1 like

Erg mooi :ok_hand:t3:geniet ervan.

1 like

Gaaf! Ook mooi dat je er nog extra uitleg bij geeft

1 like

Wow, da’s een hele mooie! En je weet er heel veel van. Geniet van deze prachtige klok.

1 like

Mooie prachtig verhaal, lekker de diepte in!
En dan heb ik het nog geen eens over het horloge, wat een pracht exemplaar! Ik kan me goed voorstellen dat deze er gewoon bij moest, heel mooi!

1 like

Weer wat geleerd, geniet van je NA.

1 like

Wat een feest! Prachtige aanwinst. Mooi beschreven en puike foto’s. :ok_hand:t2:

Gefeliciteerd!

1 like

Dit zijn de topics waarom ik niet op HF wil zitten, na eindelijk een tijd van rust maakt een dergelijke NA en de passieve volle beschrijving in 1 klap een einde aan die rust.

Wat een prachtig horloge en dito verhaal, nu wil ik er ook 1!

Bedankt hè :wink:

2 likes

Gefeliciteerd, en dank voor het uitgebreide verslag met foto’s .

1 like

Super gaaf! Kraakheldere foto’s en een leuk en informatief bericht :clap:
Mag ik vragen wat de andere twee grail watches zijn?

1 like

Gaaf man! Leuk ook je verhaal over de zoektocht en vooral erg leuk om te lezen hoe je de echtheid hebt onderzocht! Dan je wel!

1 like

In één woord: Ge-wel-dig!
Bedankt voor dit uitgebreide verhaal en de prachtige foto’s. Je beschrijft ook tussen de regels door de valkuilen van ‘vintage’. Het moet immers allemaal wel kloppen. Dat doet het blijkbaar en dan heb je werkelijk iets om te koesteren. Geniet ervan!

1 like