Vandaag binnengekregen, dit Philippe Starck horloge.
Op horloge technisch gebied stelt het niet veel voor, geen idee wat voor uurwerk erin zit.
De band en kast is van staal, het profiel van de band loopt door in de kast. En de strepen van de band staan ook op het glas. De band heeft een vlindersluiting.
Verder zijn de wijzers asymetrisch. Het horloge heeft geen kroon, maar wordt versteld via een knopje op de achter kant van het horloge, Dat is best mooi gedaan. Alles voor de vormgeving zeg maar
Het is een beetje een apart horloge in mijn verzameling, Maar ik vind hem daarom juist wel wat toevoegen, hij is echt anders. Ik vind het wel wat
Vandaag binnen gekomen, dus de Louis Erard zat nog om m’n pols.
Wel even wennen deze Philippe Starck!!
Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat deze esthetische tijdgeest zijn charme op gepaste wijze weergeeft.
Zeker gezien de laatste twee foto’s.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit horloge met majestueuze grandeur!!
Helemaal eens met wat Herman zegt. Mooi hoe de krijtstreep terug te zien is in ht horloge.
Uurwerktechnisch gezien misschien wel geen topper, maar stijltechnisch wel (tu)
Leuk ontwerp.
Misschien een beetje Rado, maar toch weer anders
(vooral het ontbreken van een kroon).
Veel plezier ermee.
Ik zag hem eerst in het “Woensdag” topic en dacht in eerste instantie inderdaad aan Rado. Maar dit is toch net anders, met behuizing en band in dezelfde stijl. Vind het wel mooi ontwerp!