O.k., hier is ie dan

Eerder deze week opgehaald. Tijd dus om 'm even voor te stellen. Dit horloge had ik langer op het netvlies. Eentje in de categorie fraai, kwalitatief goed in elkaar stekend en aantrekkelijk geprijsd. Wat wil een mens nog meer? :smile:
Ik was alweer een tijd op zoek naar iets nieuws. En als ik naar mijn horlogekist kijk, moet ik toegeven dat ik toch wel een behoorlijke Seiko duikerfanboy ben. :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar ik vond het even tijd voor iets anders. Ik houd van sportieve horloges en heb daarnaast een soft spot voor retro. De Tissot PRS516 voldoet hier helemaal aan. En ik ben tot nu toe erg tevreden. Het horloge voelt solide aan, is heel netjes afgewerkt met mooie details en de stalen band vind ik zeker niet tegenvallen. Twee dingen vielen me op, toen ik ‘m voor het eerst in het echt zag. De wijzerplaat is echt behoorlijk groot, waardoor het horloge fors toont aan de pols en hij is heel donkerblauw. Lijkt vaak zwart, totdat er licht opvalt en dan zie je het fraaie blauwe sunbursteffect. :sunglasses: Ik vind het echt een beauty en ben voorlopig weer even happy! :yum:
Even een paar plaatjes dan…

Fraaie see thru case back en gesigneerde kroon.

Verplichte wrist shot.

En nog eentje samen met een andere topper, m’n Sumo.

Bedankt voor het kijken!

14 likes

Erg mooie klok (zeg ik als mede-Tissot PR(S)516 fanboy), veel plezier er van!

2 likes

Heel mooi horloge. Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst !!

Pieter.

1 like

Mooi! Proficiat.
Heb zelf de PRS516 chrono quartz gehad, maar alweer ingeruild inmiddels.

1 like

Erg mooie klok hoor., volgens mij de 42mm met een ETA 2836-2 toch? Top aanwinst :+1:

1 like

Jaaa, die is mooi! Dat effect op de wijzerplaat is echt prachtig, veel plezier er mee!

1 like

En het beste nieuws: Dat mooie blauw verveelt nooit. Gefeliciteerd!

1 like

Mooi duo!

1 like

Prachtig horloge; veel plezier ermee!
Hij staat ook zeker op mijn lijstje; ik heb zelf de vintage PR 516, en daar zou deze mooi bij passen. :sunglasses:
Jammer dat ze de blauwe niet op leer verkopen, maar je kunt natuurlijk altijd bandjes swappen.

2 likes

Erg mooi, veel plezier er mee!

1 like

Ik ben ook positief verrast. Mooi merk en zeker prachtig werk van Tissot. Gefeliciteerd en genieten @TagEd

1 like

Prachtklok, geniet ervan :+1:

1 like

Hele mooie!!

1 like

Mooi!

Mooi merk dat Tissot

1 like

Ja mooi, mooier dan zo’n klok met een lcd scherm erbij!

1 like

Heren, bedankt voor de felicitaties en complimenten! Dit model wordt al weer een paar jaar gemaakt door Tissot en ik weet dat er wel een paar hier op het forum zijn. Maar het zou mij niets verbazen als er nog een paar bij komen, de komende tijd. :wink:
@Royal_Roy: Yep, de alom bekende 2836-2. En de kastmaat is 42mm. Maar doordat de bezel ongeveer diezelfde breedte heeft en daarnaast vrij smal is, heb je een relatief grote wijzerplaat en een flink groot glasoppervlak. Hierdoor is het horloge optisch groter. Ik zou zeggen dat het toont als een 45mm. Maar doordat de kast feitelijk natuurlijk niet extreem groot is en de lug-to-luglengte ook meevalt (ik heb even geen centimeter in de buurt), is het wel gewoon heel draagbaar.
@wbcoupe: Ja, de standaard lederen band kun je volgens mij gewoon (als extra) meebestellen. En ik denk dat PRS516 ook op een bruin lederen band in dezelfde stijl erg goed kan. Ook op een nato/zulu ziet ie er denk ik goed uit. Maar voorlopig blijf ik 'm nog even dragen op de fijne stalen band.

1 like

Gefeliciteerd!

Ik heb zelf ook heel hard zitten twijfelen tussen deze en een oudje, uiteindelijk heb ik toch voor het oudje gekozen maar de wijzerplaat van deze blijft betoverend mooi. Dus wie weet :stuck_out_tongue:

1 like

Heeeeeel mooi :thumbsup:

1 like

Mooie Tissot, veel draagplezier! :slight_smile:

1 like