::o ! WAARSCHUWING ! LEES DIT ! ::o

Aangezien de meeste van jullie ook op Ebay actief zijn, wil ik jullie op de hoogte brengen van het volgende. Vandaag ontving ik dit mailtje van zoals het lijkt een andere gebruiker van Ebay. Het vreemde is dat ik niets te koop aanbiedt. Het mailtje lijkt ook heel veel (bijna 100%) op de mail die je ontvangt bij Ebay, alleen betreft het hier een spoof / phishing mail om je inlognaam en password te jatten.

Als je antwoord wilt geven om te zeggen dat je niets te koop aanbiedt, krijg je zoals normaal de Ebay inlogpagina voor je neus. Als je dan goed kijkt in de URL dan zie dat er puntjes staan bij ebay, dus e.b.a.y. Pas dus op dat je niet inlogt, op deze manier ben je dus de L.U.L. Bij grijpt ook de virus checker in, dus ik kan niet het hele plaatje laten zien, maar het ziet er zo uit.


Niets is dus wat het lijkt…
U BENT DUS GEWAARSCHUWD !!!

Ik heb al meerdere van dit soort mails gehad, in allerlei vormen, sommige lijken verdomd echt. Als je zeker wilt weten of een bercht daadwerkelijk van ebay is, kijk dan bij my messages onder my ebay. Deze moet hier dan vermeld zijn.

                        en stuur deze nepmailtjes even door naar --- spoof@ebay.com ----

dit voorbeeld ziet er inderdaad ““echt”” uit, maar het kromme engels en het niet bestaande item zeggen op zich al genoeg.
de meer listige bestaan uit een —second chance offer---- , een horloge wat je net niet hebt gewonnen.
de oplichter bied het dan aan voor het bedrag wat je als laatste hebt geboden ,zogenaamd omdat de hoogste bieder is afgehaakt.
en net als marijn zegt, de echte emails van eBay verschijnen ook in je messagebox op ““mijn eBay””

Ik heb hem doorgestuurd naar Ebay en een bevestiging teruggekregen dat het inderdaad spoof is. Ik moet zeggen dat het er allemaal heel gelikt uitziet, de links werken ook allemaal.