OA met dank aan PeterLC!

Toen ik mijn BB had aangeschaft heb ik er geen NA topic over gemaakt simpelweg omdat er toen de nodige NA’s waren over de BB. Maar nu ik hem terug van een verse service beurt heb wil ik toch met behulp van een gedetailleerd verslag aandacht vragen voor deze kanjer. De foto’s van de service zijn uiteraard van @PeterLC en die maken meer dan duidelijk wat er bij zo’n service allemaal komt kijken.

Het begin van de reis met een Rolex-doppenset van Bergeon om de kast te openen. :thumbsup:

Aanschouw de prachtige afwerking van het door Tudor gemodificeerde ETA 2824-2 uurwerk.

Na reiniging van de kast en opnieuw invetten van de pakkingen is alles perfect waterdicht.

Daarna uurwerk in de schoonmaak en na het eerste bad nog twee spoelbaden, en in de verwarmingsbuis (op de voorgrond).

Alles gereed voor montage!

Raderwerk los op zijn plek:

Met raderkloof, palrad en kroonrad gemonteerd:

Begin van de wp-zijde:

En met wijzerverzetwerk gemonteerd: Het uurwerk heeft geen dag/datum aanduiding dus zijn die onderdelen daarvoor ook niet aanwezig!

Hier de meester aan het werk tijdens het smeren van de lagers. Vakmanschap is meesterschap!

En een kleine blik in de keuken voor de belangrijkste olieen voor de raderen en Molykote DX als vet.

Uurwerk weer lopend, zonder automaat-kloof.

Wat hier word aangewezen is de zwakke plek van de 2824-2. Hoe dat word opgelost/omzeild dat is het geheim van de smid. :zipper_mouth:

De kloof van vorige foto omgedraaid, de ontbrekende twee raderen er in, en gemonteerd.

Ook de wijzers en plaat zijn met de grootst mogelijke zorg onder handen genomen!

Dan alles weer gemonteerd en testen maar.

Flatliner! :joy: Werd hierna nog een paar seconden in de plus gezet omdat er 1 positie was waarin die achterliep. Precisiewerk ten top!

Foto van het climate-controlled ateliertje.

En een foto van het horloge op een testwinder.

Tot zover dit uitgebreide en volgens mij informatieve verslag van een service door @PeterLC.
Dit alles is overigens gedaan voor een zeer schappelijk prijsje.
Had je in het ervaring topic al bedankt, maar hierbij nogmaals bedankt Peter! :thumbsup:

Fijn weekend allemaal en tot de volgende keer maar weer.

Groeten,
Arti

35 likes

Heel mooi verslag! Zo zie ik direct eens hoe mijn Ranger er vanbinnen uitziet :smiley:

1 like

Oude Aanwinst, voor de volledigheid. :wink:

Die luchtvochtigheid was op dat moment 68% in de woonkamer… Heb in het atelier een DeLonghi ontvochtiger staan.

De geopende klepjes tonen Moebius 9010, 9020 en D5. HP 1300 komt er ook nog een keer, als vervanger van D5 - is nog net iets superieur. Die rode kommetjes in de houder zijn van agaat; schijnt ongeveer het meest ideale materiaal te zijn.

5 likes

:grin: Thanks voor de aanvulling, maakt het geheel nog ff completer. :thumbsup:

1 like

In één woord: WOW :+1: !!!

Prachtige klok om de pols!

Schitterende klok in losse onderdelen op de werktafel (fraaie details ook)!

Onnavolgbare transparantie in werkzaamheden door @PeterLC . En dat terwijl ik dacht dat hij Breitling specialist was…

Heel mooi fotoverslag mannen. Nog vele momenten draagplezier gewenst met je oer-BB!

Cheers,
:sunglasses:
Otto

2 likes

Leuk om te lezen en nog leuker om dit te zien! Alsnog gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst, en ook mooi dat we mensen als @PeterLC Peter in ons midden hebben die goed uit de voeten kunnen met deze techniek, echt waardevol voor het HF!

Grt. Erik

3 likes

Yep, bij @PeterLC ben je in goede handen!

2 likes

Een heel mooi verslag,bedankt voor het delen:+1:

1 like

Ik zou PeterLc ook mijn spullen wel toevertrouwen, Niet uit ervaring. Maar Peter lijkt mij iemand die met respect met je spullen omgaat,:+1:

3 likes

Gaaf om te zien!

1 like

Mooi verslag bedankt voor het delen .

1 like

Is hij volgens mij ook hoor, maar de man is van meerdere markten thuis. Doet zelfs vintage seiko’s. Zij het met frisse tegenzin. :stuck_out_tongue_winking_eye:[quote=“Bos, post:9, topic:124795”]
Ik zou PeterLc ook mijn spullen wel toevertrouwen, Niet uit ervaring.
[/quote]

Dat is nou één van de mooie dingen van dit forum. Ik had ook geen ervaring met hem, had wel al het nodige positieve over hem gelezen hier dus was al van plan om contact te zoeken. Blijkt dat hij toevallig in de buurt van mijn oude adres woont. :joy:

1 like

Leuk om te zien, mooi verslag!

1 like

Bedankt voor het delen.
Mooi om te zien.

1 like

Prachtig in beeld gebracht !

1 like

Mooi verslag van het servicebeurtje bij @PeterLC . Dit soort posts vind ik persoonlijk om van te smullen.
Toch een klein vraagje, de BB’s zijn toch nog niet zo lang op de markt, was deze al toe aan een servicebeurt? Wat scheelde eraan?
Geniet alvast weer van je Tudor!

1 like

Mooie foto’s en verslag!

1 like

Mooi verslag, dank voor het delen. Ben toevallig ook net bezig met de service van een 2824-2, alleen dan met Tissot opschrift. :sunglasses:
Uiteraard ook alsnog veel plezier met de aanwinst!

2 likes

Ziet er uit als een standaard beurtje, totdat je hetzelf moet doen!
Bedankt voor het delen en weer veel draagplezier.

1 like

Deze is van het eerste productie jaar 2012. Hij liep nog binnen cosc norm (-3 spd) maar dat was voorheen 3 spd in de plus. Dus een service was misschien niet noodzakelijk maar voorkomen is beter als genezen dacht ik. Kan er weer een paar jaar mee vooruit nu. En hij loopt weer in de plus.:thumbsup:

1 like