Toen ik mijn BB had aangeschaft heb ik er geen NA topic over gemaakt simpelweg omdat er toen de nodige NA’s waren over de BB. Maar nu ik hem terug van een verse service beurt heb wil ik toch met behulp van een gedetailleerd verslag aandacht vragen voor deze kanjer. De foto’s van de service zijn uiteraard van @PeterLC en die maken meer dan duidelijk wat er bij zo’n service allemaal komt kijken.
Het begin van de reis met een Rolex-doppenset van Bergeon om de kast te openen.
Aanschouw de prachtige afwerking van het door Tudor gemodificeerde ETA 2824-2 uurwerk.
Na reiniging van de kast en opnieuw invetten van de pakkingen is alles perfect waterdicht.
Daarna uurwerk in de schoonmaak en na het eerste bad nog twee spoelbaden, en in de verwarmingsbuis (op de voorgrond).
Alles gereed voor montage!
Raderwerk los op zijn plek:
Met raderkloof, palrad en kroonrad gemonteerd:
Begin van de wp-zijde:
En met wijzerverzetwerk gemonteerd: Het uurwerk heeft geen dag/datum aanduiding dus zijn die onderdelen daarvoor ook niet aanwezig!
Hier de meester aan het werk tijdens het smeren van de lagers. Vakmanschap is meesterschap!
En een kleine blik in de keuken voor de belangrijkste olieen voor de raderen en Molykote DX als vet.
Uurwerk weer lopend, zonder automaat-kloof.
Wat hier word aangewezen is de zwakke plek van de 2824-2. Hoe dat word opgelost/omzeild dat is het geheim van de smid.
De kloof van vorige foto omgedraaid, de ontbrekende twee raderen er in, en gemonteerd.
Ook de wijzers en plaat zijn met de grootst mogelijke zorg onder handen genomen!
Dan alles weer gemonteerd en testen maar.
Flatliner! Werd hierna nog een paar seconden in de plus gezet omdat er 1 positie was waarin die achterliep. Precisiewerk ten top!
Foto van het climate-controlled ateliertje.
En een foto van het horloge op een testwinder.
Tot zover dit uitgebreide en volgens mij informatieve verslag van een service door @PeterLC.
Dit alles is overigens gedaan voor een zeer schappelijk prijsje.
Had je in het ervaring topic al bedankt, maar hierbij nogmaals bedankt Peter!
Fijn weekend allemaal en tot de volgende keer maar weer.
Groeten,
Arti