Obris Morgan Branco Brushed Titanium
Onlangs kwam ik een leuke review tegen van dit nieuwe horloge van een mij totaal onbekend merk
http://wornandwound.com/2012/07/25/obris-morgan-branco-pvd-review/
. Het merk wordt wel een beetje als een plakmerk gezien, maar naar mijn idee wil het de laatste tijd wel wat meer origineel werk uitbrengen. Mijn interesse was in ieder geval gewekt (mede dankzij de toch wel lage prijs) en ik ging eens wat meer rondkijken. In principe vond ik de PVD versie wel erg mooi (lekker stealthy), maar zoals de review al zei was de kwaliteit van de PVD niet echt geweldig, dus dat leek mij niet zo’n goede keuze. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de brushed titanium versie met abrikoos gekleurde indexen. Er bleek zelfs een officiele nederlandse dealer te zijn, dus daar heb ik hem daar maar even besteld (op de officiele site is de eerste batch trouwens al uitverkocht). Vandaag kwam hij dan ook binnen. Hierbij een korte eerste impressie. Ik zal later nog wel eens een wat uitgebreidere review maken.
Hij wordt geleverd in een wannabe pelicase. Best een mooie doos, maar jammer dat het vak voor de extra bandjes eigenlijk te klein is, waardoor de extra bandjes een bochtje hebben. Het vak voor het horloge is dan eigenlijk weer iets te breed.
Zoals gezegd zitten er naast de standaard (redelijk kwaliteitsvolle) band nog 2 extra banden en zelfs een extra screwbar bij. Het extra leren bandje is een wat meer klassiek bandje van redelijke kwaliteit, maar vind ik er op eerste zicht niet echt bij passen. De rubberen band is van bedenkelijke kwaliteit en wordt geleverd zonder buckle (die je dus moet wisselen).
Verpakt horloge :
Nog even het complete pakket :
Een wat beter zicht op de sandwich dial :
Detailopname :
De stalen ! caseback (ondanks het opschrift titanium) :
En nog even een wristshot :
Al bij al vind ik het een leuk horloge voor een mooie prijs met nog leuke extra’s ook. Op eerste zicht is de afwerking soms iets minder, maar het is in ieder geval een leuke toolwatch.