Obris Morgan Branco

Obris Morgan Branco Brushed Titanium

Onlangs kwam ik een leuke review tegen van dit nieuwe horloge van een mij totaal onbekend merk
http://wornandwound.com/2012/07/25/obris-morgan-branco-pvd-review/
. Het merk wordt wel een beetje als een plakmerk gezien, maar naar mijn idee wil het de laatste tijd wel wat meer origineel werk uitbrengen. Mijn interesse was in ieder geval gewekt (mede dankzij de toch wel lage prijs) en ik ging eens wat meer rondkijken. In principe vond ik de PVD versie wel erg mooi (lekker stealthy), maar zoals de review al zei was de kwaliteit van de PVD niet echt geweldig, dus dat leek mij niet zo’n goede keuze. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de brushed titanium versie met abrikoos gekleurde indexen. Er bleek zelfs een officiele nederlandse dealer te zijn, dus daar heb ik hem daar maar even besteld (op de officiele site is de eerste batch trouwens al uitverkocht). Vandaag kwam hij dan ook binnen. Hierbij een korte eerste impressie. Ik zal later nog wel eens een wat uitgebreidere review maken.

Hij wordt geleverd in een wannabe pelicase. Best een mooie doos, maar jammer dat het vak voor de extra bandjes eigenlijk te klein is, waardoor de extra bandjes een bochtje hebben. Het vak voor het horloge is dan eigenlijk weer iets te breed.

Zoals gezegd zitten er naast de standaard (redelijk kwaliteitsvolle) band nog 2 extra banden en zelfs een extra screwbar bij. Het extra leren bandje is een wat meer klassiek bandje van redelijke kwaliteit, maar vind ik er op eerste zicht niet echt bij passen. De rubberen band is van bedenkelijke kwaliteit en wordt geleverd zonder buckle (die je dus moet wisselen).

Verpakt horloge :


Nog even het complete pakket :

Een wat beter zicht op de sandwich dial :

Detailopname :

De stalen ! caseback (ondanks het opschrift titanium) :

En nog even een wristshot :

Al bij al vind ik het een leuk horloge voor een mooie prijs met nog leuke extra’s ook. Op eerste zicht is de afwerking soms iets minder, maar het is in ieder geval een leuke toolwatch.

Niet echt mijn smaak maar wel stoere horloge!

Laatst kon je er een winnen op watchsfreeks. Mooi ontwerp hoor.

Eenvoudig en daarom mooi. Robuuste look. Feli’s (en dank voor de tip naar die homepage. Ook daar leuke links) Gr H.

Hoezo plakmerk? Ik vind het een bijzonder origineel ding, ik ken niets vergelijkbaars. Miyotaatje d’r in, wie doet je wat?

ticothijs82 Schreef:

Hoezo plakmerk? Ik vind het een bijzonder
origineel ding, ik ken niets vergelijkbaars.

Dat zegt de OP toch zelf ook: “Het merk wordt wel een beetje als een plakmerk gezien, maar naar mijn idee wil het de laatste tijd wel wat meer origineel werk uitbrengen”? :wink:

lencoth Schreef:

ticothijs82 Schreef:


Hoezo plakmerk? Ik vind het een bijzonder
origineel ding, ik ken niets vergelijkbaars.

Dat zegt de OP toch zelf ook: “Het merk wordt wel
een beetje als een plakmerk gezien, maar naar mijn
idee wil het de laatste tijd wel wat meer
origineel werk uitbrengen”? :wink:

Soms is het maar beter dat je “niet bijdevoet bent”, Lencoth :wink:

ticothijs82 Schreef:

Soms is het maar beter dat je “niet bijdevoet
bent”, Lencoth :wink:

En soms is dat heel erg leuk om te lezen :slight_smile:

ticothijs82 Schreef:

Soms is het maar beter dat je “niet bijdevoet
bent”, Lencoth :wink:

Ja, deze virtuele wereld heeft soms z’n voordelen :~

Het een en ander kan mij - zeker gezien de prijs - wel bekoren!

Marz Schreef:

Het een en ander kan mij - zeker gezien de prijs -
wel bekoren!

Het ziet er inderdaad leuk en zeker best origineel uit. Ook al ben ik nog niet 100% overtuigd of de keuze van 'flieger" wijzers de meest gelukkige was, maar ja.
En waarom is eigenlijk de lunette geribbeld is. Draaibaar?

Ben ook wel benieuwd naar een lume foto!

Proficiat! Sinds Panerai vind ik sandwich dials altijd wel leuk om te zien.
Wel een misser van dat achterdeksel.

@allen, thanks.

@mcfr: Dat zag ik inderdaad ook toen ik wat rond ging kijken over dit merk. Het is zelfs een sponsor van de site geloof ik.

@ADG: Wornandwound is inderdaad een erg leuke site. Ze hebben altijd erg uitgebreide reviews.

@ticothijs82: Het miyotaatje is ook wel een beetje een zwak punt heb ik gemerkt. Hij heeft erg last van een springende secondewijzer en helemaal als je het horloge rechtop houdt en de wijzer dan naar beneden gaat. Ik moet nog even kijken of dit wel helemaal normaal is. Ik kan me dit namelijk niet direct herinneren van een ander horloge met een miyota in (welke ik zelden meer draag).

@lencoth: De wijzers passen in ieder geval wel bij het strakke / minimalistische design vind ik. De ribbels zijn puur decoratief, hij kan dus niet draaien.
Ondanks dat er superluminova op de dial staat is de lume redelijk snel weg. Maar het ziet er wel goed uit. Ik zal hier binnenkort wel een foto van maken.

@marnix.moed: Dat was inderdaad ook een van mijn redenen. Ik heb zelf ook de PAM183 en kan erg genieten van de sandwich dial. En ik moet zeggen dat ik de afwerking van deze dial erg goed vind, helemaal gezien de prijs. Het achterdeksel is inderdaad bizar, alhoewel het nu nog wel een beetje een gewicht heeft wat ik zelf wel fijn vind. Voor mensen met een allergie voor staal is het natuurlijk niet acceptabel.

Ik denk wel dat door het achterdeksel staal te maken de prijs daardoor ook laag is gebleven voor een titanium horloge dat 200 meter waterdicht is :slight_smile:

mcfr Schreef:

Ik denk wel dat door het achterdeksel staal te
maken de prijs daardoor ook laag is gebleven voor
een titanium horloge dat 200 meter waterdicht is
:slight_smile:

Oh? Is dat dan zoveel moeilijker ofzo? Ik bedoel, stalen en titanium Seamasters bijvoorbeeld, lijken kwa constructie (en diepte) voor mij gelijk.

Overigens heb ik geen problemen/last dat het een stalen deksel heeft. Maar hierdoor vind ik het gebruik van titanium bijna een cosmetisch iets hebben. Ja hij is wel lichter, maar niet meer allergie vrij. Uitgaande dat het model ook een titanium band kan hebben.

marnix.moed Schreef:

mcfr Schreef:


Ik denk wel dat door het achterdeksel staal te
maken de prijs daardoor ook laag is gebleven
voor
een titanium horloge dat 200 meter waterdicht
is
:slight_smile:

Oh? Is dat dan zoveel moeilijker ofzo? Ik bedoel,
stalen en titanium Seamasters bijvoorbeeld, lijken
kwa constructie (en diepte) voor mij gelijk.

Overigens heb ik geen problemen/last dat het een
stalen deksel heeft. Maar hierdoor vind ik het
gebruik van titanium bijna een cosmetisch iets
hebben. Ja hij is wel lichter, maar niet meer
allergie vrij. Uitgaande dat het model ook een
titanium band kan hebben.

Moeilijker niet lijkt me. Duurder wel. Daarom hebben ze gekozen om geen titanium achterdeksel te nemen had ik bergrepen ergens in een review.
Ik vind het zonde.

mcfr Schreef:

Moeilijker niet lijkt me. Duurder wel. Daarom
hebben ze gekozen om geen titanium achterdeksel te
nemen had ik bergrepen ergens in een review.
Ik vind het zonde.

Thx, maar is het relatief zo veel duurder? Ik bedoel, de kast heb je al van titanium, de bezel, de kroon. Is een achterdeksel dan zo erg duur dat je ‘maar’ staal gebruikt… Ik vind het ook zonde.

Inderdaad wel wat wrang om uitgerekend op het stalen deksel de tekst titanium te plaatsen, maar voor deze prijs mag je niet zeuren vind ik.