Obris Morgan Explorer 2

Beste mede liefhebbers,

Vandaag weer een nieuwe aanwinst in de collectie mogen ontvangen. Dit na het recente vertrek van mijn Casio Waveceptor (geen polstijd) en Deep Blue Sea Ram (toch te groot, en quartz…).

Een tijdje geleden al eens een post aan de nieuwe modellen van Obris Morgan gespendeerd. Nu ik wat funds over had door de verkoop van de twee bovenstaande modellen toch maar eens wat beter gaan kijken.

De Aegis is erg gaaf, maar lijkt misschien teveel op mijn Pradata. De explorer 2 in het zwart vond ik ook heel erg gaaf, zeker als “daily beater” welke vrijwel met alle kleuren te combineren is. Als ik kijk naar hoe blij ik ben met de Obris Morgan Pradata leek het me ook wel een goede keuze mijn geld maar weer eens naar Obris Morgan te sturen. Je krijgt er gewoon ècht waar voor je geld.

Helaas was de pre-order net afgelopen en moest ik wachten tot de verkoop weer begon. Toevallig kwam ik vorige week weer eens op de site en kon ik bestellen. Direct gedaan, achteraf gelukkig maar want de voorraad was al na enkele minuten weer uitverkocht (nieuwe voorraad komt in Augustus pas weer)

Ik heb gekozen voor een Brushed variant met zwarte (brushed) dial en “warm yellow” font. Ik heb Justin gevraag een blauwe bezel inlay er in te zetten (zag ik iemand op Watchuseek posten, instant verkocht daarna) om hem net wat unieker te maken. Standaard krijg je er een stalen band bij (zal ik niet veel dragen, dezelfde band als mijn pradata en wil hem toch op rubber gaan dragen) en een zwarte rubberen band. Daar heb ik zelf nog een donkerblauwe band aan toegevoegd.

Pakketje kwam dus zoals gezegd vandaag binnen. Wederom een klapper. Ik mag wel zeggen dat ik absoluut fan ben geworden van Obris Morgan, na mijn (imho prachtige) Pradata wederom een prachtig horloge met prima specs. Zeker allemaal voor dit geld!

Omdat fotos meer zeggen dan woorden :

De inmiddels bekende case :

Mascara voor de dames :

Onee het is een ander soort schroevendraaiertje dan de vorige keer :

Eerste blik :

Met zonlicht zie je zijn blauwe bezel inlay beter (gaaf dat donker blauw!)

Op zwart rubber :

Op blauw rubber :

Op staal :

Met zijn grote broer :

Uiteraard een wristshot :

Het was nog niet echt donker, maar toch een Lume foto :

Een hele mooie klok, en zeker met die blauwe bezel. Beetje tudor bbb

Ik vind hem ook erg mooi… een ontwerp dat een heel mooi evenwicht houdt tussen het klassiek van een submariner en toch de strakke lijnen van de robuustere duikers van tegenwoordig.

Geniet ervan!

Mooie klok, goede keuze om een blauwe insert te plaatsen. Prachtig op blauw rubber. Veel draagplezier! (tu)

Moooi! Gefeliciteerd!

Heel mooi, gefeliciteerd.

Gaaf hoor(tu)

Die is vet zeg! Inderdaad, beetje BB achtig.

Heel mooi en bedankt voor het delen, hiermee staat deze weer bovenaan mn shortlist…

Mooi hoor!

Zou bijna weer terug verlangen naar mijn explorer

Gave duikert (tu)

Een prachtig horloge, veel plezier met je aanwinst.

kk heb er een paar dagen geleden toevallig ook naar gekeken, maar zag dat ze niet meer op voorraad waren.

Net in het echt gezien, heel mooi, geslaagde combinatie ook! Ik houd de Aegis nog even in de gaten, anders wordt het in de zomer toch misschien ook zo’n Explorer :~

Proficiat!

Mooi! Vooral de bezel vind ik subliem.
De datum ziet er ook handig uit :wink:

Gefeliciteerd met deze prachtklok. De eerste was al erg mooi, maar de nieuwe plaat en de datum maken 'm helemaal top!

Dikke klok hoor!

ik vind hem niet zo geslaagd
de blauwe bezel met de zwarte wijzerplaat doet het niet voor me
het COMEX-style explorer label, maakt de wijzerplaat erg rommelig
de pijl om de bezel bij 45 minuten maakt de bezel ook onevenwichtig
verder vind ik de wijzers te breed

de grote kroon is dan wel weer heel geslaagd

al met al een rare mengeling van stijlelementen, ik mis een beetje het samenspel zoals Halios dat bijvoorbeeld wel heel goed doet

maar let niet teveel op mij, veel plezier ermee, voor het geld is het natuurlijk prima kwaliteit

Prachtige klok, gefeliciteerd!

Ook van mij hadden de wijzers wat smaller gemogen (bv soortgelijke breedte als je Pradata).

Monaco Schreef:

ik vind hem niet zo geslaagd

Als we dan toch kritiek aan het leveren zijn, ik vind de band relatief iel voor de klok.

Ik hou daarentegen wel van de forse wijzers. Die passen wel bij de kast. Alleen vind ik het driehoekje en de blokjes indexen wat iel in verhouding tot de wijzers.