Ik ben normaal primair op zoek naar vintage mechanische horloges maar soms kom ik gewoon een leuk horloge tegen en voordat je het weet heb je de deal al rond. Ik kom regelmatig Certina’s tegen op de rommelmarkt en op advertentiesites. Met name de mechanische uurwerkjes zijn gewoon heel erg leuk en na een service lopen ze vaak ook bijzonder strak. Dus zonder dat je daar echt veel aandacht aan geeft heb je opeens een kleine verzameling van een merk. Ik heb ondertussen ook al best wat Certina branded gereedschap (case wrench-set, case opener pomp, poetsdoeken).
Dus ergens vorige week liep ik zo tegen een relatief nieuwe (2009) Certina quartz aan voor een leuk bedrag inclusief doos en papieren, leren vouwband en de orignele stalen band. En gisteren kon ik hem dan eindelijk in ontvangst nemen. Het is 40mm en dat is voor mij relatief groot (ik draag vooral vintage).
De minute counter resette niet naar nul maar dat is makkelijk weer te herstellen (ik denk dat de verkoper er daarom vanaf wilde). Ik zie quartz horloges vooral als ideale grab and go klokjes, als ik 's ochtends haast heb dan wil ik gewoon een horloge kunnen pakken die al gelijk loopt en daar is dit wel een ideale kandidaat voor.
Op leer
Op staal
Ik ben er blij mee!