Ocean 1 vintage Dual Time Premium

Hey,
Ik heb dit prachtig horloge in februari gekocht.
Zalig movement en afwerking en draagt heel mooi.
Maar aflezing in iets zwakker licht is een probleem voor mij,er is niet zo een groot kontrast tussen wijzers en wijzerplaat.
De wijzerplaat is in het echt wel iets donkerder dan op de foto.
Wat zijn hier de mogelijke oplossingen voor.
P1000981

2 likes

Flipperen!!:wink:

2 likes

Geen

1 like

Had ook al gevraagd aan steinhard om te wisselen maar ging niet meer daar plastiek er af was.
Anders had ik een duiker gekocht bij hen.

Je zou kunnen overwegen een andere wijzerset te laten plaatsen.

Zwarte mercedes-stijl?

(precies de juiste maat en lengte vinden zal wel lastig zijn)

1 like

had zoiets al gevraagd aan een lokale handelaar maar die vertelde juist hetzelfde als jij,vind dat maar.

Cousins UK

Ik zou op dit horloge niet de wijzers gaan vervangen. De patina tint die ze gebruikt hebben in de lume van de wijzers zal moeilijk te matchen zijn met andere wijzers.

Accepteren of inderdaad verkopen en iets terugkopen met zwarte wijzerplaat en contrasterende wijzers met voldoende lume.

ik vrees dat dit de enige mogelijkheid gaat worden.
de duikers die hebben meer kontrast en sommige hebben ook het ETA 2892-a2 movement dat ik graag heb.

Dat is natuurlijk aan jou.

Maar de balans van de wijzerplaat gaat op die manier wel visueel uit balans raken natuurlijk. En je garantie bij Steinhart komt ook te vervallen als je door een andere partij andere wijzers laat plaatsen.

Groet,

Noel.

Ik denk dat die balans wel zal meevallen, zwarte wijzers op een lichte wijzerplaat is een heel normale combinatie. (onder sommige hoeken zullen de zilvere wijzers al zwart lijken)

1 like

Ik bedoel meer de vintage patina lume die hoogstwaarschijnlijk niet gaat matchen bij andere wijzers.

Andere wijzers hoeft geen probleem te zijn maar in dit specifieke geval zou het eindresultaat wel eens tegen kunnen vallen door niet matchende lume.

2 likes

Leesbrilletje :nerd_face:

1 like