Ocean Blue Premium Steinhart

Vanavond of misschien morgen als ik voel top
op hun site ik ga drukken de luciferine knopje dat bedoel kop.

Met en kindje een week geboren,
570 gulden gaan mij remmen.

Maar dial en bezel als de hemel van Napel zijn zo blauwe,
dat het maakt niet uit als na ik wordt vemoord door mijn vrouwe.

Als jullie weten reden moet ik niet kopen,
laat me weten want ik voel zo straalbezopen!

Gisteren avond zodra mij ogen waren dicht, ik zag de ronde blauw, en mijn hart begon om te tikken als zijn ETA met SW300,
https://www.steinhartwatches.de/en/premium-line/ocean-one-premium-blau.html

maar ik dacht was Soprod A10

Weet wellicht iemand als is ETA of Soprod? Dareenboven de link on their sites heeft veel typos… niet goed voor wie als mij wil een duitse nauwkerig bedrijf, mieren…

Neuike ?

1 like

Ik neem aan dat de informatie op de website van Steinhart zelf correct is.

Ze zeggen: Soprod ETA 2892 replacement; based on / inspired by Seiko 4L.

Vage shit…

Steinhart zelf zegt: “Swiss made ETA 2892/SW300 élaboré Premium”

1 like

Ik had niet gezien dat de link niet naar Steinhart zelf was.

Maar ook wel weer een beetje vreemd dat je daar weer niet verteld wordt of er een Sellita of ETA in zit.

Ze krijgen van meerdere fabrikanten uurwerken aangeleverd. Ze pakken wat er op dat moment beschikbaar is (wat er op de plank ligt). Vergeet niet dat Sellita en ETA uurwerken nagenoeg hetzelfde zijn. Soprod weet ik niet helemaal zeker, maar lijkt net als Sellita inderdaad ook ETA klonen te produceren.

Dat geven ze wel aan bij de papieren maar zal wel met leveren vanuit ETA zijn dat ze Sellita als optie hebben indien nodig. Maar dat is slechts een aanname van mij.

Ik weet het, maar vind dat het geen kwaliteit uitstraalt. Bovendien: nagenoeg is niet volledig. Ik vind dat je dat als klant idealiter hoort te weten voor aanschaf.

Bij Steinhart staat je uurwerk op de papieren bij je horloge. Dus op die manier weet je zeker wat erin zit. :+1: Ik denk dat ze je ook wel kunnen vertellen wat voor uurwerk er in je toekomstige horloge zal zitten als je daarnaar informeert. De klantenservice van Steinhart is uitmuntend.

Maar pas NA aanschaf.

1 like

Glycine doet dat ook het ene horloge heeft een Sellita en de andere weer een ETA.

1 like

Dat weet je dan idd wanneer het je NA is :wink:

Dat is ook zo’n B Merk. :joy:

Dat is niet leuk :angry:

1 like

Hij heeft zelf een incursore als ik het goed spel :wink:

1 like

Deal with it :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Bemoei je er niet mee :sweat_smile:

2 likes

Ok, Glycine is ook zo een B merk!

1 like

Als het gaat om prijs/kwaliteit verhouding, dan is Steinhart een A merk! :ok_hand: